Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem Met Gecapturde Beelden In Timline
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pderuijter
Hoi,

Ik sinds een paar dagen Video Deluxe in huis, mooi programma! Maar ik zit met een klein probleem...

Als ik de ge-capturde beelden (vanaf een sharp DV camera) in de timeline plaats wordt het filmje ineens halverwege afgebroken, stel ik heb 45 min binnengehaald (en op HD staan, want in media player zie ik wel alles), dan staat er in de timeline de film maar tot ong 33 minuten. Het geluid dat erbij opgenomen is, ook via de DV kabel, is wel van het hele filmpje, wat betekend dat het erg snel wordt afgespeeld...

Is dit misschien een bekend probleem? of heb ik misschien een en ander verkeerd ingesteld?

Groetjes,
Pim
t.principaal
Pim,

Heb je de FAQ gelezen?

Een andere hint van de FAQ staat hier.

Greetings, Tom
pderuijter
Hoi Tom,

Ja dat had ik ook gelezen, maar dat lost het niet op. Het probleem met het geluid is maar één keer voorgekomen, terwijl het programma de ge-capturde beelden blijft inkorten, nu ook gewoon met het geluid, snelheid van geluid is correct met de beelden, net als de lengte.
Ik heb nog steeds niet gevonden wat het probleem is...

Bedankt voor je reactie,

Groetjes, Pim
Mike
Even heel concreet : hoe wordt de camera in Windows apparaatbeheer herkend, en wat is de exacte benaming voor de FireWire (IEEE1394) kaart?
Hunter58
Waar werk je precies mee?
Ik had "vroeger" met mijn oude pC precies hetzelfde probleem. Deze draaide op 98se en zou ook grote bestanden aan moeten kunnen. Als ik een capture had gedaan zag het er in de mediaspeler prima uit, maar in de video editor (toen nog ulead) ging halverwege het licht uit sad.gif

Dit bleek te zitten in het feit dat die bestanden groter dan 4Gb waren en maar deels werden ondersteund. Nu bij mijn nieuwe PC op XP en NTFS als file systeem zijn dit soort problemen verleden tijd. wub.gif
pderuijter
Hoi Mike en Hunter58,

Ik werk met een Sharp Digital Viewcam (DV), model VL-WD450s, deze wordt in windows herkend als een sharp camera, door enkele programma's ook als een sharp en door VDL2 als een microsoft DV camcorder. Verder heb ik een nieuw systeem, met Win XP, en een GeForce 4 ti4800SE (128 MB). De FireWire kaart geeft de volgende specificaties: VIA OHCI Compilant IEEE 1394 host controller (zit op moeder board, ASUS P4PE).
Het capturen gaat met VDL2 goed, maar het probleem is denk ik ongeveer het zelfde als Hunter58 het beschrijft. Het schijfsysteem is bij mij ook NTFS met WinXP home.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen, bij voorbaat dank!\

Groetjes en prettig weekend!
Pim
Mike
door enkele programma's ook als een sharp en door VDL2 als een microsoft DV camcorder

Video deLuxe geeft altijd "Microsoft DV Camera...." aan, het gaat er echt om wat er in Windows Apparaatbeheer staat. Als ik dit zo lees, krijg ik een donkerbruin vermoeden dat er in Windows "Sharp DV camera" o.i.d. in apparaatbeheer staat hetgeen een communicatieprobleem kan verklaren. Alle bij ons bekende oplossingen om de camera "normaal" herkend te krijgen staan in eerder genoemde FAQ.

Mocht de camera in Windows apparaatbeheer wel als "Microsoft DV Camera..." herkend worden en de FireWirekaart als "Texas Instruments OHCI compliant IEEE 1394 host controller" mail me dan even op captureproblemen@magix.nl dan zal ik via een systeemanalyse proberen e.e.a. te achterhalen.
pderuijter
Hoi Mike,

Bij apparaatbeheer wordt de camera bij beeld apparaten weergegeven als Sharp DV camcorder.
De firewire kaart staat aangegeven zoals ik in het vorige berichtje schreef. Het probleem zit em niet in het capturen, want gecapturde beelden kan ik in mediaplayer gewoon in het geheel bekijken, maar VDL2 kapt de beelden halverwege af als ik ze in het programma bekijk of op de timeline wil zetten. In bijvoorbeeld Ulead heb ik wel het volledige filmpje in de timeline staan... (gecaptured met VDL2).

Groetjes,
Pim
Mike
Volgens mij is er wel degelijk een probleem met het capturen, of althans met de uiteindelijke DV-avi die ontstaat. Deze wordt niet goed opgepakt door Video deLuxe omdat door het andere stuurprogramma ('Sharp...') er iets wat Video deLuxe kennelijk stoort in verwerkt.

Vraag me overigens niet waarom andere software (Ulead, de Mediaspeler, ...) er kennelijk niet zoveel waarde aan hecht of er per se "Microsoft DV..." in Windows apparaatbeheer staat, maar ik weet gewoon dat dit echt van "levens"belang is bij VideodeLuxe. sad.gif

Probeer anders eens met Ulead opnieuw op te slaan als DV avi en dit weer in Video deLuxe te importeren. Of capture eens met andere software, sla dit op als DV avi en importeer dit weer in Video deLuxe. Dan weet je of het probleem ontstaat bij het capturen met Video deLuxe of niet.
plemmens
Twee suggesties die geen verklaring, laat staan definitieve oplossing zijn, maar die misschien wel als workaround bruikbaar zijn:
1. Neem in eerste fase alleen video op en in een tweede fase alleen audio. Plaats ieder apart op de tijdlijn en kijk wat het resultaat is. Plaats ze onder mekaar op de tijdlijn en kijk wat er dan gebeurt.
2. Neem op met een andere toepassing. Je noemt daar Ulead. VirtualDub kan ook.
Eventueel kan je je actuele problematische DV .avi eens met VirtualDub bekijken en/of aanpassen.
Info over VirtualDub and downloadmogelijkheid vind je hier.
pderuijter
Ik heb de opnamen nu gecaptured in een ander programma, en geimporteerd in Video Deluxe, ging perfect! Probleem opgelost!

Ik heb wel het vermoeden dat er, zoals Mike zei, een probleem is met capturen, want het beeld gaat tijdens het afspelen wat schokkerig en dat geld ook voor het geluid. Ik ga dit probleem nog proberen op te lossen door te wisselen van driver zoals in de FAQ staat. Het is alleen wat lastig om die driver van de FireWire te vinden (update van VIA).

Bedankt voor de tips!
t.principaal
Pim,

Laat het me weten als je een driver vindt voor XP. Op de sitecom site waar ik mijn (via chipset) fw card van is heb ik geen driver kunnen vinden.

Greetings, Tom
pderuijter
Hoi Tom,

De driver heb ik niet kunnen vinden. Ik zelf heb die VIA firewire adapter bij apparaatbeheer staan, maar na gezocht te hebben bij ASUS (leverancier moederboard) had ik geen andere driver. Ook de site van TI leverde niets op. Ik zal nog verder zoeken, zodra ik iets gevonden heb zet ik het erbij op dit board. Heeft iemand anders misschien deze driver?

Groetjes,
Pim
Mike
VIA 4 in 1 drivers zijn altijd handig...Als ik me niet vergis zitten hier alle benodigde updates in. Controlleer wel even of dit inderdaad bedoeld is voor jouw moederbord want dit is maar een vluchtige zoekactie van mij geweest...
pderuijter
Inmiddels heb ik het voor elkaar! Ik heb de beelden in een ander programma gecaptured, en deze daarna ingelezen in VideoDeluxe. Iedereen bedankt voor de tips!

Groetjes,

Pim
Mike
Een 'workaround' die vaak uitkomst kan bieden inderdaad. Niet ideaal, maar in ieder geval goed werkbaar smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.