Annarups
02.04.2009 12:24:40
Dag allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik een vraag stel op dit forum en ik hoop heel erg dat er snel een antwoord komt (want ik moet dit weekend een DVD af hebben). Het werken met VdL 15 gaat goed (heb ook vorige versies gebruikt), maar nu wil ik een menu maken voor de DVD en hier gaat het fout. Wanneer ik bv een eigen foto wil zetten bij een hoofdstuk, dan verschijnt die foto keurig bij de menu-entry in het beeld bij "andere afbeelding gebruiken", maar als ik dan op OK klik, zegt de PC kan C:\A niet vinden (en dat is ook niet de plaats waar de foto staat). Ik krijg deze melding bij meerdere handelingen als ik het menu wil aanpasen. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, jullie wel?
Alvast reuze bedankt voor de moeite. Groetjes, Anna
FransS
02.04.2009 17:00:42
Hoi Anna,
Welkom op het forum.
Kun je eens proberen om je foto te kopiëren en in het programma plaatsen,bij je projecten en het dan nog eens proberen.
ik zou het zo 1,2,3 niet kunnen vertellen wat er mis is.Zelf kopieer ik altijd wat ik nodig heb aan foto of muziek in de mediapool waar ook mijn projecten in staan.
En nog een tip brand eerst een DVD op een DVD-RW als alles dan goed is kun je deze altijd weer kopiëren op een DVD-R.
Suc6 Frans S.
Annarups
02.04.2009 17:21:33
Dag Frans,
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lost niets op. Ik heb de hele middag proef gedraaid. Dit gebeurt er: ik maak een film met hoofdstukmarkers. ga naar branden en kies een menu. Ik heb 4 hoofdstukken. het menu ziet er goed uit en de hoofdstukken hebben allemaal het plaatje van het frame waarmee het hoofdstuk begint. Tot zover niets aan de hand. Nu wil ik geen frame bij een hoofdstuk, maar een andere afbeelding. Ik klik met rechts op het plaatje van het hoofdstuk en kies bij menufoto: andere afbeelding gebruiken. Ik kies een andere afbeelding en die afbeelding staat ook in de preview (rechts bovenaan). Dan klik ik op OK en is het plaatje in het menu zwart. Klik ik dan weer met rechts op eigenschappen, dan krijg ik de melding: Kan bestand C:\Uaö-v\Anna\De-vök – Eÿÿÿÿ niet vinden (eerlijk gezegd staan daar nog meer gekke tekentjes in, maar die krijg ik niet in dit bericht). Als ik 2 keer doorklkik op ok (want de melding krijg ik 2 keer achter elkaar) kan ik wel weer overschakelen op frame uit video en dat gaat goed. Heel vervelend en volgens mij niet zoals het hoort.
Groetjes,
Anna
Hallo Anna,
Ik heb even een paar proefjes gedaan in resp. Vdl2008 en VdL15.
In VdL2008 werkt het invoegen van een andere afbeelding zonder problemen. Hij verschijnt netjes in het hoofdstuk venster.
Maar in VdL15 lukt het ook mij niet. Het hoofdstuk-venster blijft zwart, zoals jij ook zegt. Alleen krijg ik niet die rare meldingen die jij noemt wanneer ik rechtsklik op het zwarte venster en dan op Eigenschappen. Bij mij komt dan gewoon weer het schermpje met de Eigenschappen van de menu-entry. Maar wat ik ook probeer: het venster blijft zwart.
Welke VdL15 versie heb je? (ik heb Premium).
Ik heb de indruk dat het een manco in VdL15 is, maar alvorens bij Magix aan de bel te trekken zou ik aan onze mede forumgenoten willen vragen om ook even dit proefje te doen. Dus precies zoals Anna het in haar bericht omschrijft.
Zelf gebruik ik altijd een frame uit de film in het hoofdstuk-venster, vandaar dat dit me nog niet was opgevallen.
Omdat jij blijkbaar met een deadline zit, zou ik dat toch ook maar weer doen, dan kun je in elk geval je dvd maken. Je weet toch dat je elk willekeurig frame uit je film hiervoor kunt gebruiken? (selecteer met de Positie-schuif of met de tellers er onder)
Succes met je dvd,
groet,
Rijk
FransS
02.04.2009 22:24:35
Hoi Rijk,
Het was mij ook nog niet opgevallen maar na je bericht heb ik het uit geprobeerd en net wat je zegt "Zwart beeld "en geen rar tekens zoals Anna meld.
Ik gebruik ook altijd een beeld uit de film. (VdLux Premium)
Grt. Frans S.
Annarups
03.04.2009 11:44:33
Hallo Rijk en Frans,
Hartelijk dank voor jullie support! Fijn te weten dat het niet aan mij lag. Ik gebruik nu ook maar een frame, is niet zo'n groot probleem. Is het handig dit "probleem" aan Magix te melden?
Fijn weekend en geniet (ook) van de zon!
Groetjes,
Anna
Hallo mensen,
Ik gebruik Video Deluxe 15 PLUS, en mij werkt het ook niet!! (zwart beeld en geen fout-melding)
Dit is overigens alleen in het sub-menu.
In het hoofdmenu (voor de hoofdfilm) lukt het namelijk wel....
Groeten Paul
Hallo Frans, Anna, Paul,
Bedankt voor jullie reacties.
Het is nu wel duidelijk: een mankement in VdL15.
Ik zal het:
- melden op het door Landrover geopende pinned item "Probleeminventarisatie VdL15"
- doorgeven aan Magix Support.
groet,
Rijk
Van Magix Support heb ik bericht gehad dat:
- het verschijnsel inmiddels ook daar is onderkend
- er in Duitsland al een patch is verschenen waarin o.a. dit wordt gerepareerd
- de patch voor NL ook komt maar, zoals gebruikelijk, wat later. Men denkt binnen max 7 weken.
Dus nog even geduld.
groet,
Rijk
landrover
10.04.2009 19:43:54
Nu het probleem door Magix onderkend is, is dit misschien ten overvloede maar:
ten aanzien van de vreemde tekens wilde ik nog even kwijt dat de enige keer dat ik zoiets tegenkwam de pc in kwestie door een virus besmet bleek te zijn. Daar bleken allerlei functies uit het "rechtsklik-rijtje" vervangen door dit soort vreemde tekens.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.