Hallo,
Ik heb het zelfde probleem, alleen een variant.
Allereerst ben ik heel blij dat na de patches mijn NEC 1100a +writer draait en ook op 2,5 speed!
Plus dat hij DVD+rw goed ondersteunt en zelfs tijdens encoden ook leeg maakt! Zeer ok.
In VDL2: trek ik via firewire alles binnen uit mijn SONY DV CAM. Ik edit 6-8 tracks met overgangseffecten en titles. De avi's/ scenes zijn beeld en los het geluid een track eronder. Tot aan 15-20 minuten lijkt alles goed te gaan.
Bij het daarna langer maken van de film gaan losse scenes in de film onverklaarbaar trillen, inderdaad vaak na een overgang of titel. ALs ik de betreffende scenes als TAKES versleep en in een nieuwe film neerzet achterelkaar is alles strak en ok. De originele footage (de import uit de DV CAM) is dus ok. En gaat iets fout bij het renderen of encoden. Het lijkt alsof sommige videobeelden dubbel worden neergezet alsof hij iets wil corrigeren of niet uit een overgangs-sequence komt.
Ik heb bij de ENCODING fast/ slow motion geprobeerd en verschillende resoluties... maar helaas. Als ik alles afspeel in mijn Mediaplayer (de losse AVI's en de MPEG2 film) is alles OK! Ik heb lage Q en hoge Q geprobeerd bij het renderen; helpt ook niet...
Ik brand en test via een DVD+RW.. en bekijk dus op een DVD speler; op verschillende DVD-spelers het zelfde effect... ofwel dezelfde raadselachtige trillingen.
Please help.. Sta echt voor een raadsel
Patp
---
Win ME/
P-IV 2,0 / 512 MB/ 120 GB hd/ graphic onboard 128 MB/ SB compatible
+ SONY DV cam
+ Philips DVD player standalone/ SEG DVD player standalone/ KISS Divx/ DVD player standalone
+ NEC 1100a-DVD writer intern