Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Weergave Presets
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Frank V
Hallo,

Ik werk reeds 1 1/2 jaar met VDL 2008. De PC draait onder Vista en ik heb een tweede monitor waarop ik in fullscreen mijn montagescherm kan plaatsen. Daartoe staat de weergavepreset op "multimonitor met gemaximaliseerde videomonitor". Onlangs kocht ik de VDL 15 Premium. De instellingen in de weergave presets zien er identiek uit. Indien ik het programma opstart, staat mijn montagescherm standaard op mijn PC scherm. Indien ik in de presets opteer voor de multimonitor zoals onder de VDL 2008 en OK klik, verandert mijn scherm echter niet en blijft het montagescherm op mijn PC scherm staan. Als ik opnieuw naar de instellingen ga kijken, selecteert het programma zelf steeds de laatste mogelijkheid "door gebruiker gedefinieerd". Ik kan het venster wel full screen zetten op de monitor van de PC, maar ik kan het niet verslepen naar mijn tweede monitor. Ik heb het programma ook al als administrator opgestart om alle rechten te hebben, maar het resultaat is idem. Heeft iemand hiermee ervaring of uiteraard liefst een oplossing? Met dank, Frank.
Toverlantaarn
QUOTE(Frank V @ 22.03.2009 22:37:08) *
Hallo,

Ik werk reeds 1 1/2 jaar met VDL 2008. De PC draait onder Vista en ik heb een tweede monitor waarop ik in fullscreen mijn montagescherm kan plaatsen. Daartoe staat de weergavepreset op "multimonitor met gemaximaliseerde videomonitor". Onlangs kocht ik de VDL 15 Premium. De instellingen in de weergave presets zien er identiek uit. Indien ik het programma opstart, staat mijn montagescherm standaard op mijn PC scherm. Indien ik in de presets opteer voor de multimonitor zoals onder de VDL 2008 en OK klik, verandert mijn scherm echter niet en blijft het montagescherm op mijn PC scherm staan. Als ik opnieuw naar de instellingen ga kijken, selecteert het programma zelf steeds de laatste mogelijkheid "door gebruiker gedefinieerd". Ik kan het venster wel full screen zetten op de monitor van de PC, maar ik kan het niet verslepen naar mijn tweede monitor. Ik heb het programma ook al als administrator opgestart om alle rechten te hebben, maar het resultaat is idem. Heeft iemand hiermee ervaring of uiteraard liefst een oplossing? Met dank, Frank.

Hallo Frank,

Goed dat je het aankaart ik heb n.l. exact de zelfde ervaring maar voor jouw helaas geen oplossing.
Mag ik mijn vinger aan jouw pols blijven houden?

Groet Jan.
landrover
De grafische interface van VdL14 is modulair opgebouwd, waardoor je ieder menu precies kunt positioneren waar jij wilt. Waarschijnlijk heb je het programma echter via het blokje rechtsboven gemaximaliseerd en dan werkt het spreiden over twee monitoren niet meer. Als je nu rechtsboven op het dubbele blokje (verkleinen) klikt, kun je het programmavenster zelf met de muis vergroten en verkleinen. Dan is het ook geen probleem meer om de GUI over twee schermen te verdelen.
Frank V
Hallo,

Bedankt voor het meedenken, ik ben duidelijk niet de enige die deze instelling niet aan de praat krijgt. Als ik in windows het middelstevakje selecteer, kan ik inderdaad het scherm uitrekken zodat het doorloopt tot op de tweede monitor. Dit is echter nog niet het gewenste resultaat, het montagescherm blijft klein links boven staan, ik luk er niet in om dat afzonderlijk te verschuiven. Ik kan die wel full screen zetten, maar dat is dan op de main monitor. Is er een mogelijkheid om het montagewindow te verslepen naar het tweede scherm en dan full screen te zetten? En is er dan in één moeite een mogelijkheid om dat "gedrocht" dat rechts van het montagescherm staat, naar de scrolldown menu's te manoevreren? De helft van het scherm wordt daar door ingenomen?! Ik vind de instellingen in 2008 toch gebruiksvriendelijker. Hopelijk heeft iemand de gouden tip(s)? Bedankt, Frank.
landrover
Om te tonen hoe flexibel de interface van VdL is, heb ik de de zaak eens even helemaal omgegooid en het resultaat zie je in bijgaand screenshot.
attachment=6172:VdL15layout.jpg]Het "gedrocht" staat nu helemaal links en de kleine videomonitor staat helemaal rechts. Alleen jammer dat de mixer niet vast in de layout te programmeren is; die moet je na het starten van het programma altijd oproepen.
Je spreekt over twee monitoren. Heb je het dan over twee PC-schermen of over één PC-scherm en één PAL (TV)-monitor? Voor beide situaties heeft VdL namelijk verschillende presets.
AVB
Ha Frank,

Wat voor videokaart heb je?
Ik heb namelijk mijn instellingen zo staan dat ik op scherm 2 full-screen preview heb.
Met de nieuwe g-force kaarten schijnt dit alleen niet meer te werken. (heb zelf een ATI-RADEON 4670)

In VDL15 heb ik bij weergave-opties de videomodus van de preview op overlay-mixer staan.

Hopenlijk heb je hier wat aan?

Paul
Frank V
Hallo Landrover en Paul,

Bedankt voor jullie beide reacties en bevindingen. Dat "gedrocht" is niet beledigend bedoeld blush.gif , het valt enkel zo direct op bij het opstarten, neemt veel plaats in en is eigenlijk op het hoofdscherm overbodig, vind ik zelf. Bij mijn instellingen voor VDL 2008 heb ik het complete scherm waar al mijn montagesporen op staan. Als popup staat daar bovenop dan de mediapool. Het is een gewoonte om zo te werken, vandaar mijn beetje "frustratie" dat ik dat overbodig "ding" niet weggeklikt krijg wacko.gif

Ik werk met 2 PC monitors met de videokaart NVIDIA GeForce 8600 GT met 512 MB ram. De verbinding is 2 x DVI om beste resultaat te bekomen. Deze opstelling werkt probleemloos onder de 2008, maar ik krijg deze niet identiek geconfigureerd onder de laatste versie. Bedoeling is dat het montagewindow full screen komt op de tweede monitor en dus compleet verdwijnt van de main monitor. Ik slaag er op geen enkele wijze in om een scherm te verslepen, ik krijg dus ook het montagewindow niet versleept naar het tweede scherm. Het zal wel in de details zitten, maar ... wat doe ik verkeerd?? unsure.gif Bedankt voor jullie verdere tips. Mvg, Frank.
landrover
QUOTE(Frank V @ 26.03.2009 23:30:33) *
Dat "gedrocht" is niet beledigend bedoeld blush.gif

Ik werk met 2 PC monitors met de videokaart NVIDIA GeForce 8600 GT met 512 MB ram.

Geeft niets, hoor.
Met de nieuwe g-force kaarten schijnt dit alleen niet meer te werken.

Waarschijnlijk heb je daar je antwoord. Dus moet je aan een workaround gaan denken. Als je het videowindow nou fullscreen maakt op het eerste scherm, kun je het misschien met het nView-menu van de videokaart naar het tweede scherm verplaatsen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.