QUOTE(Tim Jongkees @ 12.03.2009 13:12:38)

Het is de eerste film die ik met VDL 15 premium monteer. Het probleem treedt op na ca. 15 min afgemonteerd materiaal.
De eerste 2 voorgestelde handelingen lukken me nog wel. Dan open ik een nieuw project, maar hoe plak ik het geselecteerde materiaal van de oorspronkelijke film erin? Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet.
Zou je me stap-voor-stap kunnen vertellen wat ik moet doen?
groet,
Tim
Ik heb de commentaren van FransS en Duiker ook gelezen. Spoor 1 staat niet op slot, dat is het probleem dus niet.
Duiker adviseerde om het stukje te selecteren en te wissen, maar als ik dat deed in het lege stuk tijdlijn waar de blokkade zat was er niets te selecteren, en dus verdween het selectiekader meteen.
Vervolgens heb ik een onbruikbare scene in tweeën geknipt, het ene deel vóór de blokkade geplakt en het tweede deel erna. Vervolgens lukte het me wel om deze 2 stukken met de blokkade ertussen in te selecteren en te wissen.
En zowaar, de blokkade was verdwenen! Hoera!
Wat het geweest is? Geen idee. Geen frame volgens mij want als de marker erlangsliep was er niets te zien en als ik maximaal inzoomde evenmin.
Maar het probleem is opgelost, bedankt jongens.
Overigens zou ik er toch wel blij mee zijn als Rijk me op de hiervoor gestelde vraag antwoordt. Heel nuttig voor opdoemende problemen in de toekomst.
groet,
Tim