Dit thema is al vaker aangekaart in dit en andere forums, en toch kan ik nergens een bevredigend antwoord vinden.
Ik film met een Sony HD camcorder (cx11), en die maakt gebruik van het AVCHD formaat (Mpeg 4 - type H.264).
Als men de film naar het programma in sleept wordt er gevraagd of het geconverteerd moet worden naar mpeg 2 of niet. Als dit gedaan wordt kan men beter en sneller de film bewerken, begrijp ik ergens wel.
Maar hoe zit dat als men later de film wil branden in het originele AVCHD formaat??? unsure.gif
Ik wil namelijk zonder kwaliteitsverlies het AVCHD formaat op een Blu-ray branden.
Je kan toch immers niet plots weer van minder naar goede kwaliteit (Mpeg 2 naar AVCHD) zonder kwaliteitsverlies??? unsure.gif
Van de andere kant wordt het misschien een beetje moeilijk video bewerken in het AVCHD (m2ts) formaat (traag).
En kan men eigenlijk van de te bewerken video een bestand exporteren in het AVCHD formaat ??? unsure.gif
Mpeg 4 staat ook in de lijst, maar volgens mij is dit toch een ander formaat als het originele H.264.
Wie o wie kan eindelijk eens duidelijkheid brengen in deze o zo ondoorzichtige materie, want ik hou niet van al dat converteren. Kwaliteit wordt er zeker niet beter door, integendeel...