Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Instellingen Voor Import Van Creative Vado Hd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Verbal Jam
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort een Creative Vado HD. Dat is een minicamera die opneemt in HD-formaat. Ik weet echter niet welke instellingen aan een project moet meegeven voordat ik films van de camera importeer.
De Vado HD neemt op in de volgende resolutie: 1280x720 30fps
Ik draai Magix Video deluxe 15 Plus onder Windows Vista Home Premium.
Mijn computer is een HP m1080 met Intel Quad Core CPU Q6600 @ 2.40Ghz met 4GB intern geheugen. Achtergrondprogramma's sluit ik zoveel mogelijk af tijdens het werken met Magix.

Ik word helemaal dol van al die verschillende codecs en formaten, dus ik heb de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met de volgende vragen:

- Welke instellingen moet ik een project meegeven om de door de Vado HD geboden kwaliteit zoveel mogelijk te behouden?
- Ik heb wat zitten experimenteren, maar zelfs bij de laagste instellingen loopt het beeld bij het afspelen van een geïmporteerd bestand nog schokkerig, alsof de computer het niet trekt. En dan heb ik nog niet eens iets bewerkt! Zoals jullie hebben kunnen zien is mijn computer toch niet bepaald een slome jongen, dus ik begrijp hier niets van. In de Windows Media Player spelen die bestanden gewoon vloeiend af.

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven. Alvast vriendelijk bedankt.
FransS
Hoi Verbal Jam,

Welkom op het Forum.

Nu heb je het over 30 fr.sec. heb je ,je niet vergist en is het 25 fr/sec. want dat is het systeem PAL dat wij hier gebruiken en 30 fr/sec. lijkt mij NTSC en dat is een Amerikaans systeem wat video betreft, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Maar VdLux kan daar wel mee overweg .
Dat het beeld schokkerig over komt dat kan maar als je er een DVD van hebt gebrand dan moet het weg zijn.
Een Tip schrijf eerst een test weg op een DVD-RW en daarna kun je deze bij goed keuring altijd op een DVD-R kopiëren.

Suc6 Frans S. user.gif

Verbal Jam
Dank allereerst voor het vriendelijk welkom en je snelle reactie.

Die 30 fps is inderdaad correct. Ik denk dat die dingen in Amerika worden gemaakt (maar hij is gewoon in NL te koop).
De framerate lijkt me ook niet het grootste probleem. Uiteraard kan ik natuurlijk een proef-dvd branden, maar daar gaat het mij niet zozeer om. Want dan is er al compressie toegepast en dat is zogezegd geen kunst natuurlijk voor VdLplus. Wanneer ik het materiaal vooraf omzet naar mp4 bijvoorbeeld heeft het programma er óók geen moeite mee om het vloeiend af te spelen.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij moet het programma gewoon het ruwe materiaal vloeiend kunnen afspelen op een Quad processor. Voor een nauwkeurige montage is het beter om ongecomprimeerd materiaal te gebruiken, lijkt mij. En hoe valt bovendien te verklaren dat Windows Media Player wél het ongecomprimeerde materiaal vloeiend afspeelt?
Ik heb het idee dat de werkvolgorde toch zou moeten zijn bij een videobewerkingsprogramma:
- ruw ongebruikt materiaal importeren.
- dan bewerken tot een film, waarbij het materiaal gewoon vloeiend moet afspelen omdat je anders niet tot op het frame nauwkeurig kunt monteren.
- daarna pas exporteren naar een bepaald gecomprimeerd formaat naar keuze (bijv. dvd of YouTube desnoods).

Is mijn denkwijze verkeerd of goed? Graag jullie mening. En liefst ook tips over de juiste instellingen voor het project in mijn geval.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
FransS
Hoi Verbal Jam,

Je hebt het over importeren maar hoe haal je de film binnen met USB of Fire-Wire de laatste is eigenlijk de goede omdat VdLux niet zo goed kan omgaan met USB.

Mocht het toch zo zijn dat je de film importeert,dan moet ik je dat af raden omdat er een eenvoudigere manier is en wel deze die beter werkt,
Wat we nog willen weten is of het een band (miniDV) ,HD of een SD-kaartje is in het laatste geval kun je je kaartje in de sleuf daar voor steken te kopiëren naar je harde schijf en dan met drag & drop je filmfragmenten op de tijdlijn slepen, is het miniDV dan is de beste manier om met een fire-wire te werken, de film capture en take's van maken om dan daarna ook weer als drag & drop naar de tijdlijn te slepen.

Als je nu eerst er een Mpg4 van maakt dan heb je toch ook al een compressie verhouding die bijna maximaal is en dan invoeren naar VdLux dan verlies je alleen maar aan kwaliteit.

En waarom je met de mediaplayer de beelden wel goed kan afspelen en met het edit programma niet dat ligt denk ik aan dat de medieaplayer alles in zich heeft en Vdlux eerst nog alles moet samen voegen tot een geheel,daarom heb je ook dat het niet zo vloeiend loopt maar daar ben jij niet de enige mee er zijn velen die dat hebben en je kunt daar weinig aan doen omdat het vooral reken werk is dat VdLux moet doen om dan een goed beeld weer te geven.
En wellicht weten andere forumleden hier wat meer over te vertellen als mijn gedachten niet goed of voldoende zijn .

Grt. Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.