Hallo allemaal!
Ik heb sinds kort een Creative Vado HD. Dat is een minicamera die opneemt in HD-formaat. Ik weet echter niet welke instellingen aan een project moet meegeven voordat ik films van de camera importeer.
De Vado HD neemt op in de volgende resolutie: 1280x720 30fps
Ik draai Magix Video deluxe 15 Plus onder Windows Vista Home Premium.
Mijn computer is een HP m1080 met Intel Quad Core CPU Q6600 @ 2.40Ghz met 4GB intern geheugen. Achtergrondprogramma's sluit ik zoveel mogelijk af tijdens het werken met Magix.
Ik word helemaal dol van al die verschillende codecs en formaten, dus ik heb de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met de volgende vragen:
- Welke instellingen moet ik een project meegeven om de door de Vado HD geboden kwaliteit zoveel mogelijk te behouden?
- Ik heb wat zitten experimenteren, maar zelfs bij de laagste instellingen loopt het beeld bij het afspelen van een geïmporteerd bestand nog schokkerig, alsof de computer het niet trekt. En dan heb ik nog niet eens iets bewerkt! Zoals jullie hebben kunnen zien is mijn computer toch niet bepaald een slome jongen, dus ik begrijp hier niets van. In de Windows Media Player spelen die bestanden gewoon vloeiend af.
Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven. Alvast vriendelijk bedankt.