Pasgeleden heb ik het Magix Video deluxe 2.0 pakket gekocht, maar ik kan er niet mee werken. Op het moment dat ik bestaande videostukjes wil importeren om te bewerken (vooral AVI's en WMV's) loopt VDL vast. Meestal kan ik een paar videofragmenten importeren voordat de boel vastloopt. Dit zijn dan nog niet eens lange fragmenten: hooguit een minuut. Tevens krijg ik bij het importeren van sommige AVI bestanden de melding dat VDL deze niet in kan lezen. Ik heb geen idee waar de oorzaak kan liggen. Windows Movie Maker 2 en Pinnacle Studio 8 werken foutloos met dezelfde videobestanden die Video Deluxe 2 laten vastlopen. Is er een instelling die ik over het hoofd gezien heb? Mijn anti-virus software en firewall heb ik al uitgeschakeld gehad (omdat die soms problemen geven met bepaalde software), maar dit maakte niets uit.
Als oplossing probeerde ik de 2.06 patch te installeren, maar hierdoor liep Windows XP vast met een blauw scherm, en werd de installatie van Magix corrupt waardoor deze helemaal niets meer deed. Enig oplossing is gewoon de standaard installatie te gebruiken.
Suggesties iemand, want ik weet het niet meer.....
Systeem (alle drivers zijn up-to-date):
MSI 6380LE moederbord
AMD Athlon XP 1800+ processor
GeForce 2 Titanium 64 Mb DDR
512 Mb PC2100 DDR Ram
SoundBlaster Live 1024
Windows XP