Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Deluxe 2.0 Loopt Continu Vast
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Iridium
Pasgeleden heb ik het Magix Video deluxe 2.0 pakket gekocht, maar ik kan er niet mee werken. Op het moment dat ik bestaande videostukjes wil importeren om te bewerken (vooral AVI's en WMV's) loopt VDL vast. Meestal kan ik een paar videofragmenten importeren voordat de boel vastloopt. Dit zijn dan nog niet eens lange fragmenten: hooguit een minuut. Tevens krijg ik bij het importeren van sommige AVI bestanden de melding dat VDL deze niet in kan lezen. Ik heb geen idee waar de oorzaak kan liggen. Windows Movie Maker 2 en Pinnacle Studio 8 werken foutloos met dezelfde videobestanden die Video Deluxe 2 laten vastlopen. Is er een instelling die ik over het hoofd gezien heb? Mijn anti-virus software en firewall heb ik al uitgeschakeld gehad (omdat die soms problemen geven met bepaalde software), maar dit maakte niets uit.

Als oplossing probeerde ik de 2.06 patch te installeren, maar hierdoor liep Windows XP vast met een blauw scherm, en werd de installatie van Magix corrupt waardoor deze helemaal niets meer deed. Enig oplossing is gewoon de standaard installatie te gebruiken.

Suggesties iemand, want ik weet het niet meer.....

Systeem (alle drivers zijn up-to-date):
MSI 6380LE moederbord
AMD Athlon XP 1800+ processor
GeForce 2 Titanium 64 Mb DDR
512 Mb PC2100 DDR Ram
SoundBlaster Live 1024
Windows XP
plemmens
Tevens krijg ik bij het importeren van sommige AVI bestanden de melding dat VDL deze niet in kan lezen.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er type 1 en type 2 avi's bestaan. Pinnacle S8 maakt het wat verouderde type 2 aan. Ik heb VdL niet direct bij de hand en ik ben zo voor de vuist weg niet zeker of (en waar dan eventueel) dat ergens kan ingesteld worden. Wat ik wel zeker meen te weten is dat bij avi exporteren, er in VdL wel kan gekozen worden voor een type 1 of een type 2. Ik ga ervan uit dat het bij importeren ook kan. Kijk eens rond bij de diverse instellingen in VdL.
Moest het niet kunnen, er bestaan hiervoor wel conversietooltjes, o.a. bij Canopus als ik mij niet vergis.
Voor meer info over type 1 en type 2 kijk hier
plemmens
Ook bij Ulead vind je een DV convertor. Kijk hier. Deze is de eenvoud zelve en met zekerheid helemaal gratis.
Iridium
Alvast bedankt voor de info! Ik ga het zeker proberen.
Mike
Ook namens mij bedankt voor de info smile.gif

Nog een kleine toevoeging, wellicht dat er een meer algemeen probleem is in de Windows configuratie in welk geval deze FAQ wellicht uitkomst biedt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.