landrover
18.01.2009 10:46:23
Met de release van Magix Video deLuxe 15 is er nogal wat veranderd ten opzichte van de voorgaande versies. Met name langjarige, ervaren gebruikers ondervinden problemen met de vernieuwde projectstructuur en/of het uitvoeren van sommige bewerkingen waarvoor andere handelingen moeten worden verricht dan voorheen. Dit topic is bedoeld om te inventariseren wat die problemen zijn. Het is NIET bedoeld om de problemen van een specifiek project of van één gebruiker op te lossen: daarvoor kun je gewoon het forum raadplegen en indien nodig een topic starten.
De informatie die dit topic oplevert kan door Magix worden gebruikt om het product te verbeteren. Houd het daarom kort en bondig: hoe overzichtelijker de lijst, des te gemakkelijker is het voor de programmeurs van Magix om de belangrijke punten eruit te vissen.
1) voor sommige bewerkingen kunnen geen sneltoetsen meer worden gebruikt, bv.: Video Cleaning (in 2008: Shift x), Video effecten (Shift y), heel jammer.
2) Video cleaning is ondergebracht bij Video effecten; voor sommige bewerkingen passen de schermpjes niet in de beschikbare ruimte, waardoor veelvuldig gescrolld moet worden, b.v.: Kleur en Uitsnede/zoom. Dit ervaar ik als lastig/tijdrovend. (nu kun je de indeling wel veranderen maar dan blijft er wel erg weinig ruimte over voor b.v. de Tijdlijn). De kleurencirkel is overigens een leuke vooruitgang.
3) Het toepassen van Video-effecten op meerdere objecten is omslachtiger geworden. In 2008 werd automatisch gevraagd of het effect op alle geselecteerde objecten moest worden toegepast.
groet,
Rijk
Duiker
12.02.2009 21:47:27
Vandaag Vdl 15 opnieuw geïnstalleerd.
Zodra ik het effectenscherm open, en een effect wil toepassen crasht VDL.
Het huidige project afgerond zonder de effecten die ik op het oog had.
Ik moet nog testen of het na de her-installatie in orde is.
Met vorige versies hier nooit problemen mee gehad.
Sander
FransS
13.02.2009 19:16:33
Hoi video fanaten,
Wat Sander nu had is hij niet alleen.
Ik merk dat ik niet de enigen ben alleen ik krijg een blauw scherm en moet de computer opnieuw op starten.en nu weet ik niet meer welke overgang ik heb aangeklikt.
Frans S.
Bruce 47
05.03.2009 21:07:12
na alles uitklikken met cntr F4 verdwijnt de timeline. kan ik met geen mogelijkheid terug krijgen, alleen na opnieuw starten van programma.
jammer dat montagegereedschap (intelligent, stretch etc) onder rolmenu zit en je niet zelf kan bepalen welke tools je op die lijn wil voor directe benadering.
lastig dat de toolbuttons geheel rechts zitten en niet in het midden waar je vaker werkt
betere uitleg van bestandsextensies en gevolgen.
betere hulpaanwijzingen, er ontbreekt veel te veel. (en k ben niet de enige die daar al jaren over klaagt)
websmoker
08.03.2009 20:30:38
Gaat op willekeurige momenten terug naar startpunt van de film
Over het algemeen veel minder gebruikersvriendelijk.....moet alles weer overnieuw zoeken..heel irritant
Licence wordt niet geaccepteerd bij on-line aanmelden, terwijl het toch echt op de hoes staat
Daardoor vermoedelijk ook dat alle andere versies niet meer correct werken.
Plakken en knippen functie is anders geworden...ff snel plakken en knippen werkt niet meer.
Blijft niet steeds op het zelfde punt staan ( na editeren) maar gaat regelmatig terug naar begin.
Ben inmiddels terug naar de gewone versie vdl 2008 plus....is nog steeds voor mij de beste.
Hallo mede VDL gebruikers
Ik ben het met wel de meeste opvattingen van jullie eens. Ik gebruik VDL + vanaf 2004 en heb ook de versies ’05+, ’06+ , ’07+ gebruikt.
Ik heb sinds december de nieuwe VDL 15 Premium, ik kan maar niet wennen aan de vernieuwingen in VDL 15 Premium. Ook de donkere layout, niet mijn persoonlijke smaak.
Waarom is er geen keuze kleur layout voor ons. Dit is wel mogelijk in de versie “Magix Movie Edit Pro silver” versie.
Momenteel monteer ik maar weer in ‘07+ wat zonder problemen draait.
The Mask
p.s. Horen dit soort meldingen niet in de 'Wishlist' thuis? Daar staat namelijk helemaal niks.
landrover
23.03.2009 17:59:22
Beste Mask,
Nee, dit topic is niet bedoeld als wishlist. Alleen als inventarisatie van problemen en hindernissen die (ervaren) gebruikers ondervinden bij het gebruik van VdL15 in vergelijking met vorige versies.
In het scherm dvd branden lukt het niet om voor de Hoofdstuk menu-entry via "andere afbeelding gebruiken" een afbeelding uit het eigen bestand in het menu te brengen: het scherm blijft zwart. Bij het hoofdmenu werkt dit wel.
Voor meer details, zie:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=45082groet,
Rijk
waamie
06.04.2009 21:29:53
Ik heb ervaring met de versies 2007 en 2008. Die bevielen met prima en ik had daar nooit problemen mee. Ik ondervind bij VdL 15 plus vaak problemen met het opslaan van projecten. Ik vind dat allemaal heel verwarrend. Ik heb daar onbewust al vele malen fouten mee gemaakt waardoor ik de inhoud van een project kwijt ben geraakt. Ik overweeg zelfs om de versie 2008 weer de gaan gebruiken. Van de 15 plus vind ik wel de interface etc mooi
frenske
01.05.2009 17:47:59
Ik gebruik ook al jaren vdl 05 en nooit problemen gehad, prachtig programma, kan alleen niet op vista worden geinstalleerd, video de luxe 07 geinstalleerd, alleen maar problemen, video de luxe 15 geprobeerd, alleen maar problemen, kan niks meer vinden, alles is veranderd en anders, vindt nog niet eens hoe ik film moet knippen enz. heb alles eraf gegooid en ga nu over op pinnacle, geen magix meer voor mij.
Frenske
FransS
12.05.2009 14:46:54
Hoi forumleden,
Laatst heb ik een film klaar en heb daar met de geintergeerde muziek maker muziek onder gezet,na het controleren bleken alle fragmenten dus danig verschoven te zijn dat er van de film niets meer over bleef,heeft iemand daar ook ervaring mee,ik heb dit zo'n 4 x geprobeerd maar de film bleef chaotisch in de war.
Als laatste heb ik een duik gedaan in mijn collectie Cd's, en dit ging perfect onder de film zonder problemen.
Wie o Wie kan mij daar iets over vertellen hoe dat kan?
Frans S.
PapaLeone
22.07.2009 18:34:18
Kent er iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik ben een nieuwe gebruiker van Video de luxe maar dit programma blokkeerd altijd na een tweetal minuten. Ik heb het ook reeds terug geinstalleerd maar niets help! Ik werk met VISTA en heb 4 GB ram geheugen, het is trouwens een nieuwe laptop.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt
PapaLeone
visjevos
27.08.2009 21:21:56
De weergavemarker blijft ook na het installeren van de patch steeds terug springen naar het begin. Het is wel verminderd maar na bewerkingen zoals automatische scenedetectie en het aanpassen van de snelheid van de film, kan je niet meer in je film springen en blijft de weergavemarker hardnekkig vanaf het begin afspelen. Oftewel, als je deze twee bewerkingen doet dan kan je verder helemaal niets meer beginnen.
PieterJ
11.10.2009 15:46:11
Hi,
In het begin heb ik een keer gehad dat een volledig gemonteerd programma plots zijn audio kwijt was bij het opnieuw openen van het programma. Gewoon weg! Gelukkig had ik een reserve avi gemaakt, maar toch. Heel vervelend.
Hoofdstuknummering
Verder heb ik problemen bij het maken van een menu vlak voor het brqanden van een dvd met het nummeren van de hoofdstukmarkers. In mijn laatste project had ik 21 markers, maaar het menu begint op elk van de 6 pagina's opnieuw met nummeren 1, 2, 3, 4 ... Toen ik bedacht dat je dat nummeren ook uit kunt zetten, bleek het later toch op de dvd te staan. Daar zit dus een bug of ... ik zie iets over het hoofd. Maar vervelend is het.
Pieter
donthuis
12.10.2009 15:30:19
Hoewel het donkere uiterlijk van de VDL 15+ versie me net zo bevalt als de veel vroegere versies (t/m 2006), is er één zaak die me sterk tegenvalt. Het niet alleen in de mediapool bij de rest van de effecten onderbrengen van de uitsnede/zoom functie, maar ook de complexe instellingen ervan. Tot en met VDL2007+ (maar ik dacht ook de 2008 versie) was het inzoomen heel makkelijk. Via het geel/rode balkje zag je meteen of de kaders overschreden werden en door de weergave heen en weer te trekken over de tijd van de scene waren eventuele afwijkingen binnen deze tijdsduur meteen zichtbaar. Ook even het beeld oppakken en aan de muis schuiven voor de beste kadrering was uiterst simpel. In VDL15+ is dat geheel héél lastig geworden.
Hopelijk wordt dat met de 16 versie verbeterd, want het geeft erg veel ergenis.
Don (thuis)
landrover
27.10.2009 17:21:52
Vanwege de release van Video deluxe 16 is dit topic gesloten. Als er genoeg aanleiding voor is, zal ook voor VdL 16 een probleeminventarisatie gestart worden.
Iedereen dank voor de input.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.