Ik word er echt hopleoos van, jaren lang met 2006,7 en nu 15+ dezelfde ellende; onbegrijpeljk gedoe met extensies...
Ik heb 13 films van een uur gecaptured in VdL 2007 naam: tape 1.avi, tape 2.avi etc.
Hiervan heb ik een aantal bewerkt in Vdl 2007 en opgeslagen met film tape 1.mvd t/m film tape 6.mvd. Toen kocht ik 15+ en ben verder gegaan met bewerken en opslaan. Dat zou moeten kunnen maar geeft wel de extensie .mvP. Vanaf nu wordt het een puinhoop die haast niet uit te leggen is. In beide progr. worden de avi's ingelezen en zichtbaar maar de X.mvd. of X.mvp de ene wel de andere niet. De 15+ geeft in de blauwe bovenste regel daarbij een totaal andere naam die ik niet kan beinvoeden, er staat dan bv film tape 1.mvP* (met sterretje) maar ik heb ingeladen film tape 1.mvD! De filmlijn is blanco, er staat niets in. Ook afspelen in projectvenster werkt niet.
Wanneer ik hierna bv film tape 3.mvd wil bewerken komt scherm: "succesvol geladen, komt nieuw projectbestand, oude film bljft ongewijzigd". Klinkt veilig dus o.k. Nu is er beeld bij deze film maar hierna bij film tape 5.mvd weer niet! (voor gehele film) In blauwe balk staat nu film tape 3.mvP. Ik verwijder de film (delete) en open nu film tape 4.mvd. Melding: er is nog een film geopend. (O Ja? welke dan?, tijdlijn is 100% leeg, geen restsporen etc.) Ik kies voor sluiten, weer "film succesvol etc.", o.k. en vervolgens ... niets... bovenin blauwe balk: film tape 4.mvP. Maak filmlijn weer 100% leeg en open nu eens een film tap 9.mvD, wederom melding "er is er een open / sluiten/niet opslaan" en nu komt de film binnen. In blauwe balk film tape 7 (!).mvP en erachter in haakjes (film tape 9) Daar snap ik dus helemaal niets meer van.
Andere keren kreeg ik een enrome rij bestanden te zien in het uitrolvenster links onder het projectvenster (5e icoon van links boven tijdlijn) Maar nu alleen film tape 9 (en 2 opties) Nou, ik word er knettegek van want ik heb nu 10 uur gecaptured en ruw gemonteerd naar +/- 1 uur maar ik krijg ze niet meer open om exact te monteren en aan elkaar te verbinden tot 1 film. Ook niet meer in Vdl 2007, dwz, dan weer wel, dan weer niet. (export naar video als avi loopt halverwege vast...) De handboeken en help functie is zoals ik gewend ben van magix, diepgang van een watervlo.
Als iemand me weet verder te helpen dan ben ik hem zeer, zeer dankbaar. Nog liever ben ook bereid een redelijke vergoeding te betalen voor hulp aan huis (doetinchem) want wat allemaal mis gaat is haast niet uit te leggen. Toch naar een Mac?
Alles draait op een schone windows (alleen Video en internet op aparte partitie (?) met specs: 3 Gig. int. geh., asus P5B-E moederboard, intel core duo 6420, ati radeon X1650 256MB GDDR PCI-X.
Ook na diverse malen geheel programma uit en computer uit ; het maakt niets uit, het blijft onvoorspelbaar.
Maar hoe nu verder??
bij voorbaat dank want het project duurt nu al veel te lang... de volgende vakantie komt eraan. (maar zonder camera, ik ben het zat)