Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 15+ En Vdl 2007
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
Ik word er echt hopleoos van, jaren lang met 2006,7 en nu 15+ dezelfde ellende; onbegrijpeljk gedoe met extensies...
Ik heb 13 films van een uur gecaptured in VdL 2007 naam: tape 1.avi, tape 2.avi etc.
Hiervan heb ik een aantal bewerkt in Vdl 2007 en opgeslagen met film tape 1.mvd t/m film tape 6.mvd. Toen kocht ik 15+ en ben verder gegaan met bewerken en opslaan. Dat zou moeten kunnen maar geeft wel de extensie .mvP. Vanaf nu wordt het een puinhoop die haast niet uit te leggen is. In beide progr. worden de avi's ingelezen en zichtbaar maar de X.mvd. of X.mvp de ene wel de andere niet. De 15+ geeft in de blauwe bovenste regel daarbij een totaal andere naam die ik niet kan beinvoeden, er staat dan bv film tape 1.mvP* (met sterretje) maar ik heb ingeladen film tape 1.mvD! De filmlijn is blanco, er staat niets in. Ook afspelen in projectvenster werkt niet.
Wanneer ik hierna bv film tape 3.mvd wil bewerken komt scherm: "succesvol geladen, komt nieuw projectbestand, oude film bljft ongewijzigd". Klinkt veilig dus o.k. Nu is er beeld bij deze film maar hierna bij film tape 5.mvd weer niet! (voor gehele film) In blauwe balk staat nu film tape 3.mvP. Ik verwijder de film (delete) en open nu film tape 4.mvd. Melding: er is nog een film geopend. (O Ja? welke dan?, tijdlijn is 100% leeg, geen restsporen etc.) Ik kies voor sluiten, weer "film succesvol etc.", o.k. en vervolgens ... niets... bovenin blauwe balk: film tape 4.mvP. Maak filmlijn weer 100% leeg en open nu eens een film tap 9.mvD, wederom melding "er is er een open / sluiten/niet opslaan" en nu komt de film binnen. In blauwe balk film tape 7 (!).mvP en erachter in haakjes (film tape 9) Daar snap ik dus helemaal niets meer van.
Andere keren kreeg ik een enrome rij bestanden te zien in het uitrolvenster links onder het projectvenster (5e icoon van links boven tijdlijn) Maar nu alleen film tape 9 (en 2 opties) Nou, ik word er knettegek van want ik heb nu 10 uur gecaptured en ruw gemonteerd naar +/- 1 uur maar ik krijg ze niet meer open om exact te monteren en aan elkaar te verbinden tot 1 film. Ook niet meer in Vdl 2007, dwz, dan weer wel, dan weer niet. (export naar video als avi loopt halverwege vast...) De handboeken en help functie is zoals ik gewend ben van magix, diepgang van een watervlo.
Als iemand me weet verder te helpen dan ben ik hem zeer, zeer dankbaar. Nog liever ben ook bereid een redelijke vergoeding te betalen voor hulp aan huis (doetinchem) want wat allemaal mis gaat is haast niet uit te leggen. Toch naar een Mac?

Alles draait op een schone windows (alleen Video en internet op aparte partitie (?) met specs: 3 Gig. int. geh., asus P5B-E moederboard, intel core duo 6420, ati radeon X1650 256MB GDDR PCI-X.
Ook na diverse malen geheel programma uit en computer uit ; het maakt niets uit, het blijft onvoorspelbaar.

Maar hoe nu verder??
bij voorbaat dank want het project duurt nu al veel te lang... de volgende vakantie komt eraan. (maar zonder camera, ik ben het zat)
Rijk
Lees deze topic eens: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=43014

QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 16.01.2009 14:07:03) *
de volgende vakantie komt eraan. (maar zonder camera, ik ben het zat)

misschien is dat maar het beste...

groet,
Rijk
Duiker
Bruce, wat was het stil zonder jou op het forum.
Fijn dat je er bent, en wat een wonder dat je Magix dus nog steeds
niet het raam uit hebt gegooid na al je verhalen, gemopper en geklaag...
wink.gif

Sander
Bruce 47
QUOTE(Duiker @ 16.01.2009 16:41:13) *
Bruce, wat was het stil zonder jou op het forum.
Fijn dat je er bent, en wat een wonder dat je Magix dus nog steeds
niet het raam uit hebt gegooid na al je verhalen, gemopper en geklaag...
wink.gif

Sander

ik snap het ook niet, toch wel veel geduld denk ik. maar k ben wel aan mijn eind hoor, zeg nou zelf, dat zijn toch geen normale storingen? en ik heb echt van alles geprobeerd voor ik me meld. en als je dan ziet dat 30 uur werk waarschijnlijk voor de bekende jan gedaan is, moet je dan blijven lachen?
Maar kritiek en vervelende ervaringen melden mag nog steeds niet...
jammer.
Bruce 47
QUOTE(Rijk @ 16.01.2009 15:59:19) *
Lees deze topic eens: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=43014

misschien is dat maar het beste...

groet,
Rijk

ja, als zelfs jij ook geen oplossing weet of idee hebt is dat inderdaad het beste...
Duiker
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 16.01.2009 20:56:29) *
jammer.

Dat mag zeker wel bruce, maar ik had het gevoel dat je altijd behoorlijk negatief kon zijn.
Daarom verbaast het me dat je VDL nog steeds gebruikt.
Desondanks hopen we allemaal oplossingen te vinden voor problemen waar we tegen aan lopen.
Wij zijn net als jou gewone gebruikers van Magix, de vaste kern van gebruikers is hier actief
voor eigen plezier, als een soort hobby, we hopen dat we onze ervaringen met Magix kunnen
gebruiken om anderen te helpen. en misschien anderen te enthousiasmeren voor het mooie vak
van videomontage. Nogmaals, geheel vrijwillig, het zou fijn zijn als we dan ook mensen kunnen helpen
die onze inzet waarderen, en er mogelijk iets aan hebben. We schieten niets op met negativiteit.
Kritiek en een scherpe blik zijn prima, erg goed zelfs. maar er zijn verschillende manieren om dit te uitten.
De vaste kern van gebruikers hanteerd over het algemeen een beschaafde en respectvolle bejegening en omgang
met elkaar. Zo willen we dat ook graag houden. Een net forum, zonder schutting- en of msn taal.
Met respect voor de mensen die de vragen stellen, en de mensen die de talloze vraagstukken in hun eigen tijd proberen op te lossen.

Hierbij dus mijn ode aan allen:

Respect voor wat jullie doen!!
hochleb.gif

Sander
(p.s. ik spreek hierboven voor mezelf, het kan zijn dat andere forumgenoten er anders over denken)
Rijk
QUOTE(Duiker @ 17.01.2009 23:22:58) *
(p.s. ik spreek hierboven voor mezelf, het kan zijn dat andere forumgenoten er anders over denken)

je hebt ook namens mij gesproken. goodpost.gif

groet,
Rijk
Bruce 47
(De vaste kern van gebruikers hanteerd over het algemeen een beschaafde en respectvolle bejegening en omgang
met elkaar. Zo willen we dat ook graag houden. Een net forum, zonder schutting- en of msn taal.
Met respect voor de mensen die de vragen stellen, en de mensen die de talloze vraagstukken in hun eigen tijd proberen op te lossen.)

Zou je mij kunnen vertelen wat in mijn problemenvoorbeeld schuttingtaal of msn-taal (wat dat dan ook mag zijn) is geweest?
Of mag je dus niet zeggen dat het je het keer goed zat bent? Waaruit blijkt dat ik geen waardering heb voor meedenken van anderen? Ik denk dat ik bij degenen hoor die daar vaak apart voor bedankt hebben.
Ik begrijp van deze reactie (en bijval van Rijk) echt helemaal niets. Kritiek mag dus echt niet. Ik vind het gewoon verkeerd als een fabrikant (te veel) steunt op de medewerking van gebruikers, "die lossen het zelf maar op". Je kunt niet ontkennen dat de hulpfunctie in VdL X vrijwel niet wordt bijgewerkt, dat er geen uitleg is over de chaotische opslag van ...tig bestandsextensies, tegen strijdige pop-upmeldingen, dat die extra CD niet normaal te vinden is, dat in een neiuwe uitgave (15+) veel weg is wat je niet had verwacht en onlogisch vindt, etc. ect. . Hoe lang moet ik nog doorgaan?
Dat mag dus niet...(en staat hier boven overigens ook niet, alleen zeer goed 'gedokumenteerd' het probleem waar ik tegenaan- en op vastloop.) Of grijp je terug op mijn frustraties van vroeger? Dat lijkt me niet erg logisch dan kan je nooit meer goed doen. Heel merkwaardig allemaal en niet terecht.

Bruce47
FransS
Hoi Sander ik vind dat je dat netjes verklaart hebt ben het volkomen met je eens. luxhello.gif beerchug.gif

[ Bruce 47
jammer.
[/quote]

En Bruce 47 wellicht hebben ze voor jou kritiek wel een forum googel eens .

Groet Frans S. user.gif
landrover
Vrienden,

dit moet geen welles-nietes verhaal gaan worden. Daar is niemand mee geholpen.

@Bruce:
Hoe gelikt het er allemaal ook uitziet, Video deLuxe blijft een consumentenproduct. Ik heb alle begrip voor je frustraties, maar gerichte één-op-één support krijg je alleen bij professionele pakketten en daarvoor betaal je een veelvoud van wat VdL kost.

Algemeen:
Kritiek en vervelende ervaringen mogen wel degelijk, zolang het niet ontaardt in scheldkanonnades. Gelukkig gebeurt dat op dit forum maar heel weinig. Namens de moderators wil ik jullie wel laten weten dat Magix ons geen opdracht heeft gegeven om critici de mond te snoeren.

We konden aan de veranderde naamgeving van het product wel zien dat VdL15 flink veranderd is t.o.v. VdL2004 t/m 2008. Persoonlijk ben ik ook niet blij met sommige nieuwe features, maar met een aantal andere dingen juist wél. Ik heb daarom een pinned topic geopend, bedoeld om de punten waar men tegenaan loopt bij VdL15 te inventariseren. Met de resultaten kunnen we Magix dan helpen om het product te verbeteren c.q. aan te passen.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.