Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sneltoetsen Bewerken In Vdl15 Premium
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Rijk
Hallo forumgenoten,

In VdL15Premium moet het mogelijk zijn om sneltoetsen te bewerken.
In de Help functie wordt gesproken van een Dialoog hiervoor met diverse knoppen. Die dialoog kan ik echter niet vinden.
Weet iemand waar die zit?

groet,
Rijk
FransS
Hoi Rijk,

Bij instellingen kun je naar sneltoetsen ,daar vind je 2 vensters waar je zelf je sneltoetsen kunt aanpassen of dat het dialoog is zou ik je ook niet kunnen vertellen maar hier 2 voorbeelden.

Suc6 Frans S. user.gif
Rijk
Daar had ik nog niet gekeken, bedankt Frans! knuddel.gif

groet,
Rijk
landrover
Ik heb in een ander topic al geschreven dat Magix goed gekeken heeft naar de interface van Avid. Omdat ik vanuit mijn werk gewend ben met Avid te werken, heb ik na het installeren van VdL15 een deel van de keyboardfuncties aangepast aan mijn Avid-keyboard (met gekleurde toetsen). Juist toen kwam ik erachter dat Magix een aantal functies onder dezelfde toetsen had geplaatst. top.gif

Inmiddels is ook de Engelse Video Pro X uit en dat ziet er zo overtuigend uit dat ik overweeg om een paar licenties aan te schaffen. Verslaggevers die voor ons naar het buitenland gaan kunnen dan op een laptop eenvoudige montages maken en het resultaat via ftp versturen. Omdat de interface van VdL15 en Video Pro X zo sterk herinnert aan die van Avid, zal overstappen voor de gemiddelde zelfwerkzame verslaggever geen probleem zijn.
Rijk
Waar ik al zo'n bang vermoeden van had is nu bewaarheid: Shift X (t/m/ 2008 de sneltoets voor Video cleaning) werkt in VdL15 niet (dat had ik al gemerkt) maar nu blijkt ook dat een sneltoets voor deze actie niet mogelijk is. Jammer, want ik gebruikte dat nogal eens om held/contr en/of kleur een beetje aan te passen. Het moet nu via Effecten (snelkoppeling in 2008: Shift Y, in VdL15:geen snelkoppeling mogelijk). Dat wordt dus veel heen en weer klikken.

Ook zat er in 2008 bij Video cleaning zo'n handig reset knopje om snel even terug te schakelen naar de originele situatie. Dat moet in VdL15 met een omweg.
En dan moet je soms ook nog scrollen om bepaalde knoppen/regelaars zichtbaar te maken. traurig4.gif

Al met al begin ik soms behoorlijk terug te verlangen naar 2008 (om eerlijk te zijn: ik ben maar weer met VdL2008 begonnen...)

groet,
Rijk
Duiker
Ik sluit me wel wel een beetje aan bij rijk,
met name het toepassen van effecten en de keyframe animatie
vind ik niet bepaald makkelijker.
Ook het veranderen van project organisatie vind ik verwarrend

Sander
Bruce 47
Blij te horen dat zelfs de cracks als jullie de weg kwijt raken. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen na al dat halleluja gekraai. Ik heb 2008 nooit gehad en ben van 2007 naar 15+ gegaan. Met zer gemengde gevoelens!
Als de film af is is het hele zakie te koop, ik ben nu echt magix spuugzat; stoppen ze er leuke dingen bij, halen ze andere goeie zaken weer weg.
Ik kan wel...tig voorbeelden geven van ergernis in bediening en inconsequentie. Over de helpfunctie maar te te zwijgen, typ willekeurig een aantal kenmerkende woorden in; leeg of gebakken lucht.
Jammer want het biedt ook heel veel goeds maar het accent ligt toch op marketing; verkoop en daar zijn ze goed in.
Straks is de 15+ Premium bij mij te koop voor een prikkie. (als de film klaar is en als dat nog lukt na mixen van 2007 en 15+, zie ander item op forum)
FransS
Hoi ,fanaten

Ik kan hier iets bijvoegen ,heb ik een leuk menu gemaakt,ziet er ook wel leuk uit,maar bij het afspelen in de DVD-player krijg ik de beelden waar de film over gaat prachtig door het achtergrond beeld maar het vreemde voorval doet zich voor dat er ook overgangn mee komen zonder beeld er in .
Heeft dit al iemand ondervonden ?

Frans S. user.gif
Duiker
Volgens mij worden voor de achtergrondbeelden ad random fragmenten uit je film getoond.
Kan het zijn dat er bepaalde "zwarte" fragmenten in je film staan?
Staat de eindmarker bijvoorbeeld te ver achter het laatste fragment?

Sander
FransS
Hoi Sander,

Dit allemaal overwogen en bekeken zijn er in die omgeving waar ik de overgangen van zie geen makers en zwarten beelden het zijn echt overgangen van het ene fragment naar het andere fragment waar ik de overgang van zie.

Als ik even tijd heb en het past in de upload van dit forum zal ik dit laten zien wat ik bedoel maar je moet me even de tijd geven want ik ben nog met 2 films bezig die ik deze week wil af maken.
Je houd het te goed .

Groet FransS . user.gif
Rijk
Hoi Frans,
We zijn aardig aan het afdwalen van het eigenlijke onderwerp van deze topic: sneltoetsen (ik heb daar trouwens zelf aan bijgedragen met mijn opmerkingen over de veranderingen in VdL15).
Ik wil voorstellen om je problemen met de overgangen tzt in een nieuwe topic te zetten.
Bvd

groet,
Rijk
FransS
Oké zal ik doen

FransS. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.