Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Export Probleem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Onmyou
Een tijdje geleden hebben we Magix Video Deluxe 2008 aangeschaft. Ik gebruik het zelf niet zo veel, maar mijn broer wel. Nu heeft hij het volgende probleem, bij de export van een film (vooral bij films die langer dan een paar minuten zijn) stopt de export en geeft hij de volgende fout:

Bij een export met een externe videocodec is een fout opgetreden. Controleer en wijzig eventueel uw exportinstellingen (resolutie, framerate, etc.). Soms is het aan te raden om de standaardinstellingen weer in te stellen.

Ik heb geprobeerd bij het export schermpje naar AVI bestanden alles op default te zetten en dat schijnt een keer geholpen te hebben, maar nu geeft hij telkens weer deze foutmelding ook al staat het op default of niet. Op internet heb ik genoeg codecproblemen voor import gevonden, maar niets voor export. Mijn excuses als ik hier op het forum wat over het hoofd gezien heb, ik heb het niet kunnen vinden. Ik heb (nog) niet veel verstand van video-editing, dus het kan zijn dat ik een stomme vraag stel, maar heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Rijk
Hallo Onmyou,

Welkom op het forum.

Als je exporteert naar avi kun/moet je zelf de codecs, resolutie e.d. instellen.

Als je naar dv-avi exporteert ligt dat vast volgens de dv-avi norm en zou je de genoemde problemen niet moeten tegenkomen.
Je kunt dan alleen kiezen voor pal/ntsc (bij ons: pal) en of je de film op tape terug wilt zetten via je camera.

groet,
Rijk
landrover
Hoe groot zijn de geëxporteerde bestanden op het moment dat VdL met de foutmelding komt? Kan het zijn dat er gewerkt wordt op een harde schijf in FAT32-indeling? In dat laatste geval is het probleem op te lossen door te exporteren naar een harde schijf met NTFS-indeling.
Onmyou
Bedankt voor de reacties. Het exporteren volgens de dv-norm schijnt te helpen, alleen heeft de geëxporteerde film strepen in het beeld alsof de film vergroot of verkleind is. Staat de resolutie in de dv-norm vast?
Rijk
QUOTE(Onmyou @ 18.01.2009 14:06:29) *
Staat de resolutie in de dv-norm vast?

De resolutie ligt bij dv-avi op 720x576.
Wel kun je experimenteren met de instelling voor interlace: bovenste veld eerst of onderste veld eerst.
Je stelt dit in op het scherm Branden, onder Encoder instelling/ geavanceerd/ tabblad Basic Settings en dan onder Interlace mode: kies top field first of bottom field first. Bij mij geeft Top field first de beste resultaten, maar je leest wel eens een andere voorkeur.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.