footloose72
02.01.2009 14:24:51
Beste videoten,
Ik ben bezig om mijn trouwreportage te monteren en heb nu 45 minuten gemonteerde film en nu wordt de PC trager en worden de beelden niet meer vloeiend getoond waardoor het monteren lastig is. Nu wil ik alle complete scenes die ik af heb tijdelijk in een map opslaan zodat ik die later weer tevoorschijn kan halen en achter elkaar kan zetten.
Als ik nu een hoofdstuk groepeer ,( video/geluid/overgangen en titels) en die vervolgens naar de directory "takes" sleep en dan de takes weeer terug wil slepen naar de tijdlijn komt het niet meer als 1 scene terug. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen ?? De reden dat ik dit wil doen is om te kijken of ik dan hoofdstuk voor hoofdstuk kan maken waardoor de PC niet telkens hoeft te rekenen voor de hele film.
Groeten Footloose72
jacky
03.01.2009 08:41:13
wat ik doe is mijn bewerkte delen opslaan als dv avi en die in een aparte map plaatsten, als de hele film dan klaar is schuif ik alle files achter elkaar in een nieuwe film , plaats ik de hoofstukmarkers en brand ik de film op een dvd.
zo maak ik mijn familie jaarfilm, en ik vermoed dat je dit voor elk project zo kunt doen...
groetjes aline
footloose72
08.01.2009 19:03:44
QUOTE(jacky @ 03.01.2009 08:41:13)

wat ik doe is mijn bewerkte delen opslaan als dv avi en die in een aparte map plaatsten, als de hele film dan klaar is schuif ik alle files achter elkaar in een nieuwe film , plaats ik de hoofstukmarkers en brand ik de film op een dvd.
zo maak ik mijn familie jaarfilm, en ik vermoed dat je dit voor elk project zo kunt doen...
groetjes aline
Hoi Aline,
Bedankt voor de tip ! Is het niet zo dat je dan kwaliteitsverlies krijgt en kan je daarna de filmstukken ook nog bewerken ??
Weet je misschien ook hoe ik dat opslaan moet doen ? zodat ik dalijk niet de verkeerde dingen opsla of in de verkeerde formaat opsla...
Groeten Raymond
Frank V
08.01.2009 23:33:18
Hallo,
Wat ik zelf soms doe bij dergelijke lange film is de complete ruwe film eerst saven onder een bepaalde naam. Daarna knip ik die ergens halweg in twee (of in drie) en verwijder dit laatste stuk en ik save het eerste deel onder de naam film_1 bijvoorbeeld. Je hebt dan een korter stuk dat handiger werkt. Als deze klaar is en uiteraard gesaved, laad je opnieuw de hele film in en verwijdert nu het eerste stuk. Je slaat dit op als bijvoorbeeld film_2. Nu kan je de tweede helft monteren. Als ook deze af is en gesaved, open je de eerste film. je zet de tijdslijn juist achter die eerste film en ga dan onder menu "bestand" naar "film toevoegen". Je kan daar het tweede deel van de film selecteren en inladen na het eerste deel. Uiteraard moet je deze dan nog aaneen plakken en dan kan je over de gehele film verder werken om eventueel muziek of titels bij te zetten. Je saved dan het geheel als één film. Mvg, frank.
jacky
11.01.2009 14:11:36
ik werk ook nagenoeg op dezelfde manier, alleen werk ik het deel helemaal af, met titels en muziek, en dan ga ik het saven als dv avi onder de naam die ik dan duidelijk kan herkennen vb. familieopnamen januari1.......
kwaliteits verlies heb ik niet , ik zie het toch niet...
ik gebruik wel altijd de hoogste brand en save waarden die ik kan inputen
groetjes aline
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.