Hallo,
Ik heb onlangs een camera gekocht Toshiba Camileo. Deze zet de scenes op een SD geheugen kaartje. Het bestandsformaat is xxxx.MP4 Ik heb hier 2 twee problemen mee.
1. Ik kan het kaartje niet rechtstreeks op mijn computer inlezen (Vrij nieuwe Vista PC). Ik kan de bestanden niet zien via de verkenner. (Verkenner loopt vast totdat je het kaartje verwijderd) Het gekke is dat ik dit kaartje wel in de verkenner kan zien op mij Toshiba Lab Top met XP en ze daar ook kan afspelen in de Windows Media Player. Hier opent zich ook het Windows keuze menu zodra je het kaartje er in steekt
Het kaartje is van SanDisk Ultra II SD HC 8 Gb 15mb/s. Vraag hoe kan ik dit kaartje ook in de verkenner bekijken op mijn Vista computer?
(Overigens een andere SD kaartjes doen het wel).
2. Ik maak gebruik van Magix Video deluxe 2008. Door de camera (met kaartje er in) via USB aan te sluiten kan ik de bestanden wel zien via de verkenner en eventueel kopieren. Echter nu kan ik de bestanden niet inlezen in Magix Video deluxe 2008. Dit programma heb ik recent aangeschaft. Hoe kan ik de bestanden inlezen en in Video deluxe bewerken? Heb ik hiervoor een extra codec of zo iets voor nodig? Bij de Toshiba camera is een Cd gevoegd waar een Codex op staat. Deze heb ik geinstalleerd.
Alvast heel erg bedankt voor tips.