Tot nog toe heb ik - met grote tevredenheid - gewerkt met VDL 2006, maar aangezien er toch wat problemen waren met het importeren van VOB-files en er een aantal nieuwe features in VLD 15 heb ik die maar gekocht.
Doch, in het eerste project liep het al mis.
Als ik een film wil monteren ga ik typisch als volgt te werk : capteren van de DV-cassette in een drietal files. Dan - nu spreek ik voor VLD 2006 - creeer ik een aantal "films" waar ik stukken oplaadt van de drie AVi-files (de basis files). Omdat je soms gelijkaardige titels, kaders enz gebruikt in eenzelfde geheel, doe ik dat in één "film" om die daarna te splitsen over meedere die dan automatisch de verschillende hoofdstukken vormen.
In VLD 15 is het begrip "film" eigenlijk onbestaande en wordt er dadelijk een "project" aangemaakt, waar zelfs een naam wordt voor gesuggereerd.
Dus, ik verwerk een aantal gelijke effecten in één "project" en op het moment dat ik die wil splitsen loopt het mis : van de stukken die ik save, verandert hij de naam en de oorspronkelijke AVI staat steeds tussen haakjes vermeld, wat je ook doet.
En wat helemaal vreemd is : ik delete een stukje vooraan en achteraan het project, maar als ik naar de tab voor het branden van de DVD ga, zie ik nog het eerste stuk staan, enz.
Ga je in de directory kijken, dan gebruikt hij rare namen (niet diegene die ik gekozen had) voor de verschillende deelprojecten.
Je kan blijkbaar ook niet één project meer sluiten als er meerdere openstaan.
M.a.w. : ik kan absoluut niet meer werken zoals voorheen en ik stel toch een aantal bugs vast.
Zelfs na het downloaden van de laatste patch, liep het mis.
Mijn PC :
Pentium 4 CPU 3.00GHz; 2998 MHz
RAM: 1023 MB bytes, 413 MB free (41%)
DirectX: 4.09.00.0904
Graphic: RADEON 9200 PRO Family (Microsoft Corporation)
Herkent iemand dit probleem?