Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cr2 Format Binnen Magix
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Gerard de Gooier
Tja, nu weet ik weer waarom ik destijds Magix de rug toegekeerd heb i.v.m. Fotobewerking.
Dat was omdat destijds (een paar jaar geleden) Magix niet met het RAW format van Canon (CR2) overweg kon.
Aangezien ik uitsluitend met Canon werk en ik ook weer terug gekomen ben voor videobewerking naar het nieuwste en meest uitgebreide videobewerkingssysteem van Magix, vraag ik me af Magix nu wel om kan gaan met het Canon CR2 format.
Zou wel zo prettig zijn want dan kan ik ook mijn foto's (als "Stil") in mijn videofilms opnemen. Zonder die verwoestende tussenslag naar JPG te hoeven maken.

Wie kan me daar een positief antwoord op geven?

Met vriendelijke groeten
Gerard
jacky
neen dat gaat niet, cr2 wordt alleen gelezen door programma's die dit kunnen omzetten naar tiff, jpg....
trouwens met cr2 ben je eigenlijk als foto niets, dat is eigenlijk een digitaal negatief en je moet het eerst bewerken vooraleer je er een afgewerkte foto van hebt....
ik heb trouwens geen weet van geen enkel programma die cr2 zomaar kan gebruiken in zijn diavoorstelling
ik zet mijn cr2 altijd om naar tiff , en dan heb je geen enkel verlies en kun je het in elk programma gebruiken bij je video's
groetjes jakcy
Rijk
Hoi Gerard,

QUOTE(Gerard de Gooier @ 21.12.2008 00:32:00) *
.. Zonder die verwoestende tussenslag naar JPG te hoeven maken.

Kun je even uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.