Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Beeldschermopname
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pim
Het opnemen van beelden van het beeldscherm gaat perfect (zowel in Video deluxe 15 plus als in Film op DVD7), maar het geluid wordt niet opgenomen. Wat doe ik verkeerd?
Rijk
Hallo Pim,

Welkom op het forum.

Check even of de juiste audio-ingang staat geselecteerd. Open de Windows Volumeregeling, klik Opties/Eigenschappen/Opnemen/OK. Selecteer dan de juiste regelaar (even uitproberen) en kijk ook of de volume-schuifregelaar niet op 0 staat.

groet,
Rijk
Duiker
Als de tip van Rijk niet werkt kun je je hoofdtelefoon-uitgang aansluiten
op je microfoon-ingang. (wel even je microfoon activeren in je windows volume menu)

Sander
pim
QUOTE (Rijk @ 07.12.2008 17:43:38) *
Hallo Pim,

Welkom op het forum.

Check even of de juiste audio-ingang staat geselecteerd. Open de Windows Volumeregeling, klik Opties/Eigenschappen/Opnemen/OK. Selecteer dan de juiste regelaar (even uitproberen) en kijk ook of de volume-schuifregelaar niet op 0 staat.

groet,
Rijk

Beste Rijk,
Waar vind ik de Windows Volumeregeling? Het configuratiescherm brengt me niet verder. En in de balk rechtsonder het beeldscherm zit geen volumeregelaar, alleen een knop om de aangesloten apparaten te bereiken.
pim
QUOTE (Duiker @ 07.12.2008 22:15:04) *
Als de tip van Rijk niet werkt kun je je hoofdtelefoon-uitgang aansluiten
op je microfoon-ingang. (wel even je microfoon activeren in je windows volume menu)

Sander

Ook hier is mijn probleem het vinden van het Windows volume menu. Voor jouw tip moet ik nog een kabeltje vinden.
Alvast bedankt, Pim.
Rijk
QUOTE(pim @ 07.12.2008 23:08:38) *
Beste Rijk,
Waar vind ik de Windows Volumeregeling? Het configuratiescherm brengt me niet verder. En in de balk rechtsonder het beeldscherm zit geen volumeregelaar, alleen een knop om de aangesloten apparaten te bereiken.

Configuratiescherm/Geluiden en Audio apparaten/Tabblad Volume/Geavanceerd (de bovenste van de twee)

groet,
Rijk
Duiker
Of rechtsklikken op het luidsprekertje in de taakbalk van windows (rechtsonder naast het klokje).
Sander
FransS
Wel dubbel klikken dan krijg je al je apperaten met volumeregeling en daar moet je het dan aan vinken .

Suc6 Frans S. user.gif
pim
QUOTE (FransS @ 08.12.2008 17:25:45) *
Wel dubbel klikken dan krijg je al je apperaten met volumeregeling en daar moet je het dan aan vinken .

Suc6 Frans S. user.gif

Van alles geprobeerd, maar het probleem is dat ik op mijn montage-computer onder Vista werk; daardoor kan ik jullie aanwijzingen niet opvolgen. Nu ben ik trouwens heel mijn geluid kwijt. Ik ga er nog even mee door (misschien moet ik het programma opnieuw installeren). Ik zal het zeker melden als ik eruit ben. Alvast bedankt en hartelijke groeten, Pim.
FransS
QUOTE(pim @ 08.12.2008 18:00:23) *
Van alles geprobeerd, maar het probleem is dat ik op mijn montage-computer onder Vista werk; daardoor kan ik jullie aanwijzingen niet opvolgen. Nu ben ik trouwens heel mijn geluid kwijt. Ik ga er nog even mee door (misschien moet ik het programma opnieuw installeren). Ik zal het zeker melden als ik eruit ben. Alvast bedankt en hartelijke groeten, Pim.

Hoi Pim , Rijk & Duiker,

Ik denk dat Pim gelijk heeft met het instellen van de Volumeregeling,ik ben even aan het zoeken geweest en ik kom er ook niet uit in Vista,er zijn 2 mogelijk heden en wel normaal geluid of digital en je kunt de microfoon ingang activeren verder kan ik ook niets vinden,maar ik blijf er naar zoeken want in XP en Win2000 zitten deze opties wel in dus vind ik het ook een beetje vreemd.

Grt. Frans S. user.gif
Rijk
Staat er ook niks over in de Helpfunctie van Windows? (gebruik b.v. de zoekfunctie in Help met "Volumeregeling")

groet,
Rijk
FransS
QUOTE(Rijk @ 09.12.2008 11:27:11) *
Staat er ook niks over in de Helpfunctie van Windows? (gebruik b.v. de zoekfunctie in Help met "Volumeregeling")

groet,
Rijk

Beste Rijk,

Heb de hele Helpfunctie door gelezen maar ik denk dat er voor wat Pim betreft niets te vinden is,ik zelf vind het ook vreemd dat in Vista niet de zelfde volumeregeling zit als bv in XP en Win 2000 daar kun je alles regelen maar in Vista alleen de spekers en de microfoon zie Bijlage .

Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 09.12.2008 18:08:42) *
Heb de hele Helpfunctie door gelezen

dat heb je snel gedaan
QUOTE(FransS @ 09.12.2008 18:08:42) *
ik zelf vind het ook vreemd dat in Vista niet de zelfde volumeregeling zit als bv in XP en Win 2000 daar kun je alles regelen maar in Vista alleen de spekers en de microfoon zie Bijlage .

de zoveelste reden om nog even bij XP te blijven.

bedankt Frans,

groet,
Rijk
FransS
QUOTE(Rijk @ 09.12.2008 20:36:24) *
dat heb je snel gedaan

de zoveelste reden om nog even bij XP te blijven.

bedankt Frans,

groet,
Rijk

Hoi Rijk ,

Win. Vista Home Premium werkt wel perfect vind ik.en er zijn natuurlijk altijd verrassingen bij een nieuwe versie maar daar kan ik mee werken,het is toch een aanrader want de andere computers die ik heb staan zijn wel een stuk trager.

Groet Frans S. user.gif
pim
QUOTE (FransS @ 09.12.2008 23:14:34) *
Hoi Rijk ,

Win. Vista Home Premium werkt wel perfect vind ik.en er zijn natuurlijk altijd verrassingen bij een nieuwe versie maar daar kan ik mee werken,het is toch een aanrader want de andere computers die ik heb staan zijn wel een stuk trager.

Groet Frans S. user.gif

Intussen heb ik ook dat snoertje voor het verbinden van hoofdtelefoon-uitgang en microfoon-ingang gekocht en aangesloten, de microfoon geactiveerd, maar: nog altijd een beeldscherm-opname zonder geluid! Overigens ben ook ik tevreden met Vista, dat veel sneller is dan mijn oude, 'vervuilde' XP. Ik weet niet of Magix zijn programma hierop wel heeft getest. Intussen heb ik wel een update van Video Deluxe 15 van ze gekregen, maar die lost het probleem niet op.
Een ander Magix-probleem is, dat de geleverde DVD's maar met de grootste moeite en na veel pogingen te installeren zijn (ik heb al een nieuwe bij de winkel gehaald, maar dat hielp niet). En dít probleem geldt voor zowel Vista als XP, want op mijn laptop doen ze het niet beter. Film op DVD7 vraagt daar nota bene om het installeren van Service Pack 2, dat er al eeuwen op zit.

GROETEN AAN ALLEN, Pim.

PS. Ik kreeg in tussen twee foutmeldingen waar ik niets mee weet aan te vangen (er staat geen lijst van zulke meldingen in de documentatie - een ernstig tekort!). Ik had zoals gezegd de kopt.-uitgang op de mic-uitgang aangesloten (ditmaal achteraan de computer, wat nog weleens anders kan werken), nam van beeldscherm op en zag toen ik in Video Deluxe afspeelde: 'Kan wave-header niet voorbereiden'. Toen ik dat wegklikte, verscheen er: 'Failed to waveOutWrite!'. Moet ik hiermee naar Magix, of weten jullie er raad mee?
FransS
Hoi Pim,

Heb je al eens overwogen om Vista opnieuw te installeren want als je de computer koopt staan er dingen bij die je niet nodig hebt.En dan niet met de recoverDVD/Cd maar met het programma zelf want met een recover blijft er nog een hoop shit opstaan.gewoon partitie verwijderen cq partitie maken en met het programma opnieuw beginnen.Mocht je het programma niet hebben dan kun je met je licentie bij de winkel waar je de computer gekocht hebt een gratis programma halen althans zo heb ik dat gedaan er is ook een site waar je deze kan bestellen (Gratis) fff Google .dan krijg je een DVD waar alle programma's opstaan en het reageerd dan op je Key die je bij de computer hebt gekregen .
Ik heb laatst een nieuwe HD 320 Gig er in gedaan en Vista opnieuw geinstalleerdt en moet zeggen zonder al die bij programma is het een stuk sneller en ook heb ik de blokkades uitgeschakeld en dat scheelt een heel stuk waardoor hij sneller en beter werkt .
De computer kan te vol staan waardoor hij trager gaat worden en ook langer duurt voordat hij een programma heeft geinstalleerd.
Suc6
Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 09.12.2008 23:14:34) *
Win. Vista Home Premium werkt wel perfect vind ik.

Frans, ik geloof je op je woord, misschien was ik iets te snel met mijn uitspraak.
Overigens levert een her-installatie van XP ook een aardige snelheidswinst op, zoals ik pas heb mogen constateren na een crash van mijn harde schijf. Hij draait nou weer als een zonnetje, ondanks zijn hoge leeftijd (4jaar).

groet,
Rijk

PS: moet je misschien je handtekening een keer aanpassen, Frans? Daarin staat dat je met Win 2000 werkt. En je VdL15 staat er ook niet op...
FransS
[
PS: moet je misschien je handtekening een keer aanpassen, Frans? Daarin staat dat je met Win 2000 werkt. En je VdL15 staat er ook niet op...
[/quote]

Hoi Rijk ,

Op de onderste rij staat de ASUS met ook VdLux 15 plus En met de andere werk ik ook nog met VdLux 2008 Plus.

Grt Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 10.12.2008 22:27:36) *
Op de onderste rij staat de ASUS met ook VdLux 15 plus En met de andere werk ik ook nog met VdLux 2008 Plus.

stond die regel er al? Had ik weer 's niet goed gekeken (klaagt mijn vrouw ook altijd over).... blush.gif

groet,
Rijk
FransS
wallbash.gif schnarch.gif Geeft niet Rijk welligt de leeftijd ha,ha,ha, het overkomt mij ook wel eens maar het staat er al vanaf dat VdLux 15 plus is uit gebracht en voorheen stond er 2008 Plus.
Grt. Frans S user.gif
pim
QUOTE (pim @ 07.12.2008 23:10:49) *
Ook hier is mijn probleem het vinden van het Windows volume menu. Voor jouw tip moet ik nog een kabeltje vinden.
Alvast bedankt, Pim.

Beste Frans, Rijk en anderen,

Intussen is me wel duidelijk geworden dat het aan de geluidskaart van mijn PC ligt. Ik heb de tip van Frans - het kabeltje - op mijn laptop toegepast en daar wel Youtube mét geluid binnengehaald, en geconverteerd naar avi. Prima kwaliteit. (Daarvoor eerst de Free Ipod video converter gebruikt en daarna de anyvideo converter - beide gratis; er is ook nog een online FLV converter die werkt). Beeldschermopname is een ander verhaal. Daarvoor moet ik waarschijnlijk Magix op mijn laptop installeren, wat niet mijn bedoeling was.
FransS
Hoi Pim,

Fijn dat het nu werkt ,en wat betreft FLV dat zit in V.d.Lux 2008 + dus probeer het daat eens in .

Suc6 Frans S. user.gif
pim
QUOTE (FransS @ 23.12.2008 16:00:43) *
Hoi Pim,

Fijn dat het nu werkt ,en wat betreft FLV dat zit in V.d.Lux 2008 + dus probeer het daat eens in .

Suc6 Frans S. user.gif

Beste Frans en anderen,

Het is me nu ook gelukt Videodeluxe 15 op mijn laptop te installeren. Dat was me slechts met veel moeite en na vele pogingen gelukt op mijn PC (de DVD deugde kennelijk niet - al had ik hem al eens voor een andere ingeruild). Op de PC heb ik eerst maar eens de installatie-DVD 1:1 gekopieerd. Die kopie draaide wel op mijn XP-laptop. En daar kon ik vervolgens de stereomix wel vinden. De eerste beeldschermopname verliep nu perfect: mét geluid. Maar daarmee is het Vistaprobleem niet opgelost. Daar zouden ze bij Magix nog eens goed naar moeten kijken.

Hartelijke groet en fijne feestdagen, Pim.
FransS
Beste Pim,

Is er niet iemand op jou Club die je kan helpen want ik zag op je site dat je lid bent van de video club in noordwijk.
Een ander idee is natuurlijk dat ik eens een keer naar jullie club toe kom om je op weg te helpen als zijj dat willen of heb jij een ander idee.
Ik werk ook met Vista Home Prem. maar heb geen enkel probleem.

Grt. Frans S. user.gif beerchug.gif xmas.gif
pim
QUOTE (FransS @ 24.12.2008 16:44:08) *
Beste Pim,

Is er niet iemand op jou Club die je kan helpen want ik zag op je site dat je lid bent van de video club in noordwijk.
Een ander idee is natuurlijk dat ik eens een keer naar jullie club toe kom om je op weg te helpen als zijj dat willen of heb jij een ander idee.
Ik werk ook met Vista Home Prem. maar heb geen enkel probleem.

Grt. Frans S. user.gif beerchug.gif xmas.gif

Ik heb het er op de club nog niet over gehad, Frans. De meeste leden werken met XP en maken net als ik hoofdzakelijk vakantiefilms. Als het aan mijn geluidskaart ligt, moet ik trouwens naar de winkel. Maar ik geef het nog niet op. Je aanwijzing van dat kabeltje werkte in ieder geval. Die ga ik ook nog op de PC uitproberen (ik geloof dat ik de vorige keer het kabeltje niet in de juiste gaatjes had gestopt). Ben jij ook lid van een club? Dan zouden we elkaar bij Cinefleur in Aalsmeer kunnen tegenkomen.
FransS
Hoi Pim,

Ik ben lid van een club geweest maar ben daar mee gestopt.Ik ben meer de profie kant uit gegaan en daar kon ik niets leren,ik wilde hun wat leren maar ja je weet waarschijnlijk wel hoe dat gaat .

Wat betreft Cinefleur vertel me daar eens wat meer over en wanner dat daar wat te doen is .

http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=42862
zoek mij hier maar op.

Grt.Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.