QUOTE (FransS @ 04.12.2008 09:52:59)

Hoi John,
Welkom op het forum.
Als je 1 uur film gaat renderen dan kan het best lang duren ,dat ligt aan verschilende factoren snelheid proccesor, interngeheugen,en grote HD.
Tevens wat draait er op de achtergrond mee aan programma's.
En hoe de trail werkt want die is meestal niet compleet .
Maar 1 uur film heeft meestal wel 3 a 4 uur nodig om te renderen ,het ligt een beetje aan wat je allemaal gedaan hebt met muziek,overgangen enz,enz.
Ik laat meestal als ik slaap het werk doen .
Suc6 Frans S

Dank voor je antwoord FransS!
Ik gebruik een geheel nieuwe PC met 500 Gb schijf (328 Gb vrij), 3 Gb intern geheugen, Windows XP (SP2), Intel Core 2 duo E5200 (2x 2.5GHz 2MB 800MHz FSB).
Processen die draaien in de tray: AVG virus scanner, RealVNC server, Skype, LimeWire en een aantal drivers (video, keyboard etc), maar alles redelijk passief.
Daarnaast start ik wel af en toe Outlook op of zit ik op internet.
Het enige mogelijk zware wat ik daarnaast wel open had staan is een applicatie waarmee ik een verjaardagskalender voor iemand in elkaar aan het prutsen ben, maar dat is dan ook alles!
Kortom, het lijkt me niet zo zeer een resource probleem, het lijkt meer een bug van VDL15 of er is iets met de oorspronkelijke video aan de hand.
Hij staat nog steeds te draaien en is nu nog steeds in stap 1 en wel al 22:45 uur. De progressbars zijn nog identiek aan gisterenavond.
Ik kijk af en toe in het file system en zie daar een map genaamd c:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\MAGIX_Video_deluxe_15_Download-versie\Disc Images\ en daarin staat een mapje DVD Image Kreta_2008 en twee files (_MenuAlpha_.bmp en _MenuPicture_.bmp) beiden met een timestamp van gisteren 11:31 uur, inderdaad toen ik het brandproces heb gestart.
In de genoemde map staan 4 files:
Kreta 2008.dp4 (lengte 0, timestamp 03-12-2008 11:37)
VTS_01_1.VOB (lengte 1.073.739.776, timestamp 03-12-2008 13:27)
VTS_01_2.VOB (lengte 1.073.739.776, timestamp 03-12-2008 19:16)
VTS_01_3.VOB (lengte 309.751.808, timestamp 03-12-2008 19:16)
Dit beeld veranderd helemaal niet...
Wat betreft de effecten die ik bij het monteren heb toegepast: een stuk of 70 crossfaders (door fragmenten een stukje over elkaar heen te schuiven), 5 titel schermpjes en twee stukjes MP3 (aan begin 10 seconden en aan het eind 20 seconden). Niet echt spectaculair lijkt me?
Als ik kijk in windows taakbeheer dan blijkt Videodeluxe.exe gemiddels 50% CPU te gebruiken en neemt 325.244 Kb geheugen. De andere 50% CPU werd op dat moment gebruikt door AVG omdat ie vanaf 9 uur aan het scanen was. Asl ik die laat pauzeren dan valt de 50% CPU geheel terug aan "Niet-actieve systeemprocessen", het is dus niet zo dat AVG echt in de weg zit als ie aan het scannen is...
Kun je nu iets meer zeggen over een mogelijke oorzaak?
Zo niet, wie wel?