mathijs
01.12.2008 07:18:52
Beste Magix mensen,
In het kader van videobewerken kom ik een lastig probleem tegen;
Ik gebruik een videocamera: Sanyo HD1000. Een videocamera die in FullHD opneemt en zeer degelijke beelden schiet.
Echter,
Als ik deze beelden direct inlaadt in Magix Video Deluxe 2008 lopen ze ZEER traag. er is totaal niet mee te werken, zo zwaar zijn de files.
Dus ben ik opzoek gegaan naar een converter.
Inmiddels ben ik zover dat ik de .MP4 files naar een .AVI file kan zetten, en dit werkt IETS beter. Echter, nogsteeds bufferen en schokken ze erg tijdens het spelen. Synchroniseren is bijvoorbeeld totaal geen optie.
Mijn vraag:
Welke converter en output (.avi, .wmv, .mp4) moet ik gebruiken om de files soepel te laten lopen? En natuurlijk met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies.
Alvast erg bedankt.
gr,
mathijs
plemmens
01.12.2008 09:45:05
Full HD AVCHD gecodeerde mp4 bestanden (1920x1080) zijn zeer dikwijls een probleem zelfs voor de "zwaarste" systemen die actueel op de markt zijn.
Zo is bv. een Quad Core processor op 2.66ghz een absoluut minimum. Voldoende intern geheugen (3-4gb) en een videokaart met minimaal 512mb snel (DDR3) geheugen zijn andere elementen die belangrijk zijn.
Je bestanden omzetten naar avi is volgens mij geen goed idee. Je verliest daarbij nl. je Hoge Definitie. Het is overigens niet normaal dat avis niet vloeiend afspelen. Welke codec heb je gebruikt bij het omzetten naar avi?
Beter lijkt mij ze om te zetten naar HD mpeg2, ook HDV (HDV2) genoemd. Je behoud dan een HD resolutie van 1440x1080.
Ik ken niet direct een specifiek tooltje waar je dat mee zou moeten doen maar met VdL moet het ook kunnen. Sleep het mp4 bestand naar je projecttijdlijn en het exporteer het meteen, zonder enige bewerking, naar een HDV mpeg2 bestand. Gebruik dit HDV bestand als basis voor een nieuw project.
Ik vraag me verder wel af uit welke componenten je pc is opgebouwd.
Kan je ons even de specificaties daarvan meegeven?
mathijs
03.12.2008 07:23:41
hallo,
bedankt voor de reactie.
Echter, het converteren in VDL is geen optie. Omdat dit per file wel 10 minuten duurt! (files van rond de minuut).
Soms werk ik wel met zo'n 50 files tegelijk.
Een ideale optie zou dus zijn: ''Alles Selecteren'', ''Converteren naar'' en dan in kunnen laden.
Aan mijn specs kan het volgens mij niet liggen;
Windows XP 64-Bit
Intel Core Duo 2.66 GHZ
4 GB Ram
Asus EAH3870
Enig idee?
MartijnMP
27.12.2008 14:14:57
Hee Mathijs,
Je kunt in Magix Video Deluxe 15 Premium Batchconversies uitvoeren. Dat betekent dus dat je zoveel bestanden tegelijk kunt converteren als je wilt.
Gr. MartijnMP
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.