t.principaal
20.04.2003 23:27:42
Hi Mike en de rest,
Nieuwe thread vanwege nieuwe vindingen
Environment: Systeem gegevens:
IBM Netvista A22 6823-2DG, P4 1.8, 1,25 GB Memory, NVidea Geforce 2 MX DVI-D and TV-out (+ latest IBM video driver)
40GB disk en 60 GB disk, Via, OHCI Complient IEEE 1394 Host controler
Sony PC-100 DV in/out camcorder
Win XP Home + SP 1 + all auto installed fixes, Magix 2.06, Norton antivirus en Symantec firewall
Ik heb alle FAQ's geprobeerd en zo nodig aangepast behalve het uitzetten van firewall en Antivirus SW maar heb en houd een audio sync probleem.... Maar wat me hierin opvalt is dat na de opname de synchronisatie variabel is..... ????? Ik hoop dat het me lukt om dit in een paar zinnen duidelijk te stellen.
Stel na de volgende opname:
+----------Bla Bla ----------+
Had ik: Video eerst en dan Audio daarna de start punten:
+----------Bla Bla ----------+
+--------Bla Bla ------------+
1-------2---------------------
Vervolgens bracht ik audio en video met de hand weer in sync maar daarna bleek dat dit wel of niet in sync bleef afhankelijk van het gekozen start punt in de arranger. Bj startpunt 2 keurig in sync maar bij startpunt 1 niet. Audio sync is dus afhankelijk van opname en arranger replay
Nu ben ik vanaf hier lost. Opnames genomen met Win Media Player zijn goed en blijven ook in Vdl2 in sync. (gelukkig) maar DV opnames in Vdl2 zijn en blijven een zooitje.
Nog meer ideeen?
Greetings Tom Principaal
Hunter58
21.04.2003 00:17:12
Heb je in de instellingen Video/Audio (A) de markeringen bij automatisch aanpassen aan BPM en Beatmarkering voor shifting en pitching uit staan (niet aangevinkt)?
Ik had het probleem dat de timecodering op de DV tape na montage door elkaar lag en de audio werd verschoven en soms zelfs in toonhoogte veranderde omdat de timecodering als leading werd gebruikt om de audio te shiften en te pitchen. Gevolg een variabel synchronisatie die inderdaad afhankelijk is van de plek waar je start en door de pitch aanpassingen ook nog eens in het fragment variabel is.
Deze instellingen uitzetten loste het probleem bij mij op.
succes
t.principaal
02.05.2003 21:05:11
hunter58,
Ja, ik kende de instellingen en die staan uit. Dus ik ben nog net zo afhandkelijk van de route via Msoft media player. (Film opnemen via Msoft daarna importeren in Vdl2.
Ik heb alles uit de faq doorgenomen en alles is zonder resultaat.
Overigens was het resultaat van een nieuwe video driver wel een veel stabieler systeem.
Groetjes Tom
Heeft je moederbord een ingebouwde FireWire port en een VIA chipset? Het zou dan wel eens kunnen dat het stuurprogramma van die FireWire port afwijkt van "de standaard" (althans, wat MAGIX als "de standaard" beschouwd want zoals bijna alles met computers zijn er helaas vele "standaarden") waardoor de communicatie misloopt.
Als er geen 'Texas Instruments' bij het stuurprogramma van de FireWire kaart in Windows apparaatbeheer staat is er een kans dat het stuurprogramma afwijkt. Je kunt in dit geval proberen om het 'Texas Instruments' stuurprogramma te forceren (handmatig te installeren), ofwel een nieuwer stuurprogramma voor de betreffende kaart te installeren.
Ook kan de camera een afwijkend stuurprogramma hebben waardoor er problemen ontstaan. "Microsoft DV camera or camcorder" in Windows apparaatbeheer is het
enige stuurprogramma waar ik mijn handen voor in het vuur durf te steken. Elk ander stuurprogramma kan mogelijk problemen opleveren. Ook hier zou je kunnen proberen dit stuurprogramma te forceren ofwel een nieuwer stuurprogramma voor de camera proberen te krijgen. Opmerkelijk is dat sommige camera's onder Windows XP
wel afwijken van de 'Microsoft DV camera or camcorder' en onder Windows '98 niet. Helaas is de enige manier om hier achter te komen.... juist, om het uit te proberen
Ik hoop dat dit je helpt Tom
t.principaal
05.05.2003 22:18:00
Mike,
Het is inderdaad een firewire card met de VIA chipset. Hier kan je echt niet de TI drivers op instaleren, dat is vragen om stabiliteits problemen. Verder is er geen nieuwere driver te vinden tenzij jij toevallig een plek weet waar ze nieuwere XP drivers hiervoor aanbieden.
Kan je een goed werkende, fijn geprijsde fire wire kaart adviseren met TI chipset?
De camera staat op MSoft DV. Staat ook vet gedrukt in de FAQ sectie.
Vreemd blijft dat de Windows Movie Maker wel goed werkt voor wat het inlezen van de film betreft. Ik hoop maar niet dat dit concurentje pesten is van MSoft.
Kan je overigens voor mij eens kijken bij de Netwerkverbindingen en dan de eigenschappen van jou 1394 card. Welke protocollen en services heb jij staan? Bij mij staan:
- Client voor MSoft Netwerken
- Bestand en Printerdeling
- Internet protocol (TCP/IP)
Greetings, Tom
Hallo Tom,
Kan je een goed werkende, fijn geprijsde fire wire kaart adviseren met TI chipset?
Heel eenvoudig gezegd, een zo goedkoop mogelijke FireWire kaart. 99 van de 100 keer heeft deze gewoon een TI chipset. Ik weet in ieder geval dat SiteCom kaarten niet altijd een TI chipset hebben maar voor de rest gaat het meestal altijd goed.
Vreemd blijft dat de Windows Movie Maker wel goed werkt voor wat het inlezen van de film betreft. Ik hoop maar niet dat dit concurentje pesten is van MSoft.
Het fijne weet ik er ook niet van, maar het is gewoon weer een kwestie van "laten we eens een standaard maken", "nee, ik heb een beter idee! Laten we gewoon 200 standaarden aanhouden zodat er eigenlijk geen standaard meer is".
- Client voor MSoft Netwerken
- Bestand en Printerdeling
- Internet protocol (TCP/IP)
Dit zijn standaardprotocollen, dat zegt niet zoveel over je kaart en heeft met DV capturing al helemaal niets te maken

Is meer voor netwerkverbindingen.
Als je een FireWire kaart gaat kopen, spreek dan af dat je hem mag terugbrengen als hij niet blijkt te werken. Ik zou het heel vervelend vinden als je na al deze moeite ook nog eens geld gaat uitgeven en dan nog teleurgesteld wordt. En ik kan helaas geen garanties maken zoals je zult begrijpen. Maar goed, laten we positief blijven en hopen dat hiermee je sync. problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Trouwens, ik zag net een tool "DV driver correction" bij de downloads op onze website staan. Deze al geprobeerd?
t.principaal
06.05.2003 11:33:12
Mike,
Ja, ik heb de driver correction geprobeerd. Leek niets te doen, geen melding dat er wat aangepast of te corrigeren viel.
Ja, ik weet dat de protocollen standaard zijn. Maar, en dat weet ik niet, is dat bij een W98 machine ook standaard op de 1394 IEEE cards. Het was ook maar een shot in the dark en ik ga de protocollen en services toch eens uitzetten om te kijken wat er het resultaat is. Dit om te testen of de services e.d. de communicatie niet in de weg zitten.
Ik weet n.l. niet of 'under the covers' de communicatie met de DV camera IP of Netbui is, of dat de DV camera van het openstaan van de protocollen last heeft. Ik ga ook proberen de DV in van de camera te deactiveren.
Goed, ik heb weer wat te doen geloof ik.
Greetings, Tom
Ik weet n.l. niet of 'under the covers' de communicatie met de DV camera IP of Netbui is, of dat de DV camera van het openstaan van de protocollen last heeft. Ik ga ook proberen de DV in van de camera te deactiveren.
Nee, ik dacht het niet hoor. Ik dacht dat DV gewoon helemaal los stond van allerlei netwerkprotocollen etc. De communicatie gaat via de FireWire card driver naar de driver voor de camera:
Camera > Driver Camera > Driver IEEE 1394 controller > Windows > Applicaties
Goed, ik heb weer wat te doen geloof ik.
Het houd je van de straat nietwaar?

Succes!
t.principaal
06.05.2003 23:19:28
Mike,
Geen van de bovenstaande acties (behalve dan een andere ieee 1394 fw card) geeft enig soelaas. Het lukt me echter wel om de audio async te 'repareren'.
Ik werk in 'Storyboard' Mode.
De procedure is als volgt:
- Opnemen video (of binnenslepen van eerdere opname --> geen takes <----)
- Audio en video als een groot object groeperen (geen aparte scenes)
- Audio en video degroeperen zodat je een Audio en een Video object overhoudt in de arranger.
- Met de muis voor individuele objecten de Video aan de rechterkant op de 'edge' zetten, pointer wordt <--->
- Dan links klikken, vasthouden en naar rechts trekken. Er blijkt dan nog meer Video in dit object te zitten!!!
- Idem met audio, deze rekt echter niet zo ver als de Video of helemaal niet. Dat weet ik nog niet zeker.
Op dit moment is de Audio korter dan de Video.
- Dan de muismodus aanpassen naar 'Muismodus Object uitrekken'
- Nu de audio stretchen naar dezelfde lengte als de Video.
Presto Audio en Video zijn weer in sync.
Mijn conclusie is op dit moment dat de opname data op zich allemaal goed ingelezen wordt. Bij het opslaan naar disk echter gaan data pointers verloren die lengte en positie van de Audio en Video objecten regelen. Dit lijkt me, maar is niet bewezen, een Vdl2 bug.
Mijn systeem is: WinXP, SP1, 1,25 GB RAM, C: disk 40 MB NTFS, D: disk 60 MB NTFS. VdL 2.06, IEEE 1394 is inderdaad een Sitecom met Via chipset.
Laat me weten wat je er van denkt. Mocht je meer gegevens nodig hebben, bestanden e.d. dan kan je die van me krijgen.
Greetings, Tom
Tom, ik heb helaas momenteel noch de middelen (geen DV camera en ook geen DV AVI's meer op m'n harde schijf

), noch de tijd om dit uit te proberen. Als er andere gebruikers zijn die dit na kunnen gaan en bevestigen, heel graag dan kan ik hier melding van maken richting Duitsland. Alvast bedankt.
t.principaal
12.05.2003 19:32:51
Mike,
Mocht het enige hulp bieden, ik ben niet bang om wat (beta) fixen of debug code te installeren en terug te rapporteren. Dit tenminste als onze duitse freunden daar mee aan kunnen. Ik zie in de US en Duitse fora het ondewerp (voor DV inlezen via FireWire zoals ondergetekende) ook regelmatig terugkeren.
Zo te zien zijn er echter een heleboel mogelijkheden waardoor het verkeerd gaat, het lijkt me dus een echt probleem voor Magix.
Ik ga het in ieder geval ook proberen met een FW card met TI chipset.
Greetings, Tom
Dankjewel voor je aanbod Tom, maar onze Deutsche freunden zijn echt PANISCH met het verstrekken van betamateriaal. Zelfs wij (MAGIX Nederland) krijgen geen betaversies, het eerste wat we van een nieuw product zien is een geperste charge 1.0 CDROM. Ze zijn gewoon als de dood dat het op nieuwsgroepen en zo terecht komt en er is dus een zeer streng geselecteerd beta-team.
Maar goed, als dit inderdaad een mogelijk punt van verbetering is dan moet hier zeker wat aan gebeuren. Ik kan echter pas melding hiervan maken als dit een duidelijk bug is die door meerdere gebruikers bevestigd is. Dus ik zou nogmaals wat Video deLuxe gebruikers willen verzoeken om wat van je te laten horen als je iets nuttigs te vertellen hebt over dit onderwerp. Wees niet bang, we bijten niet...... hard
t.principaal
13.05.2003 10:18:30
Mike,
Ik heb het ook niet over beta software van nieuwe releases. Ik heb het over beta fixen.
Overigens is gebruik van een selecte groep gebruikers imho meestal product verbeterend. Directe interactie van developers en gebruikers geeft meestal een beter verkoopbaar eindproduct.
Maar dat is weer een totaal andere discussie die wij hier niet hoeven te voeren.
Greetings, Tom
Beta fixen? Dat is nieuw voor mij Tom, sorry maar hier had ik nog nooit van gehoord.
Wat betreft je punt over de directe interactie, daar kan ik me op zich goed in vinden echter is dit gewoon niet een manier van werken waar door MAGIX voor gekozen is en ben ik helaas niet de aangewezen persoon die het roer even om kan gooien
t.principaal
13.05.2003 15:09:09
Mike,
Ben je dan niet eens de baas daar......???????
Tsssssssssssssssssssssssssssssss
Greetings, Tom
Jawel, maar er is altijd baas boven baas natuurlijk
Beste forumgebruikers/lezers,
Ik ben een enorme beginner op dit terrein en kan (daarom?) door de bomen het bos niet meer zien. De discussies in dit forum gaan me op een aantal punten boven de pet. Vergeef me dat ik misschien wat symplistische vragen stel of veronderstellingen maak. Ik koop twee weken geleden het VideoDeluxe pack, instaleer het programma op mijn half jaar oude HPOmnibook XE 4500 Pentium IV met 20 GB HD. Sluit mijn 2 jr oude Sony DV camcorder (een super camera en de standaard van dat moment) via een firewire kabel aan en hoopte daarna ook normaal mijn filmpjes te kunnen monteren (uiteindelijk is het gekochte programma niet voor niets als beste uit een aantal testen gekomen zou je denken). Vervolgens zit ik avonden te klunzen met takes die dan ineens (nog) wel en dan weer niet synchroon lopen. Ik zie prachtige beelden maar raak giga gefrusteerd door de ellende met synchronisatie. Ik heb alles bij de instellingen uitgezet wat door Magix wordt gesuggereerd. Ik verwacht van een software leverancier dat ze je helpen met met downloads die het probleem dat al enkele jaren blijkt te bestaan oplost ofwel dat ze deze software (anno 2003) uit de handel nemen en je een nieuw CD'tje leveren i.p.v. je met heel ingewikkelde verhalen het bos in te sturen. Conclusie: is dit een miskoop en had ik toch beter de (duurdere) Pinnacle software moeten kopen of is er nog hoop voor iemand die af en toe een filmpje wil monteren zonder avonden vol frustratie en ellende?
Bedankt voor jullie eventuele reactie op mijn relaas. Erik
t.principaal
19.05.2003 21:07:51
Beste Erik,
Ik begrijp je frustratie maar al te goed. Om je een beeld te geven van de hoeveelheid variabelen waar we mee te maken hebben kan ik je een check list toesturen met 64 vragen. Voor ieder vraag kan je twee antwoorden geven. Bij de eerste vraag heb je dus twee mogelijkheden. Om mijn tijd te vergoeden kost iedere mogelijke combinatie één eurocent. Dit betekent dat de eerste vraag tot twee mogelijke combinaties leidt, de tweede vraag tot 4 combinaties, de derde vraag tot 8 combinaties, etc.
Ik hoop dat je de lijst bij me aanvraagt en kan betalen want dan ben ik rijk.......
Even alle gekheid op een stokje. Ik hoop dat de analogie duidelijk maakt dat je met een paar variablelen al zeer veel verschillende problemen en even zovele oplossingen kunt krijgen.
Verder neem ik aan dat je Win XP hebt, is dit met of zonder Service Pack 1?
Is jou firewire card er een met een Via chipset? Via "mijn Computer" rechts klikken, Eigenschappen >> Hardware >> Device Manager >> FireWire device opzoeken >> "Rechts klikken" >> Eigenschappen
Zie post op deze thread van mij op 7 mei. Daar staat een procedure om audio en video weer in sync te krijgen. Is dat bij jou ook zo.
Kan je met de Win Movie maker wel in sync inlezen en importeren in Vdl2?
Greetings, Tom
heinrich
19.05.2003 22:18:47
Het lost je probleem helaas niet op, maar maakt de frustratie over de op zich spotgoedkope Magix software misschien wat minder als je weet dat ik dit sooert problemen ook bij het pepedure Adobe Premiere versie 6 en 6.5 ook allemaal al heb gehad net een verkeerde Fire-wire driver.
plemmens
20.05.2003 09:14:07
Misschien kan dit je wat geruststellen.
Video deLuxe is zeker geen miskoop geweest. Ook Pinnacle Studio 8 zou dat niet geweest zijn.
Ieder pakket heeft zo zijn voordelen en zijn sterke en minder sterke kanten. Audio/video synchronisatie is, zoals door anderen hier gesteld wordt, iets waar wel meer paketten last van hebben.
Wat volgens mij een probleem is voor beginnende video-fanaten is het feit dat het hele videomontage gedoe door de softwareleveranciers voorgesteld wordt als was het een fluitje van een cent. Dat is het dus duidelijk niet. Op verpakkingen en promotiefolders worden de zaken heel algemeen en simplistisch voorgesteld. Beginners worden daardoor misleid, geraken binnen de kortste keren gefrustreerd en haken al snel af. De praktijk is dus wel anders dan wat de promotie laat uitschijnen. Voor elke toepassing is er een leercurve. Voor Video deLuxe is die vergeleken met bv. Adobe Premiere of Ulead Video Studio of Sonic Foundry Vegas e.v.a., nog zeer kort te noemen. Enkel Studio 8 scoort op dat vlak misschien nog net iets beter.
Hoe dan ook, videobewerkingssoftware in huis halen is één, hem (met de nodige creativiteit) gebruiken is een andere kwestie. Laat u niet afschrikken. Neem de tijd om alles rustig uit te testen. Reken op minstens een paar maanden om voldoende thuis te geraken in de materie. Kijk eens rond op Internet. Je vind duizende sites die je er bij kunnen helpen.
Heb geduld, verwacht niet dat je een project waar je om 10 uur aan begint, om 12 uur terug op band of DVD hebt staan. Begin trouwens met eenvoudige dingen, de stap voor stap benadering is de beste. Leer eerst gaan, dan pas lopen.
Ik wens je veel succes.
Ik verwacht van een software leverancier dat ze je helpen met met downloads die het probleem dat al enkele jaren blijkt te bestaan oplost ofwel dat ze deze software (anno 2003) uit de handel nemen en je een nieuw CD'tje leveren i.p.v. je met heel ingewikkelde verhalen het bos in te sturen.
Ik ben blij dat sommige medegebruikers al hebben aangegeven dat het helaas zo simpel niet ligt. Om een lang verhaal kort te maken is het algemene probleem met pc's dat er nooit
één goede standaard is en blijft waar iedere betrokken partij zich aan houdt. Uiteindelijk is de consument hier slachtoffer van, dat is het treurige van het verhaal.
Reken maar dat er van MAGIX zoveel mogelijk aan gedaan wordt om een zo compatible mogelijk product op de markt te zetten, daar is MAGIX immers alleen maar bij gebaat toch? Maar helaas zijn wij ook maar een speler op het voetbalveld, en hebben dus rekening te houden met allerlei zaken.
Het verhaal is overigens niet zo ingewikkeld. Het komt er in het kort op neer dat de camera in
Windows apparaatbeheer (dus
niet Video deLuxe/Film op CD & DVD zelf!) als
Microsoft DV camera or camcorder weergegeven wordt en dat de FireWire kaart als
Texas Instruments OHCI compatible IEEE 1394 bus host controller wordt weergegeven in hetzelfde apparaatbeheer. Wijkt dit op wat voor manier af dan kunnen er allerlei problemen zich voordoen, waaronder synchronisatieproblemen. Alle bij MAGIX bekende manieren om dit op te lossen staan bij
de FAQ's voor problemen met het binnenhalen via een digitale camera. Ik ben dan ook van mening dat van 'het bos insturen' geen sprake is. We willen zoveel mogelijk meedenken, maar helaas zijn ook wij begrenst in onze mogelijkheden. Soms zou ik willen dat ik drie keer in m'n hielen kon klikken en dat alle problemen bij de klant in kwestie verholpen zouden zijn, maar helaas... de realiteit is anders.
Wat volgens mij een probleem is voor beginnende video-fanaten is het feit dat het hele videomontage gedoe door de softwareleveranciers voorgesteld wordt als was het een fluitje van een cent. Dat is het dus duidelijk niet.
Je hebt deels gelijk Paul. Ik denk dat digitale videobewerking met pakketten als Film op CD & DVD en Video deLuxe een fluitje van een cent
kan zijn, en dat iemand met een beetje pc kennis hier zondermeer mee aan de slag moet kunnen. Dat is tenminste, als er geen technische problemen zijn. Zijn er technische problemen dan kom je terecht in de wondere wereld van drivers, updates, patches, fixes, workarounds etc. etc. Dit geldt eigenlijk voor alles op soft/hardware gebied bij een PC, maar inderdaad kun je met videobewerking behoorlijk 'diep' in de materie terecht komen.
Tenslotte: ik begrijp alle frustraties maar al te goed, maar ik wil koste wat kost voorkomen dat ik hier alleen maar dit soort discussies moet blijven voeren. Per slot van rekening moet ik mij bezighouden met het oplossing van technische problemen terwijl dit meer een soort 'klantenservice'-kwestie is. Ik wil iedereen daarom verzoeken om
de regels van dit forum in acht te nemen. Het doel van dit forum is om handige en nuttige technische informatie te verzamelen zodat iemand met een technisch probleem gericht naar een oplossing kan zoeken. Als men door de frustraties heen moet lezen dan verliest dit forum zijn effectiviteit. Probeer dus a.u.b. het 'klaag-gehalte' (hoe begrijpelijk ook!) tot een minimum te houden en maak concrete posts met concrete vragen en gerichte oplossingen. Alvast bedankt.
Iedereen reuze bedankt voor de reacties. Mijn eerste post klonk inderdaad ietwat gefrustreerd, nu ik hem teruglees. Dat komt vrees ik van vele avonden prutsen (en zeker niet een paar uurtjes per avond) zonder enig resultaat.
Ik ben inmiddels wel veel wijzer geworden maar helaas niet veel verder gekomen; dat ligt zeker niet aan het opbouwende advies op deze site. Ik zal proberen me tot technische vragen te beperken.
De camera wordt nog steeds als Sony camcorder herkend en niet als Microsoft DV (de basis van het probleem). Meerdere malen geprobeerd deze te verwijderen. Dat lukt via delete in apparaatbeheer maar iedere keer als je de camera verbindt via de firewire kabel komt Sony weer terug als nieuwe hardware ipv Microsoft DV camera. Via F5 'scannen' helpt niet.
De firewire kaart in mijn nieuwe HP Omnibook (pentium4) is TI OHCI compatible IEEE 1394 bus host controller en dus volgens de specificaties; in mijn Compaq Pentium 4 PC zit de firewire kaart uit het Magix Video Pack, dus ook niet het probleem lijkt me. Zowel op mijn Omnibook (Windows XP Professional) en PC (twee maanden geleden nieuwe officiële Win. XP Professional geïnstalleerd) heb ik exact hetzelfde probleem met de synchronisatie en ook met het niet kunnen herkennen van de Microsoft DV. Moviemaker draait in beide gevallen vlekkeloos en synchroon maar is natuurlijk geen serieus alternatief (kwalitatief).
Zijn er stappen die ik over het hoofd heb gezien of doe ik iets verkeerd?
Bedankt voor jullie eventuele reacties alvast!
Erik
Hallo Erik,
Uit ervaring kan ik je helaas mededelen dat als een camera onder Windows XP zich niet als
Microsoft DV Camera or Camcorder laat herkennen in Windows apparaatbeheer het soms zeer moeilijk kan zijn om dit wel voor elkaar te krijgen. Helaas zijn de suggesties die bij onze
FAQ voor problemen met DV capturing de enige bij ons bekende foefjes om dit voor elkaar te krijgen.

Hier kan ik dus helaas vrij weinig aan toevoegen, behalve dan dat je eens zou kunnen proberen om de
DV Treiber Korrektur (Jawohl!) bij de Duitse downloads vandaan te halen. Ik geloof dat deze tool zich nog in een experimenteel stadium bevind (vandaar alleen op de Duitse site te downloaden) maar je kunt natuurlijk altijd een poging wagen; baat het niet... dan is er altijd nog systeemherstel van Windows XP

Verander dus op
http://support.magix.net de taal naar Duits, ga naar de Downloads, vervolgens naar
Hilfsprogramme en download de
DV Treiber Korrektur .
Er zijn hier mensen mee geholpen, hopelijk ben jij hier ook mee geholpen...
Hallo Mike,
Dank voor je snelle reactie. Geen geweldig nieuws. Toch begrijp ik het niet goed. Windows XP is veel (steeds meer) gebruikte software. Vrijwel alle nieuw afgeleverde PC's en notebooks worden er mee afgeleverd. Op de verpakking van de Magix software staat als ik me niet sterk vergis dat e.e.a. draait onder XP. Anders had ik de gok niet genomen. De Sony DV camera die ik heb is een zeer veel verkocht apparaat en naar mijn mening zo'n beetje de standaard voor de betere amateur-videocamera. De camera dateert uit de periode waarin de software is uitgebracht (2000-2001). Met mij moeten dan toch vrijwel alle gebruikers last hebben van dit fenomeen?
Met het downloaden van Magix software heb ik afgelopen weekeinde een slechte ervaring gehad. Toen ik de aanbevolen burner tool wilde downloaden (de Magix CD sloeg het systeem bij installatie vast) crashte mijn PC en kon ik met veel kunst en vliegwerk volledige herinstallatie nog net (laten) voorkomen. Duur geintje. Met niet goed geteste downloads ben ik nu maar even extra voorzichtig.
Is een systeemanalyse voor mij nog een redmiddel?
Groet en bedankt,
Erik
t.principaal
25.05.2003 11:50:03
Erik,
Als ik je goed begrijp, wordt de camera herkend als Sony DV. Dit heeft op zich niets met Magix Video deLuxe te maken. Mike en de FAQ's geven aan deze herkenning dus anders moet.
Ik heb zelf ook een Sony DV camera, de PC-100 en deze wordt gewoon als Microsoft DV Camera or Camcorder herkend. (Dit is een leugen an sich want Microsoft verkoopt helemaal geen camera's, maar goed dat is typisch Microsoft ...)
Welke Sony DV camera heb je precies? Misschien dat we daar wat over kunnen vinden op internet.
Greetings, Tom
Hallo Tom.
Mijn camera is de Sony DCR-TRV10E (Pal). Het is een camera met alleen DV-out.
Erik
Hallo Erik,
Een systeemanalyse kan nooit kwaad natuurlijk, wie weet wat we voor je kunnen vinden? Als je systeem vastslaat bij een relatief 'lichte' en eenvoudige tool als de BurnProfiler dan denk ik dat een systeemanalyse zeker op zijn plaats is.
Om nog even terug te komen op het hele gebeuren rond Windows XP: uiteraard is de software compatible met Windows XP. Sterker nog, als je mij zou vragen welk besturingssysteem ik zou aanraden voor de software dan is het Windows XP. Echter is de software wel afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de factor hoe de camera herkend wordt in Windows. En helaas is het bij bepaalde camera's zo dat deze zich (om een mij totaal niet bekende reden) onder Windows '98 laten herkennen als 'Microsoft DV camera en camcorder' en dat deze zelfde camera's onder Windows XP hardnekkig als 'Sony DV', 'AVC apparaat', 'JVC camera'', '...' herkend worden. Dit kan zoals eerder gezegd mogelijk problemen opleveren omdat de MAGIX software voor wat betreft de DV communicatie helemaal gericht is op het 'Microsoft DV camera or camcorder' protocol (dit zou immers ten tijde van de invoering van de DV "standaard" het stuurprogramma worden waarmee alle toekomstige DV camera's zouden moeten functioneren), en als de suggesties die bij onze FAQ's staan niet helpen om dit wel voor elkaar te krijgen dan kunnen wij als MAGIX weinig andere oplossingen meer aandragen.
Oh ja, nog even over...
Met mij moeten dan toch vrijwel alle gebruikers last hebben van dit fenomeen?
Godzijdank niet zeg, ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik
alle MAGIX gebruikers met dit probleem over de e-mail/forum/telefoon had zeg!
t.principaal
31.05.2003 20:02:03
Mike,
Die TI Firewire card is lastiger te krijgen dan verwacht. De meeste shops verkopen Sitecom of wat anders maar dan weer met een Via chipset.
Weet jij of de Firewire card die tegenwoordig kan worden meegeleverd met Vdl2 ook los te krijgen is in de handel of via Magix?
Greetings, Tom
t.principaal
31.05.2003 20:03:29
P.S. en ehhhhh zo ja voor hoeveel dus...
Die is in principe niet los leverbaar Tom... Maar ik stuur je even PB'tje.
t.principaal
19.06.2003 20:12:36
Mike,
Het is opgelost. Ik heb de firewire kaart met de Via chipset omgewisseld voor een met de Texas Instruments chipset. Nu loopt inderdaad de audio perfect synchroon.
Bedankt voor alle ideeen en suggesties.
Greetings, Tom
Mooi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.