Hoi Sander,
Ik kom hier nog even op terug, want ik heb een paar proefjes gedaan met VdL2008 en VdL15.
Daarbij is mij gebleken dat de filmpjes in VdL15 wel worden geupload als MPEG4 maar op het Online Album blijken ze toch weer te worden omgezet naar FLV. In de Online media manager zie je, als je op Eigenschappen klikt, in feite 2 bestanden: het originele MPEG4 en het FLV bestand. Het FLV bestand wordt volgens mij gebruikt voor het afspelen.
In de proefjes is mij verder nog opgevallen:
- De weergavekwaliteit is bij VdL15 wat beter dan bij 2008.
- Het geluid is bij 2008 mono en bij 15 stereo
- Als je kiest voor uploaden in hogere kwaliteit, b.v. PAL HQ, dan wordt de resolutie van resp de WMV (2008) en MPEG4 (15) naar een hogere waarde gezet, bv 720x576, maar bij het afspeelfilmpje FLV wordt die teruggeschaald naar 480x360. (bij Standaard is dat 320x240).
Ik heb nu 2 vragen:
1) Wil je eens in jouw Online media manager kijken of de MPEG4 filmpjes bij jou ook zijn omgezet naar FLV? Je ziet het ook al aan de aanduiding in het pictogram van de film. Bij mij staat daar in alle gevallen FLV.
2) Als het je interesseert: Het resultaat van mijn proefjes kun je op mijn Album site zien:
http://rijk-hooghordel.magix.net/Je vindt ze onder het hoofdstuk Films: Proeven (onderaan).
Het is 4 maal het zelfde filmpje van 30 sec:
- TestMU_st08 : export vanuit 2008 in standaard kwaliteit
- TestMU_hq08 : idem in PAL HQ kwal.
- TestMU_st15 : export vanuit VdL15 in standaard kwal.
- TestMU_hq15 : idem in PALHQ kwal.
Als ik de filmpjes afspeel, valt het op dat in de hoogste kwal (hq15) de bewegingen wat haperend overkomen, bv. de fietsers en de ponywagen.
Is dat bij jou ook zo, of zou het ook nog aan mijn PC kunnen liggen?
groet,
Rijk