Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dropped Frames Bij Hard Geluid
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Glenn
Nieuwe vraag smile.gif

In Vdl15 heb ik vreemd probleem. Bij het importeren van mijn Sony DSR PD170 heb ik soms last van dropped frames. Na goed uitgezocht te hebben of er geen overbodige programma's draaien, er genoeg ruimte is etc etc ben ik er achter gekomen dat dit alleen gebeurd wanneer mijn camera aan het 'clippen' is (als het geluid wat binnenkomt dus te hard is). Wanneer ik het opgenomen materiaal op mijn camera bekijk hoor ik tijdens het clippen inderdaad getik maar blijft het beeld vloeiend doorlopen. Bij het importeren in Vdl15 wordt tijdens die tikken diverse frames gedropped. Bij het bewerken mis ik die frames dan ook en oogt het beeld haperig.

Wanneer ik importeer via Windows Movie Maker treedt dit probleem niet op. Ik vermoed dan ook een softwarematig probleem met Magix. Iemand die mij hiermee kan helpen?
landrover
Hallo Glenn,

Dit is een lastig probleem waarvoor geen pasklare oplossing bestaat. Ik zou je dringend willen adviseren om je probleem te melden bij Magix, zodat er eventueel een patch voor geschreven kan worden. Tot die tijd zit er waarschijnlijk weinig anders op dan het capturen met MovieMaker te doen en de bestanden daarna in VdL te importeren.
De PD170 is een DVCAM-camera, dus daarvan is het opnameniveau van het audio in te stellen. Volgens mij heeft hij ook nog een limiter-functie, dus clippen van het audio moet te voorkomen zijn.
Glenn
QUOTE (landrover @ 26.11.2008 17:29:11) *
Hallo Glenn,

Dit is een lastig probleem waarvoor geen pasklare oplossing bestaat. Ik zou je dringend willen adviseren om je probleem te melden bij Magix, zodat er eventueel een patch voor geschreven kan worden. Tot die tijd zit er waarschijnlijk weinig anders op dan het capturen met MovieMaker te doen en de bestanden daarna in VdL te importeren.
De PD170 is een DVCAM-camera, dus daarvan is het opnameniveau van het audio in te stellen. Volgens mij heeft hij ook nog een limiter-functie, dus clippen van het audio moet te voorkomen zijn.

Dank voor je reactie. Ik ga het melden bij support. Hopelijk kunnen ze er dit jaar nog naar kijken wink.gif Ben inderdaad op de hoogte van de limiterfunctie, dus het ligt deels wel aan mij, maar het lijkt mij niet dat Vdl15 dan maar moet gaan droppen.

Ik ga support mailen.
landrover
...maar het lijkt mij niet dat Vdl15 dan maar moet gaan droppen

Nee, natuurlijk niet. Maar misschien identificeert VdL ieder frame met kapot audio als corrupt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.