Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lettertypes Gewijzigd Na Vdl15
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
klavertje
Na installatie van vdl 15 op mijn systeem zijn in sommige programma's maar ook op verscheidene internetpagina's mijn lettertype's gewijzigd, de progjes laten ineens een ander font zien. lastig, en hoe op te lossen.
Haal ik vdl15 van mijn systeem af, is het probleem opgelost, vdl 15 er weer op, weer andere letters te zien.
Wie o wie heeft de oplossing?
FransS
Hoi Klavertje ,

Heb je er al eens over gedacht om je lettettype via je venstertje weer terug te zetten op het lettertype dat je zelf wil dat kan je namlijk bij fonts waar een lettertype staat.
Het staat boven in de takenbalk bv van Word/Exel of van wat voor programma dan ook.

Suc6 Frans S. user.gif
klavertje
QUOTE(FransS @ 23.11.2008 18:52:05) *
Hoi Klavertje ,

Heb je er al eens over gedacht om je lettettype via je venstertje weer terug te zetten op het lettertype dat je zelf wil dat kan je namlijk bij fonts waar een lettertype staat.
Het staat boven in de takenbalk bv van Word/Exel of van wat voor programma dan ook.

Suc6 Frans S. user.gif

Hoi Frans, Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Welk venstertje bedoel je. Natuurlijk kan ik in Word/excel fonts gewoon kiezen, maar voor een internetpagina wordt dat wat lastig, dat gaat niet.
En in bijvoorbeeld Surething labeler kan ik ook niet instellen wekl font het programma moet gebruiken.
Ik ga eerst eens proberen om een goede kopie van mijn fonts map terug te zetten, eens kijken of dat werkt.

Klavertje
landrover
Haal ik vdl15 van mijn systeem af, is het probleem opgelost, vdl 15 er weer op, weer andere letters te zien.

Je zou kunnen overwegen om de map met fonts vóór VdL-installatie te kopiëren naar een andere lokatie. Dan VdL installeren en vervolgens de fonts-map verwijderen en vervangen door de kopie. Je loopt dan wel de kans dat de VdL GUI er wat anders uitziet dan ze hadden bedoeld, maar da's een kwestie van trial and error.
FransS
Hoi klavertje ,

Ik kan je dat niet uitleggen maar als je naar je interneteigenschappen gaat kun je alles in stellen op jou manier zo doe ik dat ook als er wat veranderd moet worden in mijn opzet.

Suc6 Frans S. user.gif
klavertje
QUOTE(landrover @ 24.11.2008 18:25:46) *
Je zou kunnen overwegen om de map met fonts vóór VdL-installatie te kopiëren naar een andere lokatie. Dan VdL installeren en vervolgens de fonts-map verwijderen en vervangen door de kopie. Je loopt dan wel de kans dat de VdL GUI er wat anders uitziet dan ze hadden bedoeld, maar da's een kwestie van trial and error.

Dat truukje heb ik al gedaan. Ik heb een backup van mijn fonts map terug gezet, een backup voor dat VDL 15 op mijn systeem stond, maar dat lost niets op. Raar maar maar. de Gui van VDL ziet er normaal uit, sommige andere programma's en o.a. sommige internet pagina's blijven een vreemd font tonen. In mee te leven, maar wel vervelend. Haal ik VDL 15 van mijn systeem af, herstart en alles is weer "normaal"
klavertje
QUOTE(FransS @ 24.11.2008 19:20:04) *
Hoi klavertje ,

Ik kan je dat niet uitleggen maar als je naar je interneteigenschappen gaat kun je alles in stellen op jou manier zo doe ik dat ook als er wat veranderd moet worden in mijn opzet.

Suc6 Frans S. user.gif

Hoi Frans,

Ik had het al gevonden, maar voor sommige internet pagina's kan ik instellen wat ik wil, er verandert niets. Het gewijzigde font blijft gewoon zichtbaar.
Ook als ik dwingend aangeef dat er een bepaald font gebruikt moet worden. En haal ik VDL15 weer van mijn systeem af, herstart, en alles is weer normaal. Is mee te leven, maar vreemd is het wel.
FransS
Hoi Klavertje,

Zou het kunnen dat je met Vista Ultimate werkt ,ik werk met Vista Home Premium en bij mij gaat het wel.
Zijn alle drivers al up toe date.

Groet Frans S . user.gif
klavertje
QUOTE(FransS @ 25.11.2008 16:54:41) *
Hoi Klavertje,

Zou het kunnen dat je met Vista Ultimate werkt ,ik werk met Vista Home Premium en bij mij gaat het wel.
Zijn alle drivers al up toe date.

Groet Frans S . user.gif

Hoi Frans,

Als er iets op mijn systeem up to date is dan zijn dat de drivers, de rest trouwens ook. Ik check dat zeer regelmatig.
Ligt het aan Ultimate? geen idee, maar ik denk van niet....ik leer er wel mee leven.
Dank voor je hulp!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.