QUOTE(Rijk @ 12.12.2008 12:22:54)

Hallo Hans,
Ja, ik kan me je teleurstelling wel indenken. Ik heb er waardering voor dat je dit zo beschaafd naar voren brengt.
Omdat je in een eerdere post (11 dec) zegt dat je het 5.1 geluid ongewijzigd weer wilt uitvoeren is er misschien toch nog een mogelijkheid, lees daarvoor het volgende stukje in Help: Mixer/5.1 surround/Import en export/Dolby Digital Surround exporteren met Smart Coding.
Ik heb het ook even voor je in een screenshot gezet, zie bijlage:
Click to view attachmentWat betreft je opmerking over lastig vinden: Als je de zoekfunctie in Help gebruikt kom je er vaak toch wel, op die manier heb ik het ook vrij snel gevonden.
groet,
Rijk
Hallo Rijk,
Opnieuw dank voor je hulp. Ja, ik druk mijn teleurstelling idd maar gematigd uit. Ik vind nl dat er ook heel goede kanten aan Magix zitten, bijvoorbeeld het meersporig verwerken van video's en geluid. Dit kan Pinnacle niet, althans, niet op zo'n handige manier. Het 5.1 verhaal vind ik jammer. maar geen ramp van wereldfomaat. Elk pakket heeft z'n voor en nadelen, zullen we maar zeggen. Misschien had ik me beter moeten (laten) informeren voordat ik het kocht. Ik had dan beslist de plus versie gekocht, als het duidelijk was geweest dat deze beperking erin zat.
Het smart rendering is me nog niet gelukt. Ik krijg een foutmelding dat mijn bronbestanden het niet toelaten, en moet smart-rendering uitzetten. Ook is dan natuurlijk een groot nadeel dat je geen effecten o.i.d. mag gebruiken. Ik gebruik er niet veel, maar een fade in/out en crosfade is toch wel het minimum.
Ik ga nog wel even stoeien met de smart-rendering, want de voorwaarde, dat de import als 'Downmix" moet gebeuren, heb ik nog niet bewust aan voldaan. Waarbij ik wederom in de help zal moeten duiken om erachter tekomen wat Import als Downmix betekent. Tot nu toe open ik gewoon mijn film bestanden zoals de uit de camera zijn gekopieerd direct met de mediapool. Wellicht moet dat dus anders, ik ga de help bestuderen!
Wederom blijkt hoe nuttig een gebruikers forum is...!
Bedankt nogmaals en groeten, Hans