Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video De Luxe Gebruiken In Lokaal Netwerk?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
ruud02
Ik heb vdl 2008 plus geïnstalleerd op een pc en laptop en beiden opgenomen in een netwerk om afwisselend op pc of laptop te monteren.
Het importeren, laden en opslaan van een film (*.mvd) op de laptop vanaf de pc is op zich mogelijk, omdat dan de hele mappenstructuur beschikbaar is (incl. netwerklocaties). Bij het bewerken van films is de netwerkomgeving niet beschikbaar, maar alleen de gebruikte pc. M.a.w. er kunnen geen bestanden (zoals zelfgemaakte of geïmporteerde achtergronden,effecten,geluiden,etc.) die op de andere netwerk-pc zijn opgeslagen, worden gebruikt in het project van de gebruikte pc.
Het lijkt er dus op dat vdl niet geschikt is voor het werken binnen een netwerk of toch?

Wie werkt met Magix ook in een netwerkomgeving en heeft de oplossing voor het bovenstaande probleem?

Bij voorbaat dank!

landrover
Ik! (zei de gek) heb met VdL2008 probleemloos films geëxporteerd naar een netwerkshare, dus dat werkt in ieder geval. Of het ook lukt om vanaf een share te importeren moet ik uitzoeken, maar dan laat ik het weten.
ruud02
Bedankt voor de reactie!

Het exporteren en opslaan is inderdaad het probleem niet, maar probeer maar eens:
* de betreffende film (bewerkt op de ene pc) te openen op de andere pc. De gebruikte bestanden verwijzen dan naar de directory van de pc, waarop de film is gemaakt zonder daarbij de netwerklocatie te noemen. De bestanden kunnen dan niet worden geopend.
* in de modus bewerken een bestand, effect, overgang o.i.d. via het netwerk binnen te halen. Dat zal niet lukken, omdat in de mediapool de netwerklocatie niet beschikbaar is.

Volgens het bovenstaande zou het noodzakelijk zijn om op één pc te blijven werken. Of is er een andere mogelijkheid?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.