maaike2703
02.11.2008 15:12:00
Hallo allen,
Ik heb Magix Video Deluxe 2007.
Ik zet de filmpjes van mijn camcorder altijd eerst op mijn harde schijf (.IFO, .BUP, .AVD en .VOB bestanden), waarnaar ik ze importeer in Magix.
Nu blijkt dat Magix niet mijn gehele film importeert; van de 30 minuten importeert het programma er maar 22.
Ik weet dat de hele film op de computer staat, want als ik de film bekijk met bijv. mediaplayer, dan krijg ik de gehele onbewerkte versie te zien.
Heeft iemand een idee hoe dit komt, en hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank voor jullie respons.
Met vriendelijke groet,
Maaike
FransS
02.11.2008 15:56:32
Hoi Maaike,
Welkom op het forum.
Nu wilde wij een paar dingen weten,en wel het volgende, wat is de extentie en hoe inporteer je die dan,doe je dat met "project inporteren" of met de zo genaamde
"Drag and Drop" van uit je Mediapoll en vertel eens of het al eerder wel gelukt was?
Groet Frans S.
maaike2703
02.11.2008 22:01:02
Beste Frans,
Dank je..
Ik importeer de .VOB bestanden inderdaad via de knop 'Bestand importeren' in het tabblad 'opnemen'.
Ik heb dit probleem niet altijd, ik denk dat dit de 3e keer is. Ik heb ook het bestand geprobeerd opnieuw te importeren, maar zonder resultaat.
De eerste keer importeren duurt meestal een tijdje, maar als ik het bestand daarna opnieuw probeer te importeren is dat binnen een paar seconden voor mekaar. Alsof er ergens een aangepast bestand is aangemaakt, waarvandaan er weer opnieuw geimporteerd wordt; en in dit geval dus niet compleet.
Ik hoop je voldoende informatie verschaft te hebben voor een evt. oplossing.
Bij voorbaat veel dank!
Met vriendelijke groet,
Maaike
FransS
02.11.2008 22:21:42
Hoi Maaike,
Met het inporteren lukt het meestal niet ,ga voor deze handeling gewoon naar je mediapool zoek het file op en sleep het naar de tijdlijn dat is alles wat je moet doen en dan moet het werken ,ben je wel helemaal up to date met het programma ik bedoel heb je al een patch geinstalleerd voor jou versie ?
Suc6 Frans S.
egelantier
06.11.2008 10:21:57
NTFS is misschien het antwoord?
Ik had vroeger mijn harde schijf ingedeeld onder FAT32. Deze laat maar een beperkte bestandsgrootte toe. Ook ik kreeg er geen films langer dan 20 minuten in. Ik heb de indeling inmiddels overgezet naar NTFS en heb nu geen problemen meer. Misschien moet je even kijken welke indeling je schijf heeft?
Ik weet niet of het een oplossing voor je probleem is, maar toen je met 20 minuten aankwam..... begon bij mij dit belletje te rinkelen.
groet
Mark
maaike2703
06.11.2008 10:27:18
Beste Frans,
Ik heb jouw optie geprobeerd, maar dan nog staat niet mijn hele film in de tijdlijn.
Maar een patch hè... nee, ik heb geen patch geinstalleerd.
Ik zal eens kijken of dat de oplossing zou kunnen zijn.
Dat laat ik je nog weten dan.
Met vriendelijke groet,
Maaike
maaike2703
06.11.2008 10:45:02
Beste Frans,
Je had gelijk, de patch deed wonderen!
Veel dank hiervoor!
Met vriendelijke groet,
Maaike
maaike2703
06.11.2008 10:54:51
Beste Mark,
Dit probleem is het bij mij in dit geval niet, maar bedankt voor je reactie!
Met vriendelijke groet,
Maaike
landrover
06.11.2008 21:46:20
NTFS is misschien het antwoord?
Ik had vroeger mijn harde schijf ingedeeld onder FAT32. Deze laat maar een beperkte bestandsgrootte toe.
Hallo Mark,
Verhalen uit de oude doos:
Dat probleem had je vroegah met FAT32 (max 4 GB bestandsgrootte) en met Video For Windows AVI's (max 2 GB bestandsgrootte). Dat laatste omzeilden we door gesegmenteerde avi's te maken: 2 GB per segment. Programma's als VirtualDub herkenden de reeks segmenten dan als 1 lang bestand.
Bij het importeren van .VOB bestanden komt dit probleem niet voor, ook niet als je FAT32 als schijfindeling gebruikt. Want VOB-files zijn nooit groter dan 1 GB. Eigenlijk is het net zoiets als met die oude AVI's: .VOB-files zijn eigenlijk segmenten van een MPEG-2 bestand.
egelantier
07.11.2008 09:54:05
QUOTE(landrover @ 06.11.2008 21:46:20)

Hallo Mark,
Verhalen uit de oude doos:
Dat probleem had je vroegah met FAT32 (max 4 GB bestandsgrootte) en met Video For Windows AVI's (max 2 GB bestandsgrootte). Dat laatste omzeilden we door gesegmenteerde avi's te maken: 2 GB per segment. Programma's als VirtualDub herkenden de reeks segmenten dan als 1 lang bestand.
Bij het importeren van .VOB bestanden komt dit probleem niet voor, ook niet als je FAT32 als schijfindeling gebruikt. Want VOB-files zijn nooit groter dan 1 GB. Eigenlijk is het net zoiets als met die oude AVI's: .VOB-files zijn eigenlijk segmenten van een MPEG-2 bestand.
I know, ut is krek wat je zegt.
Wil niet zeggen dat dat ik gelijk heb met het feit dat FAT32 niet zomaar onbeperkte bestandsgroottes aankan.
Groet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.