Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lead-out Bij Dvd Schrijven
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Rijk
Hallo Forumvrienden.

Om snel even iets uit te proberen brand ik dikwijls een heel kort stukje filmp op een dvd rw.
Het renderen en branden gaat dan lekker snel, maar tenslotte gaat hij de lead-out schrijven en dat duurt dikwijls erg lang, soms wel een half uur of zo.
Mijn indruk is dat het vooral zo lang duurt bij die heel korte filmpjes.
Nou dacht ik dat die lead-out alleen maar aangeeft dat het einde van de geschreven informatie is bereikt, dus daar kan nooit heel veel in staan, denk ik dan.
Maar waarom duurt het schrijven er van dan zo gruwelijk lang?

En kun je iets doen om dat aanzienlijk te verkorten?

groet,
Rijk
Duiker
Ik heb het idee, maar dat kan ik niet onderbouwen, dat het net zoiets is als de
oude grammofoonplaat.
Er is dan een dikke groef die de naald naar het einde van de plaat stuurt
zodra het laatste liedje geweest is.
Hoe groter het lege deel van de plaat, hoe langer de groef moet zijn om de naald
naar het einde van de plaat te brengen.

Ik denk dat het zo ook is met de lead-out van een dvd.
hoe meer leegte, hoe langer het duurt voor de groef klaar is.

Sander
FransS
Hallo fanaten ,

Nu ik nog geen uur geleden een film overgezet heb op DVD kan ik jullie niet ondersteunen want het filmpje duurde 14 minuten en was met 30 minuten klaar met branden,nu heb ik er niet bij gezeten maar omdat de film altijd na het branden gaat spelen was ik verbaast dat het zo kort heeft geduurt,dus heb ik het idee dat de lead-out niet zo lang heeft geduurt.

Groet Frans S. user.gif
FransS
Hoi Forum genoten,

Om nog even over de lead-uot het volgende , heb nog even de stopwatch er bij gehaald en tot een volgend resultaat gekomen.

Een filmpje 13 min. (VHS) via de recorder binnen gehaald vervolgens niets aan veranderd als alleen aan het begin en eind een fader.
Een film menu gemaakt, en gaan branden. de brandtijd was 00:22:38 min. vervolgens de lead-out dat duurde 28 sec. en klaar was de DVD.

Nu heb ik wel het idee dat wanneer tekst,insurts,overgangen en audio bij komt dat inderdaat wat Sander verklaart het wat langer gaat duren ik zal dat met een volgende film eens bijhouden.

Frans S. user.gif
GerardR
Het probleem van het langdurige schrijven van de lead-out ben ik zelf wel eens tegengekomen. Er werd toen door de software gerept over de zgn. DVD high compatibility borders. Dit schijnt gebruikt te worden om de uitwisselbaarheid over verschillende (vooral oudere) DVD spelers te verbeteren. Als de video-bestanden dan minder dan 1 GB zijn, dan wordt dit met de lead-out aangevuld tot 1 GB.

Gerard
Rijk
QUOTE(GerardR @ 03.11.2008 21:39:51) *
Het probleem van het langdurige schrijven van de lead-out ben ik zelf wel eens tegengekomen. Er werd toen door de software gerept over de zgn. DVD high compatibility borders. Dit schijnt gebruikt te worden om de uitwisselbaarheid over verschillende (vooral oudere) DVD spelers te verbeteren. Als de video-bestanden dan minder dan 1 GB zijn, dan wordt dit met de lead-out aangevuld tot 1 GB.

Gerard

Klinkt aannemelijk.
Inmiddels heb ik ontdekt dat het vooral erg lang duurt bij een nieuwe of (met een brandprogramma) gewiste schijf. Maar:
Als je het oude filmpje er op laat staan, dan vraagt Magix bij het branden of alle informatie gewist moet worden. Dan klik je "ja" en in dat geval duurt het lead-out schrijven nog geen minuut. Kennelijk wordt er dan (gedeeltelijk) gebruik gemaakt van de reeds bestaande lead-out (??)

Dus doe ik m'n bliksemproefjes voortaan maar zo.

Bedankt voor jullie reacties.

groet,
Rijk
landrover
Hoe korter de film, hoe langer de lead-out die er geschreven moet worden. Om de DVD klaar voor algemeen gebruik te maken, moet de gehele schijf beschreven worden. En als de film daarvoor niet lang genoeg is, dan moet het maar met de lead-out. Alleen bij multisessions wordt er geen lead-out geschreven, zodat er later nog data toegevoegd kunnen worden.

Zeg Rijk, "MS Office 2007 Student"??? huh.gif
Rijk
dank voor je uitleg
QUOTE(landrover @ 06.11.2008 21:01:30) *
Zeg Rijk, "MS Office 2007 Student"??? huh.gif
Vroeger (voor jouw tijd?) kenden we het begrip "eeuwige student" beerchug.gif lol2.gif
met de huidige beperkte studietoelagen is dat voor de meesten helaas niet meer mogelijk.
Ik ben het echter gebleven... closedeyes.gif
landrover
Voor mijn tijd? Ik zou het zelf niet kunnen, maar mijn vrouw is afgelopen week op 43-jarige leeftijd weer eens afgestudeerd, dus als iemand weet wat een "eeuwige student" is, ben ik het wel. besserwisser.gif
FransS
QUOTE (landrover @ 14.11.2008 16:31:03) *
Voor mijn tijd? Ik zou het zelf niet kunnen, maar mijn vrouw is afgelopen week op 43-jarige leeftijd weer eens afgestudeerd, dus als iemand weet wat een "eeuwige student" is, ben ik het wel. besserwisser.gif

Gefeliciteerd met zo'n Vrouw daar moet je trots op zijn dat ze dat nog wil en kan doen !!!! beerchug.gif jaybee.gif luxhello.gif user.gif

Frans S. user.gif

Rijk
QUOTE(FransS @ 14.11.2008 22:08:05) *
Gefeliciteerd met zo'n Vrouw daar moet je trots op zijn ...

Hier sluit ik me graag bij aan.
Toch nog even: De "eeuwige student" uit mijn tijd stond er vooral bekend om dat hij van alles deed, behalve studeren (ik dacht dit ook aan te geven met de 2 smilies bij mijn posting beerchug.gif lol2.gif ) en dit geruime tijd wist vol te houden. De toen aanzienlijk ruimere studiebeurzen maakten dat financieel voor velen mogelijk.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.