Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen Geluid Bij Analoge Video Capturing
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jvalks
Hallo,
Ik gebruik Video Deluxe 2008 Plus op Windows XP Professional. Mijn geluidskaart is een SB Audigy 4, en ik heb een Pinnacle Moviebox PCI 500.

Wanner ik analoog video capture (vanaf een videorecorder) krijg ik tijdens de preview wel beeld & geluid. Echter wordt er geen geluid opgenomen als ik daadwerkelijk start met opnemen.

Vanuit een ander pakket (waar ik vanaf wil stappen) heb ik dit probleem niet.... wie kan mij helpen????
Rijk
Hallo JValks,

Welkom op het forum.

Ik vraag me af of de Pinnacle Moviebox goed communiceert met VdL, 'k heb daar zelf geen ervaring mee.
Je zou kunnen overwegen om de import op de oude manier te doen met "het andere pakket" (Pinnacle Studio?"). De daarmee gecapturede film moet je dan volgens mij gewoon vanaf de harde schijf in VdL kunnen importeren.
Een omweg, maar je kunt dan even vooruit tot er iemand wellicht met een simpeler oplossing komt.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Jvalks,

Kijk eens in Bestand "filminstellingen" of "programmainstellingen" ook bij het opnamemenu of alle vinkjes er staan aangevinkt wat audio betreft ,want de Pin.Box werkt wel met Vd.Lux althans tot 2006 Plus ,een vriend van miij heeft deze box ook en dat werkt goed en hij wil niet veder met nieuwe progamma's want het werkt goed zegt hij.

Groet Frans S. user.gif
Jvalks
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben een stap(je) verder gekomen. VideoPlus werkt overigens gewoon goed met de Pinnacle kaart.

Als ik bij de analoge capture de kwaliteit verander van DVD naar VHS, dan heb ik ineens wel geluid... Helaas is de beeldkwaliteit wel een stuk minder, vandaar dat ik had gehoopt dat het op DVD kwaliteit gecaptured kon worden... Helaas gaat dit feest niet door...

Ik heb nu inderdaad de band gecaptured met Pinnacle Studio10, en ga deze proberen te verwerken met MVS..
FransS
Hoi Jvalks,

Volgens mij moet je ook DV kunnen capture als je annolloge aansluiting doet.je kunt toch met de box DV / in /uit ,uitvoeren en als je een annloge aansluiting hebt naar je Box moet je toch de mogelijkheid hebben om dan digital naar je 1394 in je computer te gaan ,ga eens na of je alles wel goed hebt staan want bij nader info bij mijn vriend lukt het hem wel .

Groet Frans S. user.gif
FransS
hm,hm iets klopt er niet in de tijd want ik maak dit bericht en het vorige op 30 oktober om 23:00 en kijk eens wat er links in de hoek staat.

Frans S. user.gif
Jvalks
QUOTE (FransS @ 30.10.2008 23:01:30) *
Hoi Jvalks,

Volgens mij moet je ook DV kunnen capture als je annolloge aansluiting doet.je kunt toch met de box DV / in /uit ,uitvoeren en als je een annloge aansluiting hebt naar je Box moet je toch de mogelijkheid hebben om dan digital naar je 1394 in je computer te gaan ,ga eens na of je alles wel goed hebt staan want bij nader info bij mijn vriend lukt het hem wel .

Groet Frans S. user.gif

Dat klopt Frans, mits je vanaf een camera captured. Ik doe dit vanaf een videorecorder. Ik heb dus aan de videorecorder een speciale scartkabel met alle mogelijke in- en uitgangen. De uitgangen die ik gebruik zijn dus alleen de composite en de 2 audio kabels. Ik gebruik in dit geval dus alleen de analoge ingang van de captureboard. De audio capture ik dus via mijn geluidskaart.

Wellicht dat dit laatste niet goed via MVS opgepikt wordt, tijdens de preview hoor ik wel geluid van de film. Maar tijdens het capturen wordt dit blijkbaar niet meegenomen.. Vervelend is dat het capturen via Pinnacle Studio 10 wel goed verloopt sad.gif

Ik ga nog eens verder experimenteren...

**edit**

Wederom een stukje verder, als ik met capturen binnen MVS de optie MPEG gebruik (met gewenste instellingen) werkt het weer wel... Wat is nu het verschil tussen het standaard Magix formaat en MPEG?? Het blijft raar...
Duiker

FransS

post 30.10.2008 23:01:30
Post #5

Guru

Group: Members
From: Mokum
Member No.: 11.096

Hoi Jvalks,

Volgens mij moet...........

Groet Frans S. user.gif

post 30.10.2008 23:06:00
Post #6

Guru

hm,hm iets klopt er niet in de tijd want ik maak dit bericht en het vorige op 30 oktober om 23:00 en kijk eens wat er links in de hoek staat.

Frans S. user.gif

This post has been edited by FransS: 30.10.2008 23:07:29

Hoi Frans, ik heb even geknipt en geplakt, maar wat klopt er niet aan de tijd die ik hierboven zie dan????

Sander
Rijk
Als de tijd niet klopt kun je dat via Instellingen/Board settings/Time Zone veranderen door een andere tijdzone te kiezen. Ik moest dat bij het einde van de zomertijd ook weer veranderen en moet nu op de GMT zone gaan zitten om weer in de pas te lopen.
Wat je ook kunt doen: het vinkje weghalen (of juist plaatsen) bij: "Is dayligfht saving time in effect?"
Wel merkwaardig eigenlijk dat dit niet automatisch goed staat.

groet,
Rijk
landrover
Ach, wat is tijd.... dreh.gif Niets is vergankelijker.

@Jvalks

Zou het kunnen dat het opnameprofiel van VdL en de mogelijkheden van de Pinnacle box niet overeenkomen? Je schreef dat je wel geluid had toen je naar het VHS-profiel schakelde. Mijn verdenking ging daarom uit naar de audio-samplerate. Als je de sample-rate van het DVD-profiel aanpast naar de waarden van het VHS-profiel, zou je kunnen proberen of het dan wel lukt.
Rijk
QUOTE(landrover @ 31.10.2008 15:00:29) *

of, zoals een Afrikaans medemens eens tegen me zei: "Jullie hebben horloges, maar wij hebben de tijd..." dry.gif
FransS
QUOTE (Duiker @ 31.10.2008 10:53:09) *
FransS

post 30.10.2008 23:01:30
Post #5

Guru

Group: Members
From: Mokum
Member No.: 11.096

Hoi Jvalks,

Volgens mij moet...........

Groet Frans S. user.gif

post 30.10.2008 23:06:00
Post #6

Guru

Frans S. user.gif

This post has been edited by FransS: 30.10.2008 23:07:29

Hoi Frans, ik heb even geknipt en geplakt, maar wat klopt er niet aan de tijd die ik hierboven zie dan????

Sander

Hoi Sander als je naar de 2 treads kijk naar de tijd dan zie je dat er 1 op 06:00 staat en de 2e op 01:30 beiden op 31-10-2008 terwijl ik die om de zefde tijdgemaakt heb op 30-10-2008 om 23:00 uur .

Rijk ,mijn klok staat goed dus daar kan het niet aan liggen .
Bliksem nu ik in de settings iets wat goed stond heb aan geklikt is de tijd opeens wel goed terwijl het in de settings wel op de goede tijd stond ,nu snap ik er helemaal niets meer van .

Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 31.10.2008 15:34:00) *
Hoi Sander als je naar de 2 treads kijk naar de tijd dan zie je dat er 1 op 06:00 staat en de 2e op 01:30 beiden op 31-10-2008 terwijl ik die om de zefde tijdgemaakt heb op 30-10-2008 om 23:00 uur .

Dat kan Sander niet zien (en ik ook niet). De tijd wordt op je scherm gepresenteerd volgens je eigen instellingen, dus moet je het daar in zoeken.
Oftewel: Als jouw instellingen anders zijn dan die van Sander, zien jullie verschillende tijden.

En als je het helemaal niet meer snapt fragend.gif , maar het werkt wel: doe als de katholieken en verklaar het tot een Misterie. holy.gif Dat helpt. ja.gif

groet,
Rijk
FransS
QUOTE (Rijk @ 31.10.2008 16:43:07) *
Dat kan Sander niet zien (en ik ook niet). De tijd wordt op je scherm gepresenteerd volgens je eigen instellingen, dus moet je het daar in zoeken.
Oftewel: Als jouw instellingen anders zijn dan die van Sander, zien jullie verschillende tijden.

En als je het helemaal niet meer snapt fragend.gif , maar het werkt wel: doe als de katholieken en verklaar het tot een Misterie. holy.gif Dat helpt. ja.gif

groet,
Rijk

Ja Rijk ik behoor ook tot die orde en het heeft geholpen ha,ha,ha,

Groet Frans S user.gif
Jvalks
ON TOPIC aub!
Rijk
QUOTE(Jvalks @ 31.10.2008 18:29:17) *
ON TOPIC aub!

Heb je de bijdrage van Landrover van vanmiddag gelezen?

Het uitstapje van Frans (die overigens ook serieus op je vragen ingaat) over zijn tijd-weergave en de paar reacties daarop moeten kunnen in dit forum, vind ik, al is het natuurlijk niet de bedoeling om daar eindeloos op door te gaan, maar dat voelen de ervaren forumleden hier erg goed aan.
Je reactie, in schreeuwerige hoofdletters, is dan ook niet helemaal op z'n plaats.

groet,
Rijk
Jvalks
QUOTE (landrover @ 31.10.2008 15:00:29) *

@Jvalks

Zou het kunnen dat het opnameprofiel van VdL en de mogelijkheden van de Pinnacle box niet overeenkomen? Je schreef dat je wel geluid had toen je naar het VHS-profiel schakelde. Mijn verdenking ging daarom uit naar de audio-samplerate. Als je de sample-rate van het DVD-profiel aanpast naar de waarden van het VHS-profiel, zou je kunnen proberen of het dan wel lukt.

Hele goede suggestie! Ik ga het zondag proberen, ik zal mijn bevinding hier posten..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.