Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdlo 15 Plus Werkt Niet Goed !
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gerard.brand
Lieve mensen

vdl 15 plus werkt niet goed m.i.

Ik heb vdl 2007 plus op de pc geen problemen

Doch met vdl 15 plus wel.

Het volgende doet zich voor.Als ik een film importeer uit vdl 2007 gaat dit prima.
Ik kan hem afspelen en bewerken.Daarn asla ik hem op als project.

Doch n u haat het mis.

Wil ik hem weer terug laden dan gaat dit niet.

Hij staat wel netjes in het schermen van project laden doch aanklikken gaat niet.

Vanuit bewerken via de mediapool gaat het ook niet.

In vdl 2007 gaat dit m.i. op dezelfde manier en gaat dit wel.

Wie weet raad.

Pc 1095 mhz harde schijf 80 gb 30 gb over. RTam 512 52 % free.

Windows xp versie.

Binnenkort koop ik een snelle pc doch als vdl 2007 goed loop moet vdl 15 dat ook kunnen ??

Wie weet raad
Duiker
en als je het eens probeert via bestand / recent geopende projecten?

Sander
gerard.brand
QUOTE(Duiker @ 26.10.2008 18:39:02) *
en als je het eens probeert via bestand / recent geopende projecten?

Sander

Bedankt Sander,

Dat heb ik inmiddels ook al geprobeerd.Ik zelf denk toch aan een hardware probleem inmidels.Het zal de ouderdom van de pc wel zijn misschien
Duiker
Dat hoeft niet persé aan je pc te liggen.
Kun je eens omschrijven hoe je te werk gaat?
vanaf het inladen (wat voor materiaal gebruik je) tot aan het punt waar het
probleem optreed..

Sander
gerard.brand
QUOTE(Duiker @ 27.10.2008 10:22:49) *
Dat hoeft niet persé aan je pc te liggen.
Kun je eens omschrijven hoe je te werk gaat?
vanaf het inladen (wat voor materiaal gebruik je) tot aan het punt waar het
probleem optreed..

Sander
Hallo Sander,

Ik doe het als volgt Ik laadt een film gewone dv film met een sony camcorder gemaakt uit VDl 2007 plus.(uit my audio en video)
Ik krijg dan bericht in vdl 15 plus succesvol geladen.Het laden doe ik vanuit het hoofdscherm importeren en ga van daaruit
naar vdl 2007.
Ik zie dan ook de film op het storyboard en kan hem afspelen.Ook bewerken is geen probleem.Wil ik echter stoppen en hem opslaan dan gaat het fout. Ik sla hem op door aan te klikken bij bestand ..project oplsaan als....vakantie 2008.

Wil ik dan later de film op gaan halen dan lukt dit niet.

Als ik vdl op start komt er een scherm met wat wilt U doen.Daar zie ik dan vakantie 2008 bij staan klik ik aan geen enkele reactie.

Dan probeer ik het via bestand project laden ook geen respons.Ook via de mediapool via mijn mijn media aanklikken lukt pertinent niet.

Deze hierboven omschreven methode gebruik ik ook in vdl 2007 plus en dat gaat wel goed.

Ik snap echt niet wat er fout is.

Ook via de kennis community heb ik om een oplossing gevraagd en dan verwijst een zgn. max agent doch naar een hardwareprobleem.Maar hoe kan het dan dat vdl 15 plus zelfs soepeler loopt op mijn oude pc dezelfde systeemeisen heeft en dan toch niet doet wat ik graag zou willen

Hopelijk heb je hier iets aan

groetjes Gerard

jacky
weet het niet zeker, maar de extensie bij vdl 15 is anders dan bij 2007, 2008
ik bedoel hiermee de bewerkingsextensie, en ik geloof dat je geen bewerkte film in het programma 2007 of 2008 kunt impoteren in vdl 15
dus of je doet de bewerking in vdl15 of in 2007,2008 volgens mij
ik heb een oudere film nog ingelezen met ulead bewerkt in vdl15 dit weekend, verliep behalve een klein probleem met mp3, vlekkeloos
ga mijn stelling deze avond nog eens nakijken
groetjes jacky
Duiker
op welke manier heb je je camera aangesloten op je pc?
en op welke manier laad je de beelden?

Sander
jacky
het was een film die op een vhs cassette stond , binnengehaald met een canopus advc 55 via fire wire....gekoppeld aan een video speler
nieuwe films haal ik binnen via de fire wire kabel bij mijn camera (sony hc1)
groetjes jacky
Rijk
QUOTE(jacky @ 28.10.2008 12:30:53) *
... en ik geloof dat je geen bewerkte film in het programma 2007 of 2008 kunt impoteren in vdl 15
dus of je doet de bewerking in vdl15 of in 2007,2008 volgens mij

Hat kan wel, maar de methode is een beetje veranderd. Via Bestand/Project laden (kies bij bestandstypen "alle bestanden" om ook de .mvd's zichtbaar te maken)/ selecteer project/Openen, gebeurt er inderdaad niets.
Maar als je het doet via het scherm Opnemen/Bestand importeren (dus zoals Gerard het beschrijft) kan het wel.

Wat betreft het probleem van Gerard: na binnenhalen van een 2008/2007 project in VdL15 en opslaan als VdL15 project (extensie .mvp) kon ik zonder meer het nieuwe .mvp project weer in VdL starten.
Ik zou niet zo gauw kunnen zeggen waarom er bij jou dan niets gebeurt.

groet,
Rijk
jacky
moet mijn antwoord herzien
gisteren geprobeerd om oude bewerkte films in 2008 en 2007 binnen te halen in vdl 15 en het verliep vlot via de mediapool
er is effectief een andere extensie, maar die heeft hier geen probleem mee
dus mijn ideel klopt niet

sorry dat ik gisteren niet kon rechtzetten : modem werkt niet zo goed meer, ze komen hem vervangen

groetjes jacky
gerard.brand
QUOTE(jacky @ 29.10.2008 18:49:45) *
moet mijn antwoord herzien
gisteren geprobeerd om oude bewerkte films in 2008 en 2007 binnen te halen in vdl 15 en het verliep vlot via de mediapool
er is effectief een andere extensie, maar die heeft hier geen probleem mee
dus mijn ideel klopt niet

sorry dat ik gisteren niet kon rechtzetten : modem werkt niet zo goed meer, ze komen hem vervangen

groetjes jacky

Hallo jacky,

Ik heb inmiddels geprobeerd via de optie project laden en dan alle bestanden aanklikken .Dan krijg ik wel te zien bv vakantie 2008 bako.Dit kan ik wel binnenhalen.Is dit wel een volledig bestand en geen back up.Als ik dit gewoon kan bewerken en branden ben ik een heel eind.Maar nogmaals het moet toch ook op de nieuwe manier kunnen door gewoon een project te laden.Overigens de films uit 2007 waren nog niet bewerkt.
Inmiddels heb ik van het supporttema een antwoord gekregen dat ik een test moet uit voeren of mijn windows goedfucntioneren. Ik ben benieuw,of er dan toch nog een juiste oplossing te voorschijn komt

groetjes gerard
Duiker
Bestanden via Firewire kun je volgens mij toch gewoon binnen
halen via de opname funktie van vdl.
dan hoef je niets te slepen vanuit de mediapool...

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.