Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dolby Digital Codec
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Duiker
Ik heb in vdl15 gezocht naar de activeringsmogelijkheid van de
dolby codec. Maar ik kan alleen het help bestand vinden dat hier uitleg over geeft.
(via: opgaven / 7. extra funkties activeren / codec activering)
Ze verwijzen hierin naar de knop online bestellen.
Ik kan deze echter niet vinden.

Hier onder de verschenen text:

Gratis activering (MPEG-2, MPEG-4, Dolby Digital 2.0 & 5.1)
Om MPEG-2, MPEG-4, Dolby Digital 2.0 Import en Dolby Digital 5.1 te kunnen gebruiken, moet u deze codecs eerst gratis activeren.

U kunt de activering direct via internet, per post/fax of telefonisch aanvragen. De snelste en eenvoudigste manier om een activeringscode te bestellen is via internet. U ontvangt de activeringscode dan binnen enkele minuten via e-mail. Wanneer u per post/fax bestelt, ontvangt u de activeringscode binnen enkele dagen.

Activeringscode online bestellen

Klik op "Online bestellen ..." (veld 1). MAGIX Video deluxe 15 neemt nu automatisch contact op met de MAGIX-server en downloadt de betreffende codec.

Let op: bij het activeren van codecs kan nog een controle van uw registratiegegevens plaatsvinden. De activering van codecs functioneert alleen dan, als uw programmaversie al onder uw naam geregistreerd is. Hebt u MAGIX Video deluxe 15 nog niet geregistreerd, dan kunt u dit altijd alsnog doen.
Als uw computer niet beschikt over een internetaansluiting, kunt u de volgende mogelijkheden voor de activering gebruiken:

Activeringscode in het MAGIX Service Center bestellen

Gebruik deze variant om de activering via een andere computer die wél over een internetaansluiting beschikt uit te voeren.

Activeringscode telefonisch bestellen

Hier vindt u een telefoonnummer en de benodigde gegevens om de activering telefonisch te regelen.

Activeringscode per post/fax bestellen

Na een klik op "Per post/fax bestellen" (veld 2) verschijnt uw usercode. Deze wijst uw persoonlijke activeringscode automatisch toe aan uw PC. Klik nu op "Naar bestelformulier" om uw usercode automatisch over te nemen op het post/faxformulier. Stuur het afgedrukte en ingevulde formulier naar het opgegeven adres/faxnummer. Uw activeringscode wordt u binnen enkele dagen per post of fax toegestuurd (optioneel ook per e-mail indien u een e-mailadres heeft opgegeven).

Activeringscode invoeren

Na ontvangst van uw persoonlijke activeringscode kunt u in uw programma met de optie "...activeren" in het menupunt "Help > Activeren ..." de activeringsdialoog voor het betreffende bestandsformaat openen.
FransS
Hoi Sander,

Wat ik gemerkt heb met het activeren van deze codes's in VdLux 15, het volgende ,ook ik ben bezig geweest met het proberen van die codec's ,maar wat ik gemerkt heb met testen is dat de codec pas geavtiveerdt word als je dat bij het renderen aan geeft dan krijg je een popup van magix en dan pas gaat het over op activeren van de des betreffende codec.

Suc6 Frans S. user.gif
Rijk
Ik denk dat het inderdaad zo gaat als Frans zegt: pas als je iets wilt doen waarvoor je de codec nodig hebt, krijg je die mogelijkheid van activeren te zien.
Ik heb het gedaan toen ik het filmpje van ckzonder wilde importeren in VdL15 (zie http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=41431, post van ckzonder dd 25/10).
Probeer maar eens.

groet,
Rijk
Duiker
Bedankt voor de antwoorden,

ik ben nog niet aan de export toe gekomen,
maar als ik zo ver ben laat ik het resultaat wel even weten.

Sander
Duiker
Beste forum vrienden,

Ik kan de hele surround editor nergens vinden.
Bij 2008 stond bij een rechtsklik op het geluidsspoor er tussen.
maar waar ik ook zoek, ik vind hem niet...

Wie weet waar Magix hem heeft verstopt?!

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 29.10.2008 23:43:03) *
Beste forum vrienden,

Ik kan de hele surround editor nergens vinden.
Bij 2008 stond bij een rechtsklik op het geluidsspoor er tussen.
maar waar ik ook zoek, ik vind hem niet...

Wie weet waar Magix hem heeft verstopt?!

Sander

Hoi Sander,

Open de mixer (sneltoets M). Nu zie je rechtsboven een knop 5.1 surround. Als je daar op klikt veranderen de balansregelaars in surround symbolen. Als je daar dan op klikt wordt de surround editer geopend.

De Help functie zegt er ook iets over in het hoofdstuk: Geluidssporen/5.1 Surround/Mixer in Surround modus.

groet,
Rijk
Duiker
dat zal ik straks even bekijken,

bedankt rijk

sander
Duiker
Wat een geweldig systeem toch, vdl.
Ik heb het gevonden. en het werkt perfect.

Sander
Duiker
Dan nog een vraag,

Is het 5.1 geluid van vdl Dolby Digital 5.1 of volgens een ander concept?

Sander
Rijk
Hoi Sander,

Ik ben hier niet zo in thuis, maar er staat het een en ander beschreven in de PDF manual op de pagina's 214 t/m 216. Zoals ik het begrijp worden meerdere systemen ondersteund, waaronder Dolby Digital 5.1

groet,
Rijk
Duiker
Nou, inmiddels in mijn 1e deel van dit project klaar.
Na het branden vond ik het geluid niet super surround-achtig.
Ik kwam er achter dat je daarvoor in het brandmenu bij de geavanceerde
eigenschappen het geluid op pcm 5.1 moet zetten.

even een detail voor mensen die er ook mee gaan werken.

na dit gedaan te hebben kon ik genieten van Dolby Digital in mijn eigen project.
en het klinkt geweldig!!!

(het betrof een dienst in een kerk waarbij de dominee een draadloze microfoon van mij
droeg waarvan het geluid rechtstreeks op mijn camera kwam.
een tweede camera nam het geluid op van de zaal.
De stem van de dominee op de centerspeaker gezet, en het
zaalgeluid uit de surroundspeakers.
klinkt geweldig! alleen al hierom is vdl15 de moeite waard wat mij betreft)

sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 12.11.2008 23:18:55) *

Hoi Sander,

Even voor mijn begrip: had je het zaalgeluid opgenomen in 5-kanaals stereo of klinkt het al zo goed met een 2-kanaals opname?

groet,
Rijk
landrover
Is het 5.1 geluid van vdl Dolby Digital 5.1 of volgens een ander concept?

Dolby Digital 5.1. Daarom ook die codec die geactiveerd moet worden. smile.gif
Duiker
ik heb gefilmd met twee camera's.
één nam rechtstreeks het geluid op van de dasspeldmicrofoon van de spreker.
de tweede camera nam het zaalgeluid op.
Het zaal geluid heb ik op de surround speakers gezet,
en de spreker op de centerspeaker.
zodoende dus een aardige surroundbeleving.

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 14.11.2008 16:53:36) *
ik heb gefilmd met twee camera's.
één nam rechtstreeks het geluid op van de dasspeldmicrofoon van de spreker.
de tweede camera nam het zaalgeluid op.
Het zaal geluid heb ik op de surround speakers gezet,
en de spreker op de centerspeaker.
zodoende dus een aardige surroundbeleving.

Sander

ja, dat had ik al begrepen, Sander, dank voor je reactie, maar ik bedoelde te vragen: Heeft die tweede camera het zaalgeluid opgenomen in 5.1 surround, of was het gewoon 2-kanaals stereo dat je in de surround editor verdeeld hebt over de surround speakers? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het in het ook in het laatste geval al heel aardig surround klinkt, gezien de aard van het (zaal)geluid.

groet,
Rijk
Duiker
beide camera's nemen gewoon stereo op.
dus ik heb het geluid van de 2e camera gecopieerd op twee sporen voor de surroundspeakers.
dus eigenlijk is het 4 kanaals stereo met een extra geluidsspoor voor de center speaker.

Sander
Rijk
Dank je, Sander,

@Landrover: wink.gif
Duiker
QUOTE(Duiker @ 12.11.2008 23:18:55) *
Nou, inmiddels in mijn 1e deel van dit project klaar.
Na het branden vond ik het geluid niet super surround-achtig.
Ik kwam er achter dat je daarvoor in het brandmenu bij de geavanceerde
eigenschappen het geluid op pcm 5.1 moet zetten.

even een detail voor mensen die er ook mee gaan werken.

na dit gedaan te hebben kon ik genieten van Dolby Digital in mijn eigen project.
en het klinkt geweldig!!!

(het betrof een dienst in een kerk waarbij de dominee een draadloze microfoon van mij
droeg waarvan het geluid rechtstreeks op mijn camera kwam.
een tweede camera nam het geluid op van de zaal.

sander

het geluid moet gezet worden op AC3, niet pcm.

Sorry.

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.