Vessie
25.10.2008 16:11:27
Is het ook mogelijk om een htm pagina in VDL2008 te importeren?
Ik zie geen mogelijkheid om er een jpeg van te maken.
groet,
Vessie
plemmens
25.10.2008 20:39:10
Als je een pagina van internet naar je pc opslaat dan wordt enerzijds een map gemaakt waarin de grafische elementen (iconen, knoppen ...) en scripts van de pagina bewaard worden en anderzijds een htm bestand met de html code.
Om een webpagina op je pc terug op te bouwen heb je zowel de map als het htm bestand nodig en een programma dat de HTML code begrijpt. VdL begrijpt geen html code en kan dus de pagine niet opbouwen.
Buiten de programmas waarmee je websites kan bouwen zijn enkel webbrowsers zoals Internet Explorer, FireFox ... in staat html code te decoderen en om te zetten naar voor de gebruiker leesbare paginas.
Dus nogmaals, een htm pagina kan je niet naar de tijdlijn van VdL overbrengen.
Je kan natuurlijk wel van elke internet pagina een screenprint maken en die in bv. Paint plakken en als jpg bewaren.
Probleem is natuurlijk wel dat een screenprint enkel het op het scherm zichtbare gedeelte van een pagina opneemt. Als een pagina langer is dan je schermhoogte (dus scrollbalken heeft) dan valt dus een deel ervan weg.
Duiker
26.10.2008 09:32:32
QUOTE(plemmens @ 25.10.2008 20:39:10)

Je kan natuurlijk wel van elke internet pagina een screenprint maken en die in bv. Paint plakken en als jpg bewaren.
Probleem is natuurlijk wel dat een screenprint enkel het op het scherm zichtbare gedeelte van een pagina opneemt. Als een pagina langer is dan je schermhoogte (dus scrollbalken heeft) dan valt dus een deel ervan weg.
Maar met ctrl + en ctrl - kun je in en uitzoomen op een webpagina.
zo kun je dus de hele pagina zichtbaar krijgen op je scherm
Sander
plemmens
26.10.2008 09:46:17
Dank Sander voor de tip. Die kende ik nog niet.
Heb het even geprobeerd en gezien dat dit inderdaad werkt met Explorer 7, echter niet met versie 6.
Nogmaals dank voor de suggestie.
Duiker
26.10.2008 10:57:43
Ik werk zelf met Mozilla Firefox, daar werkt het ook.
Sander
Vessie
29.10.2008 18:58:58
Deze truc ken ik als ctrl en de scroll-muisknop.
Bedankt voor de tip, ik zal het dan op deze manier moeten doen.
Vessie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.