Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl15 En Soundtrack Maker
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Rijk
Hallo Forumvrienden,

Bij mijn probeersels in VdL15 bleek de Soundtrack Maker (ik noem hem verder SM) niet te werken, d.w.z.: het scherm verschijnt wel, maar er wordt geen geluid gemaakt en ook bij het Voorbeluisteren is het oorverdovend stil.
'k Heb het programma opnieuw geïnstalleerd: geen effect.
Ik heb even opgezocht waar de betreffende files staan: in Documents and Settings/All users *)/Application data/Magix/VdL15/Soundtrack Maker Styles, en dan 5 mappen met een heleboel files met geluiden. De files zijn er, alleen zijn ze leeg (0 bites).

Nu is de SM in VdL15 zo op het oog hetzelfde als in VdL2008, ook de bestanden zijn hetzelfde. Ik heb dus de bestanden van VdL2008 gecopiëerd naar VdL15 en bingo: de SM werkt.

Nu vraag ik me af: ben ik de enige met dit verschijnsel, of zijn er meer, of misschien zelfs allemaal??

Mijn verzoek aan jullie is om dit even te checken:
- ofwel kijk even of de SM het doet (sneltoets W), je hoeft alleen maar even op de knop Voorbeluisteren te drukken en dan moet je de geselecteerde stijl horen (default: Klassiek / Afgemeten)
- ofwel kijk met de Verkenner in de bovengenoemde files en check of ze leeg zijn (0 bites) dan wel gevuld (rond 100kb per file)
wat je het liefste maar doet.

Afhankelijk van jullie bevindingen zal ik tot actie overgaan, dat kan dus variëren van: een nieuwe dvd vragen (als ik de enige ben) tot Magix wijzen op de afwijking.

Bij voorbaat dank,

groet,
Rijk

Duiker
op W gedrukt, voorbeluisterd,
en het werkt gewoon bij mij.

sander
plemmens
Geen probleem hier Rijk.
De 5 mappen zijn er en de geluidssamples eveneens. Grootte ervan varieert van 50 tot 300kb.
Ik kan dus uiteraard zonder enig probleem Soundtracks maken met VdL15.
Zou ook denken dat er tijdens het installeren wat fout is gegaan. Wel eigenaardig dat een herinstallatie geen oplossing geboden heeft.
Wat je volgens mij wel kan doen is de betreffende mappen in Documents and Settings/All users *)/Application data/Magix/VdL15/Soundtrack Maker Styles verwijderen en dezelfde mappen in windows verkenner vanaf de installatie DVD kopieren naar Documents and Settings/All users *)/Application data/Magix/VdL15/Soundtrack Maker Styles.
Als je de installatie DVD doorbladert dan vind je deze mappen in addon/Content/Soundtrack
Ik hoop dat het je op deze manier lukt.
FransS
Hoi Rijk,

SM Werkt prima.

Groet Frans S. user.gif
Rijk
Sander, Paul, Frans, bedankt voor jullie reactie.
Paul, dank voor je suggestie, dat werkt inderdaad, maar:
- ik merkte dat de files soms wel/soms niet konden worden gecopiëerd vanf de dvd, en:
- er bleken nog veel meer directories met lege files te zijn, sommige kon ik ook niet terugvinden op de dvd, dus bijna geen beginnen aan.

Ik begon mijn dvd speler te verdenken.

Ik heb vanochtend het programma een derde maal geïnstalleerd, maar nu vanaf de dvd writer. Dat ging weliswaar een stukje langzamer, maar uiteindelijk stond het er op.
En ziedaar: De MS werkt, alles lijkt er nu op te staan. luxhello.gif

Ik zal eens gaan omzien naar een nieuwe dvd speler.
Ik heb me daar nog niet in verdiept, nog suggesties?

groet,
Rijk

landrover
Werkt prima bij mij en ik ben nog behoorlijk onder de indruk van de muziek ook. Ik weet niet hoe oud de DVD-drive is waarmee je VdL de eerste twee keer hebt geïnstalleerd, maar je kunt natuurlijk een cleaning-CD proberen om de lens te reinigen. Ik heb de ervaring dat veel drives na een jaar of twee hun beste tijd gehad hebben en vaak komt dat doordat het vet uitgedroogd raakt. De laser kan dan niet goed meer gepositioneerd worden en leesfouten zijn het resultaat.

Qua merken: ik zweer nog steeds bij Plextor, maar voor de zaak heb ik laatst bij Conrad een LG besteld die alle formaten leest (zelfs DVD-ram) en Blu-ray kan branden. Aan de prijs, maar wel een heel goed apparaat.
Rijk
QUOTE(landrover @ 23.10.2008 14:40:16) *
... en ik ben nog behoorlijk onder de indruk van de muziek ook.

ik ook wel, vandaar dat ik snel even wilde kijken of/wat er evt toegevoegd is t.o.v. 2008, met het bovenstaande resultaat.
Overigens is de inhoud gelijk aan 2008.
... Ik weet niet hoe oud de DVD-drive is waarmee je VdL de eerste twee keer hebt geïnstalleerd ...

4 jaar, dus best al bejaard voor PC begrippen.
Qua merken: ik zweer nog steeds bij Plextor, maar voor de zaak heb ik laatst bij Conrad een LG besteld die alle formaten leest (zelfs DVD-ram) en Blu-ray kan branden. Aan de prijs, maar wel een heel goed apparaat.

'k Heb je advies opgevolgd en vanochtend de Plextor ingebouwd, één van de goedkopere typen (PX-800A), gezien de leeftijd van mijn systeem, daarom is de LG ook nog even geen optie.
Een eerste serie proefjes laat zien dat-ie alles doet wat er verwacht mag worden. Ik had niet zo veel zin om VdL15 nog weer eens te installeren, w.s. zal dat nu ook wel goed gaan.
Hartelijk dank voor je reactie + advies. streichel.gif

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.