Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Camcorder Naar Video Deluxe 2008
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
ckzonder
Sinds kort ben ik in het bezit vam een nieuwe videocamera, de Canon HG 10.
De bijgeleverde software van Corel kan je de video-opnames naar de PC overzetten.
Maar via mijn oude camera kon ik via FireWire kabel met Video DeLuxe 2008 de opgenomen beelden makkelijk overzetten en later bewerken.
Met de nieuwe camera kan ik de beelden niet in Video DeLuxe 2008 krijgen, ook niet als ik de beelden in de computer opgeslagen heb met het programma Corel, de bestanden kunnen dan niet gelezen worden in Video DeLuxe 2008.

Wat doe ik verkeerd of is er geen mogelijkheid om de beelden te kunnen bewerken met Video DeLuxe 2008, want dit programma blijf ik nog steeds het beste programma vinden.

Ik hoor graag een oplossing om het toch via Video DeLuxe 2008 de film te kunnen laden in de PC en zo te kunnen bewerken..
plemmens
De HG10 is een camera die full HD AVCHD bestanden opneemt op een harde schijf.
Ik heb daar geen ervaring mee, maar kan je wel vertellen dat een dergelijke camera in princiepe door je pc moet gezien worden als een externe HDD en als dusdanig moet verschijnen in de Windows verkenner. Via die verkenner zou je gewoon middels slepen de opgenomen bestanden naar een harde schijf van je computer moeten kunnen copieren. Je hebt daar volgens mij dus geen extra software (je noemt iets van Corel) voor nodig.
Vanuit de mediapool zouden die overgebrachte bestanden vervolgens bereikbaar moeten zijn.
Vraagje: Wat is de extentie van de bestanden die je via dat Corel programma naar je pc overbrengt?
Rijk
Ik denk dat de meegeleverde Corel software bedoeld is om de video evt te bewerken.

Je camera neemt op in AVCHD. Daar is op dit forum al heel veel over geschreven. Als je in de zoekfunctie AVCHD ingeeft krijg je alles te zien, mogelijk zit daar ook de oplossing voor jou bij.

groet,
Rijk
DJdH
Mijn Canon (HF100) gebruikt het programma ImageMixer om eenvoudig .m2ts bestanden over te zetten. De HG10 heeft vast hetzelfde programma meegeleverd. Dat programma hoef je natuurlijk niet te gebruiken, maar het is wel handig. Anders moet je diep in de directory structuur graven. Installeer eerst ImageMixer. Sluit de camera dan aan via de USB kabel (en niks anders). Als het goed is start ImageMixer direct op, en kun je de bestanden overzetten naar je pc. De Corel software heb je niet nodig als je Magix gebruikt. SUC6.
ckzonder
QUOTE(plemmens @ 19.10.2008 20:42:13) *
Vraagje: Wat is de extentie van de bestanden die je via dat Corel programma naar je pc overbrengt?

Het zijn MTS bestanden.
Verder andere antwoorden heb ik nog helaas niets aan, ook het programma ImageMixer heb ik niet en kan ik nergens downloaden, of ik heb niet goed gezocht.
Maar met ImageMixer kan je toch ook alleen maar de betanden uit de camera halen?
Wat ik verder gekeken heb is naar zoeken AVCHD, maar daar wordt niemand wijzer van, er schijnt totaal niets te zijn zodat VDL2008 de extenties kan lezen.
Ook de update versie 7.0.3.3 heb al een tijdje geleden geinstalleerd, maar tevergeefs.
plemmens
Ik heb even een mts-bestand (mpeg4 gecodeerd) gedownload van internet en geprobeerd dit te openen via de mediapool van VdL 2008. Dat lukt mij niet. VdL ziet het bestand niet.
Hetzelfde bestand is wel te openen met VdL 15.
Ik heb pas recent de draad met Vdl terug opgenomen en kan niet formeel zeggen of VdL2008 dat type bestand ondersteunt of niet, VdL15 doet het in ieder geval wel.
Rijk of landrover kunnen daar mogelijk wat meer over vertellen.
landrover
VdL15 is de eerste versie van Video deLuxe die native AVCHD ondersteuning heeft. In de handleiding staat uitdrukkelijk vermeld dat er wel een driver geïnstalleerd moet worden die meegeleverd wordt met de camera.
plemmens
Bedankt landrover voor de aanvulling.
Dat is dan bij deze duidelijk.
ckzonder
QUOTE(landrover @ 20.10.2008 13:36:25) *
VdL15 is de eerste versie van Video deLuxe die native AVCHD ondersteuning heeft. In de handleiding staat uitdrukkelijk vermeld dat er wel een driver geïnstalleerd moet worden die meegeleverd wordt met de camera.

Er zijn 4 CD's bijgevoegd, te weten:

DIGTAL VIDEO Solutions Disk:Deze wordt gebruikt om foto's die gemaakt zijn met de camera over te zetten naar de computer.
BACKUP UTILITY:Dit wordt gebruikt om de harde schijf van de camera over te zetten naar de computer en tevens voor het terugzetten daarvan.
SOFTWARE INSTRUCTION MANUALS:Hierop wordt verteld in verschillende talen waar de eerste twee genoemde CD's over gaan en wat de bedoeling daarvan is (de instructie).
Corel GuideMenu InterVideo WinDVD SE Unlead DVD Movie Factory SE -DVD Movie Writer SE:Dit is de software waar de videoopnames (bestanden) bewerkt kunnen worden en zo op een DVD gebrand kunnen worden.

Voor de rest zit er geen CD-Rom bij waar eventuele drivers toegevoegd zijn, waarom kan Magix daarvoor niet zorgen, want dit betekend dat ik de in februari aangeschafde VDL 2008 plus (€ 99,=) niets meer aan heb.
Terwijl ik het een prachtig programma vind om Video opnames te kunnen bewerken en te branden.
Om nu de VDL 15 te kopen, gaat me een beetje tever vind je niet?
De camera heb ik gekocht voor de super scherpe opnames.

Ik hoop toch dat Magix een oplossing zou kunnen vinden, of dat hij met een update een driver kan toevoegen zodat VDL 2008 de bestanden kan inlezen.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Groetjes.
Rijk
QUOTE(ckzonder @ 20.10.2008 20:40:18) *
Ik hoop toch dat Magix een oplossing zou kunnen vinden, of dat hij met een update een driver kan toevoegen zodat VDL 2008 de bestanden kan inlezen.

Er is een patch voor VdL2008Plus, versie 7.0.3.3, waarin Magix aangeeft: AVCHD support.
http://support.magix.net/magix_relaunch/ph...68&id=10203
Maar die is denk ik alleen voor de Plus versie. Heb jij die?

groet,
Rijk
ckzonder
QUOTE(Rijk @ 20.10.2008 20:10:25) *
Er is een patch voor VdL2008Plus, versie 7.0.3.3, waarin Magix aangeeft: AVCHD support.
http://support.magix.net/magix_relaunch/ph...68&id=10203
Maar die is denk ik alleen voor de Plus versie. Heb jij die?

groet,
Rijk

Ja ik heb de Plus versie, ook €99,= gekost.
Tevens heb ik de versie 7.0.3.3 (Update) ook al gedownload, en die versie installeerd hij niet meer, geeft aan dat ik al up to date ben.
Klopt ook wel, want als ik de eigenschappen van het VDL 2008 Plus op vraag, geeft hij aan dat ik de versie 7.0.3.3 heb.

Maar misschien moet ik de simpele versie VDL 15 kopen van €59,= en wellicht dan overzetten naar VDL 2008 Plus, of is dat niet mogelijk?
plemmens
Ik heb hier nog eens een keer naar gekeken.
Ik had Vdl2008 versie 7.0.2.3 geinstalleerd en zoals eerder gemeld kon ik daarmee het gedownloade mts bestand niet in de mediapool laden.

Heb vervolgens de patch binnengehaald en geinstalleerd en wat blijkt, met versie 7.0.3.3 geen probleem meer.
MTS bestand is zichtbaar in de mediapool en kan zonder probleem naar de tijdlijn gesleept worden.
Heb je de mogelijkheid om me een klein stukje van je mts bestand te bezorgen?
Kan je het ergens plaatsen waar ik het kan downloaden?
plemmens
QUOTE(ckzonder @ 20.10.2008 21:32:54) *
Maar misschien moet ik de simpele versie VDL 15 kopen van €59,= en wellicht dan overzetten naar VDL 2008 Plus, of is dat niet mogelijk?

Als je uiteindelijk een gewone DVD wil maken dan kan het zin hebben om je HD bestanden met VdL15 om te zetten naar bv. SD DVD compatibele mpeg2 en die dan te gebruiken in VdL 2008 plus.
Je project in 15 bewaren en dat later openen in 2008 zal waarschijnlijk niet lukken, je zal dus vanuit 15 moeten exporteren en die export als basis in 2008 gebruiken.
ckzonder
QUOTE(plemmens @ 20.10.2008 21:37:29) *
Heb vervolgens de patch binnengehaald en geinstalleerd en wat blijkt, met versie 7.0.3.3 geen probleem meer.
MTS bestand is zichtbaar in de mediapool en kan zonder probleem naar de tijdlijn gesleept worden.

Als ik de versie 7.0.3.3 wil installeren, dan geeft hij al aan dat ik deze versie heb en ik kan het MTS bestand ook naar mijn tijdlijn slepen, echter bij het loslaten van het MTS bestand geeft hij aan het niet te kunnen lezen en er komt dus niets in mijn tijdslijn te staan.

QUOTE(plemmens @ 20.10.2008 21:37:29) *
Heb je de mogelijkheid om me een klein stukje van je mts bestand te bezorgen?
Kan je het ergens plaatsen waar ik het kan downloaden?

Ik zou graag willen, maar weet niet hoe dat moet, als jij iets hebt om het heen te sturen, zal ik dat direct doen.

Van mij mag je ook langs komen, maar ik weet niet of je in de buurt van Schiedam woont, kom ik je zo halen.

Bij voorbaat dank.
plemmens
Ravels-Schiedam is wel een eindje hoor.
Voor alle duidelijkheid, de mts bestanden die je in VdL wil gebruiken zijn van je cam naar je pc gehaald zonder tussenkomst van dat Corel tooltje? Gewoon via Windows verkenner?

Je kan een bestandje oploaden op deze site als je dat zou willen.
Plaats nadien hier even een berichtje met de juiste url om ons de mogelijhkheid te gevn om het te downloaden.
Het bestandje hoeft niet lang te zijn, een 10tal seconden volstaat.
ckzonder
QUOTE(plemmens @ 24.10.2008 20:25:12) *
Ravels-Schiedam is wel een eindje hoor.
Je kan een bestandje oploaden op deze site als je dat zou willen.
Plaats nadien hier even een berichtje met de juiste url om ons de mogelijhkheid te gevn om het te downloaden.
Het bestandje hoeft niet lang te zijn, een 10tal seconden volstaat.

Ik weet niet eens waar Ravels ligt, maar goed.
Ik heb een bestandje geupload en staat op de link hieronder, het is een MTS-bestandje 00082 van iets meer dan 14 MB en wat voor stukje van de opname het is, weet ik niet.

http://www.2shared.com/file/4156259/fe5f80b2/00082.html

Uploaden via dit bericht gaat niet.

Ik hoop dat je er iets aan ziet of mee kan, succes, ik hoop op een positieve reactie.
plemmens
Je bestand gedownload... en.... geen probleem hier hoor.
Ik kan het gebruiken in VdL 2008 en in VdL 15.
Het lijkt er op dat er wat mis is met je installatie of met de pc waarop VdL geinstalleerd is.
Hoe ziet die machine er trouwens uit? Processor, videokaart/drivers, geheugen, harde schijven, Vista of XP?
Misschien is je installatie beschadigd. Heb je al een de-installatie/herinstallatie van VdL geprobeerd?
Ik voeg ter info een screenprint bij van je bestand op de tijdlijn van VdL2008 en VdL15.
plemmens
Bij nader inzien ... MTS staat voor Mpeg Transport Stream.
Dat is wat anders dan AVCHD.
Heb nog even wat verder naar je 00082.mts gekeken en dat blijkt inderdaad geen AVCHD 1980x1080i te zijn maar MPEG-2 1440x1080i.
MPEG-2 1440x1080i noemt men ook HDV2 en dat is een courant formaat voor HD cameras die met bandjes werken.
VdL 2008 zou daar geen enkel probleem mee mogen hebben.
Kan je het bestand afspelen met PowerDVD of met Nero Showtime of met Windows Media Player?
landrover

Dat moet je niet doen, want dat is zonde van het geld. VdL15 kan VdL2008 projecten inlezen, maar geeft daarbij direct aan dat ze onder een andere naam moeten worden opgeslagen. Dit komt doordat de projectstructuur van VdL15 gewijzigd is ten opzichte van de vorige versies.

Ik heb het .mts bestand ook gedownload en het wordt probleemloos geïmporteerd in VdL15 en VdL2008 Plus. Er wordt direct gevraagd of het bestand geconverteerd moet worden, waarna de .mts file wordt omgezet naar een mpeg2-bestand met een .mpg extensie. Dat betekent dat er met je installatie of configuratie iets mis moet zijn. Dit kan b.v. komen doordat je na de installatie van VdL een ander mpeg2-gerelateerd programma hebt geïnstalleerd, zoals een software DVD-player. Ik zou je willen adviseren om eerst een repair-installatie van VdL2008 te doen. Dat is de eenvoudigste methode om de juiste codec-registratie terug te krijgen.
ckzonder
Ik denk dat jullie gelijk hebben, mijn computer is al weer 5 jaar oud en heeft rare kuren.
Ik draai op XP, maar er is iets in mijn computer aan de hand, echter weet ik niet precies wat.
Om de computer geheel te formatteren en XP opnieuw te installeren zou het beste zijn, echter dat kan ik niet, daar heb ik geen verstand van.
Ik wacht nog even om de VDL opnieuw te installeren, want ik ben bang om de gemaakte bestanden, ongeveer 4 filmpjes goed gemonteerd van de oude camera, te vernietigen met het opnieuw installeren.
Ik moet nog 1 filmpje maken, dan kan ik een volledige DVD branden.
Als dit gebeurd is zal ik de gok gaan wagen om VDL opnieuw te installeren, dit zal ongeveer een weekje duren eer ik de film zo gemaakt heb dat ik kan gaan branden.
Jammer is wel als ik VDL op mijn nieuwe laptop (Samsung R510 met Vista) zou installeren, de bestanden die gemaakt zijn in de oude computer niet kan overzetten, want dan kan VDL de bestanden waarschijnlijk niet vinden.

Over een week zal ik proberen VDL 2008 Plus opnieuw te installeren in mijn oude computer, en zal jullie het resultaat laten weten, want ik denk dat jullie gelijk hebben, omdat de bestanden bij jullie wel te lezen zijn.

Alvast bedankt.

Groetjes
plemmens
Bedankt voor je antwoord.
Succes gewenst en hou ons op de hoogte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.