Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Takes
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
MartineB
Al ik de film van camcorder op pc over zet, kies ik er voor de film automatisch op te delen in takes. Ik verwacht dat de takes beginnen bij iedere nieuwe scene, maar dat gebeurt niet. De take begint steeds op een willekeurige (zo lijkt het) plaats in een scene en loopt dan door tot halverwege de volgende scene. Dan begint de volgende take. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
FransS
Hoi Martine,

Als je de film in take opdeeldt dan is elke take ook de start/stop van een fragment.
Meestal doe ik wannner ik een film heb gecaptert/sluit ik af en met het programma daarna start ik het programma weer en sleep de AVI van de mediapool naar de tijdlijn en dan geef ik aan voor sceneherkenning dan even een vinkje,van opslaan als take dan heb je echt exact de take's die van start en stop singaal zijn gekreeerd.

Groet Frans S. user.gif
MartineB
QUOTE(FransS @ 17.10.2008 22:33:52) *
Hoi Martine,

Als je de film in take opdeeldt dan is elke take ook de start/stop van een fragment.
Meestal doe ik wannner ik een film heb gecaptert/sluit ik af en met het programma daarna start ik het programma weer en sleep de AVI van de mediapool naar de tijdlijn en dan geef ik aan voor sceneherkenning dan even een vinkje,van opslaan als take dan heb je echt exact de take's die van start en stop singaal zijn gekreeerd.

Groet Frans S. user.gif

Hoi Frans,

Bedoel je dit: ik heb het hele AVI-bestand naar de tijdlijn gesleept, klik met rechts in de film en kies "Objecten als takes opslaan". Daarna zie ik bij het begin van ieder fragment een groen driekhoekje. De film blijft echter 1 geheel. Als ik een fragment/scene wil verplaatsen of verwijderen, dan moet ik (d.m.v. T) eerst een knip aanbrengen bij het begin en het einde van het fragment dat ik wil verwijderen. Dat kan ik natuurlijk doen, maar het is wel tijdrovend.

Mijn probleem: bij het binnenhalen van de film op de pc is de film, zoals ik wilde, in takes verdeeld. Bij het eerste deel van de film starten/stoppen de takes keurig op de scheiding van de fragmenten (hierdoor kan ik lekker snel fragmenten/scenes verwijderen of verplaatsen), maar halverwege de film is dat niet meer het geval. Wonderlijk he?

Alvast dank voor het meedenken!
Groeten,
Martine
Rijk
QUOTE(MartineB @ 19.10.2008 15:08:12) *
Bij het eerste deel van de film starten/stoppen de takes keurig op de scheiding van de fragmenten (hierdoor kan ik lekker snel fragmenten/scenes verwijderen of verplaatsen), maar halverwege de film is dat niet meer het geval.

Dat gebeurt af en toe in mijn films ook, vooral als ze wat langer zijn.
In dat geval doe ik wat Frans ook al voorstelt: sleep de avi naar de tijdlijn. Daarop moet je dan eerst scenedetectie toepassen, dus: rechtsklik op de film en kies Scenedetectie. Op het dan volgende scherm vink je dan aan: Bij alle scenemarkers knippen en (als je dat wilt): Alle scenes als takes opslaan. Vervolgens klik je op Start zoeken. Tenslotte als alle scenes gevonden zijn (duurt even) klik je OK.
Het kan zijn dat niet álle overgangen gevonden worden, dat moet je dan even checken in de film en met de hand knippen (toets T).

groet,
Rijk
MartineB
QUOTE(Rijk @ 19.10.2008 21:33:16) *
Dat gebeurt af en toe in mijn films ook, vooral als ze wat langer zijn.
In dat geval doe ik wat Frans ook al voorstelt: sleep de avi naar de tijdlijn. Daarop moet je dan eerst scenedetectie toepassen, dus: rechtsklik op de film en kies Scenedetectie. Op het dan volgende scherm vink je dan aan: Bij alle scenemarkers knippen en (als je dat wilt): Alle scenes als takes opslaan. Vervolgens klik je op Start zoeken. Tenslotte als alle scenes gevonden zijn (duurt even) klik je OK.
Het kan zijn dat niet álle overgangen gevonden worden, dat moet je dan even checken in de film en met de hand knippen (toets T).

groet,
Rijk

Ha Rijk en Frans,

Het is gelukt. Vrijwel alle overgangen zijn gevonden. Hier ben ik heel blij mee.

Groeten,
Martine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.