Rudy R
16.10.2008 11:03:17
Hallo,
Ik werk sinds 2 jaar met Magix VDL, sinds versie 2006plus.
Ik heb me zonet een nieuwe PC aangeschaft, die enkel dient voor videobewerking.
Zie beschijving onderaan in mijn handtekening.
Windows prestatie index = 5.9.
Ik heb een paar dagen geleden VDL 15plus ge-installeerd op Vista Business 64-bit
De installatie verliep zonder problemen.
De bewerking zelf gaat meestal vlot, maar soms, als ik films bewerk in HD, zie ik dat mijn CPU nog steeds aan 100% load komt.
Nochtans denk ik niet dat er nog een (betaalbare) zwaardere configuratie mogelijk is...?
Als ik ga kijken, zie ik dat MAGIX geïnstalleerd is in de folder 'program files (x86), terwijl normale Vista software (zoals movie maker) in de folder 'program files' staat.
Betekent dit dat VDL 15 plus in 32-bit gemaakt is ?
Is er een 64-bit versie beschikbaar ?
Was het wel de moeite om te investeren in zulk een zwaar systeem ?
Verder vind ik de nieuwe manier van werken met 'projecten' en films naast elkaar heel verwarrend.
En hoe sluit je trouwens een bepaald project ?
Nu moet ik het programma afsluiten...
Vele vragen, dank bij voorbaat voor jullie reacties en suggesties.
MVG
Rudy
landrover
18.10.2008 21:35:51
VdL15 is inderdaad een 32-bits applicatie. Echte 64-bits apps moet je volgens mij nog steeds zoeken met een vergrootglas.
Ik moet ook nog even wennen aan de nieuwe relatie tussen projecten en films. Volgens mij is de opzet zo dat alles wat uiteindelijk op één DVD terecht gaat komen, onderdeel is van het project. Dat kunnen dus heel goed meerdere films zijn. Als ik het goed gezien heb is er zelfs de optie om alle media van een project ook fysiek in de projectmap op te slaan, m.a.w. ieder project heeft dan zijn eigen media-map.
Dat je CPU load op 100% uitkomt is niet vreemd. Het staat duidelijk in de handleiding dat HD-bewerking zelfs de modernste pc op de proef stelt. VdL is toch altijd al CPU-intensief omdat het zoveel mogelijk realtime probeert te realiseren. Eigenlijk is het heel goed dat een programma je CPU-kracht zoveel mogelijk benut. Je hebt hem per slot van rekening om er gebruik van te maken, toch? Je kunt overigens nog een hoop resources vrijmaken door de Aero interface uit te schakelen.
Of het de investering waard was, moet je zelf beoordelen. Ga er maar vanuit dat een minder krachtige machine ook meer moeite zou hebben met VdL.