Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Magix Exporteert Alleen 1e Vijf Seconden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
mathijs
Beste mensen,

Een vreemd probleem;

ik heb een clip van 3 minuten gemaakt.
Tussendoor veel opgeslagen als WMV formaat...geen enkel probleem.

Echter, toen ik vanochtend nog een keer wilde exporteren deed hij alleen de eerste 5 seconden.

ik heb geprobeerd de markers te veranderen, en geprobeerd ''alles opslaan tussen de markers'' aan te vinken, maar niets helpt.

ik kan ook niets vinden op de tijdslijn, zoals een onderbreking oid...alles loopt gewoon door, maar het exporteren haakt af na 5 seconden...

hopelijk kunnen jullie me helpen!

groeten,
mathijs
Rijk
Hallo Mathijs,

Welkom op het forum.

Ik zou denken dat de eindmarker niet op het eind staat, maar daar heb je blijkbaar zelf al naar gekeken.
Het zou misschien helpen als je wat meer informatie geeft:
- welke VdL versie heb je?
- welke export wilde je doen, weer als wmv? en wat dan precies?
- geef ook even een screenshot van de tijdlijnmodus met je volledige clip er op

groet,
Rijk
mathijs
Beste Rijk en anderen,

Ik gebruik Magix Video Deluxe 2008
Output export is WMV, maar doet hetzelfde bij .MOV

Screenshot zit in de bijlage.

Ik heb inderdaad al lopen klooien met de eindmarker, dus dat kan het probleem niet zijn.

Opnieuw opstarten werkt ook niet.

Hopelijk heeft een van jullie een oplossing, want dit is echt stressvol

bedankt.
mathijs
en in de bijlage nog een, met wat meer zoom...

ergens tussen de 4e en 6e seconde moet het probleem dus zitten, alleen ik zie niets geks??
FransS
QUOTE (mathijs @ 14.10.2008 17:03:00) *
en in de bijlage nog een, met wat meer zoom...

ergens tussen de 4e en 6e seconde moet het probleem dus zitten, alleen ik zie niets geks??

Hoi Mathijs,

Waarom zet je de filmfragmenten zo ver uit en onder elkaar je kan de fragment ook gewoon aansluitend monteren zo te zien op je screanprint ligt het aan het onderste fragment tussen 4 /5 sec .
Zet alle fragmenten eens op 1 lijn als je geen overgangen gebruikt doe je dat wel probeer dan alleen op spoor 1 een fragment op 3 een overgang of als je krosfade maakt kun je dat ook op spoor een de beelden 1 a 2 sec. over elkaar heen schuiven.ver gebruik je dan allen de bovenste sporen dus op en neer tussen de sporen 1 /3 /4 /3/1 enz,enz.

Suc6 Frans S. user.gif
mathijs
hallo Frans,

ik monteer het zover uit elkaar, omdat het gesynchroniseerd moest worden. Plus ik moest de juiste sporen vissen uit ongeveer 10 takes, dus was erg lastig...vandaar dat op op deze manier overzicht voor mezelf creeerde.

Maar wat betreft het probleem; ik snap niet echt wat je bedoeld als uitleg, wat kan ik doen zodat hij normaal opslaat? Want hij heeft het gewoon gedaan, ook met al die files zo door elkaar...
landrover
Hoi Mathijs,

Zou het kunnen komen doordat er op 5 sekonden een wipe in de timeline zit die nergens vandaan komt? Normaal gesproken zet je een wipe tussen twee videosegmenten maar deze heeft alleen maar een segment aan de achterkant.
Rijk
QUOTE(landrover @ 14.10.2008 18:35:17) *
Zou het kunnen komen doordat er op 5 sekonden een wipe in de timeline zit die nergens vandaan komt? Normaal gesproken zet je een wipe tussen twee videosegmenten maar deze heeft alleen maar een segment aan de achterkant.

op spoor 11 staat ook nog een fragment (even scrollen)...

wat me opvalt is dat je in het fragment op spoor 4 tussen 5" en 7" nogal veel effecten c.q. correcties hebt aangebracht, w.s. met keyframe animatie. Is het niet gewoon zo dat je pc een hele tijd staat te rekenen op al die toestanden, terwijl jij denkt dat-ie gestopt is?

Als proef zou je dit fragment even kunnen verwijderen (sla je werk eerst op onder een tweede/tijdelijke projectnaam) en dan kijken of hij wel normaal exporteert. Dan weet je in elk geval waar je moet zoeken.

groet,
Rijk
FransS
QUOTE (mathijs @ 14.10.2008 17:58:19) *
hallo Frans,

ik monteer het zover uit elkaar, omdat het gesynchroniseerd moest worden. Plus ik moest de juiste sporen vissen uit ongeveer 10 takes, dus was erg lastig...vandaar dat op op deze manier overzicht voor mezelf creeerde.

Maar wat betreft het probleem; ik snap niet echt wat je bedoeld als uitleg, wat kan ik doen zodat hij normaal opslaat? Want hij heeft het gewoon gedaan, ook met al die files zo door elkaar...

Hoi Mathijs,

Wat ik bedoel is alsvolgd,
Als je nu uit 8 filmfragmenten(take) moet kiezen dan knip je de fragmenten en sleep deze naar de mediapool waar de andere films in staan geen noot want ze krijgen allemaal een nummer die je weer terug kan vinden.
Dan begin je met "nieuwe film"en neem je de geknipte fragmente en sluit deze als 1 fim aan elkaar eventueel met overgangen en effecten .
Dit kun je dan doen op 2 of 3 sporen en is veel overzichtelijker dan wat je nu liet zien.
Maar ja het is natuurlijk hoe je het zelf wil monteren,ik hoop dat je dit nu een beetje begrijpt ?

Suc6 Frans S. user.gif
landrover
op spoor 11 staat ook nog een fragment (even scrollen)...

Ja, dat zag ik bij nader inzien ook. Alleen sluit het segment op spoor 11 volgens mij niet helemaal aan op het segment van spoor 5. De wipe die er tussen zit heeft dan over een paar frames geen referentievideo.

Frans, de manier van monteren die jij hanteert zie ik vaak. Vooral bij professionals die nog lineair gemonteerd hebben. De aanpak van Mathijs is typerend voor een editor uit het non-lineaire tijdperk, waarbij meer gebruik gemaakt wordt van het grote aantal beschikbare sporen. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen. Ik voer echter wel een ontmoedigingsbeleid voor de die-hards die echt alles op één spoor willen proppen, vooral omdat ze daar teveel tijd aan kwijt zijn.
FransS
QUOTE (landrover @ 15.10.2008 10:59:21) *
Frans, de manier van monteren die jij hanteert zie ik vaak. Vooral bij professionals die nog lineair gemonteerd hebben. De aanpak van Mathijs is typerend voor een editor uit het non-lineaire tijdperk, waarbij meer gebruik gemaakt wordt van het grote aantal beschikbare sporen. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen. Ik voer echter wel een ontmoedigingsbeleid voor de die-hards die echt alles op één spoor willen proppen, vooral omdat ze daar teveel tijd aan kwijt zijn.

Hoi Landrover,

Wat je daar nu schrijft vind ik in me zelf niet in terug,dat ik in vroegeretijden professioneet linieir bezig ben geweest dat klopt met verschillende montagetafels van Sony daar bezit ik ook papieren voor.
Maar dat ik alles op 1 spoor wil stoppen dat is nu niet helemaal waar want ik gebruik ook wel een 8 sporen of meer in VdLux.

Wat ik aan Mathijs voorstelde was een optie en zo kon ik het beter uitleggen had ik het idee ?
En Tijd ja wat is tijd als je niet meer werkt genoeg tijd over om dit soort dingen te doen toch.
En ik ben niet boos op je hoor omdat ik dit zo schrijf.ik kan het wel warderen. luxhello.gif

Groet Frans S. user.gif
landrover
blink.gif Heb ik geschreven dat jij alles op 1 spoor wil gooien? Nee, ik schreef dat ik die-hards ken die zo vastzitten in het lineair denken dat ze alles op 1 spoor willen zetten en dat ik dat ontmoedig omdat ze zichzelf dan teveel beperkingen opleggen en er bovendien tijd aan besteden die ze beter kunnen gebruiken.

Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om kritiek te hebben op je uitleg aan Mathijs. Ten eerste waardeer ik je bijdragen aan dit forum enorm en tweede was er niets op je uitleg af te dingen. wink.gif

Dus nog met oude Sony tafels gewerkt? Zelfs op een internetforum pik je de ouwe rotten er zo uit! hail.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.