Mijn huidige videokaart (Geforce 6610XL) heeft het helaas begeven en ik wil een nieuwe gaan kopen.
Maar welk merk en type is het beste voor mij?
(Heb Video Deluxe 15 zojuist besteld, maar heb geen HD-camera....(heb een VX2100)
Het moet i.i.g. een PCI-E kaart zijn.
Ik heb een Medion PC (8383XL) met een Intel Pentium processor en 4Gig (3.12) intern geheugen.
Een tweede lcd-monitor voor full-screen video-preview is geen vereiste, maar wel een pré....!!
Bovendien wil ik (soms) het beeld ook via TV-out op een Sony Bravia LCD vrij goed kunnen weergeven...
Ik heb laatst een Geforce-8000serie-kaart erin gestopt en kwam tot de ontdekking dat hij memory van het systeem opeistte, hierdoor werd XP toch aanzienlijk langzamer.... dit wil ik dus eigenlijk niet...)
Ook werd de tweede monitor full-screen niet meer ondersteund!
Spelletjes speel ik niet en het is puur voor het videobewerken.
Ik weet dat er dan geen bijzondere kaart nodig hoeft te zijn, maar toch vraag ik jullie expertise....
Hoor graag reacties....!
Alvast dank,
Paul
landrover
13.10.2008 17:35:21
Als je geen spelletjes speelt en je hebt er wat geld voor over zou je een PNY Quadro kaart kunnen overwegen. Die zijn geoptimaliseerd voor CAD- en videotoepassingen en ondersteunen vrijwel allemaal 2 monitoren. Anders voldoet iedere moderne ATI of Nvidia based grafische kaart ook.
Sommige puristen - Ik zei de gek! - zweren bij Matrox. Een Matrox Parhelia APVe geeft je: PCI-express, support voor 3 schermen (mag ook 2 plus een TV zijn), video in en out en onovertroffen beeldkwaliteit.
Ha Landrover,
Dank voor je reactie.
Ik heb vanmiddag een ATI Radeon 3650 gekocht,.... maar helaas,... gaat denk terug naar de winkel.....
Probleem 1:
Hij pakt wat van het intern geheugen (gaat van 4Gig (3.12) naar de 2.75
Dit verschil merk ik zeer sterk in alle toepassingen...
Probleem 2:
De 2de monitor geeft heel slecht beeld.... er zijn een soort zwarte / half transparante balken ontstaan
(alléén bij de full-overlay-videobeelden, het bureaublad wordt wel goed weergegeven)
ps. Als ik de monitoren omwissel (scherm 2 wordt het hoofdscherm) is het wel oke,....
Dit is echter geen optie, omdat monitor 2 een oudje is...
Zoals in mijn vraagstelling had ik ook reeds de Geforce 8600 geprobeerd, maar deze ondersteund de 2de monitor full screen video-overlay dus niet...
Prijzen Matrox ongeveer 300 euro - prijzen PNY quadro nog veel meer....
Is er niet iemand die een werkende Geforce 6610XL over heeft liggen?????????
Dit model werkte bij mij prima...!!!
landrover
14.10.2008 17:47:14
Een hele snelle googlesearch leverde al een Quadro 560 Digital Video edition op vanaf 200,-. Daarnaast moet je onderscheid maken tussen Quadro FX (voor grafische werkstations) en NVS Quadro (voor normale werkstations). Kaarten uit de NVS Quadro serie zijn er voor minder dan 100,- en beschikken vaak al over multi-monitor support.
Volgens mij ben ik er zelf uit...
Ik denk dat ik de "MSI n9400GT MD512H" wil.
Iemand ervaring met deze kaart??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.