Zorba
12.10.2008 21:42:50
Ben ik al een tijdje bezig met een nieuwe film, kom ik erachter dat vdl15 hele leuke, mooie intro's heeft.
Dus ik denk die zet ik even vooraan.
Op de één of andere manier lukt dit niet. Hij zet het op spoor 3 gewoon onder de rest.
En dan gelijk nog een vraag.
Hoe kan ik, als het me gelukt is om dit intro vooraan de hele film te zetten zonder dat alles verkeerd schuift, dan de titel/tekst veranderen.
Duiker
12.10.2008 23:05:31
Druk op ctrl a
hiermee selecteer je alle objecten op de tijdlijn.
schuif dit geheel nu naar achteren zodat er voldoende ruimte komt voor de intro.
Plaats de intro vooraan, en sleep dan de achterste delen weer terug.
Je kan ook na ctrl a alle geselecteerde objecten groeperen zodat je ze makkelijker
als geheel weer terug kan schuiven tegen je intro aan.
tekst verander je door te dubbelklikken op het tekst / titel object.
Sander
Zorba
13.10.2008 09:06:17
Bedankt voor de tips.
Ik heb het geprobeerd zoals je geschreven had.
Alles geselecteerd, opgeschoven, intro vooraan proberen te zetten en dan kwam de tekst:Er zijn meerdere opjecten geselecteerd. Wanneer u het effect op alle geselecteerde opjecten wilt toepassen, klikt u op "hele selectie wijzigen". Als u het effect alleen op het actuele object wilt toepassen, kiest u "actueel object wijzigen"Ik heb beiden geprobeerd, maar geen intro vooraan
Duiker
14.10.2008 06:20:20
Ga als volgt te werk;
Zoek in je mediapool de intro die je wil invoegen.
Sleep de objecten in de tijdlijnmodus naar achter zoals eerder beschreven.
Sleep nu de intro vanuit de mediapool naar het lege stuk vóór de overige objecten.
Als het goed is wordt hij nu geplaatst op de plek waar je hem naar toe sleept.
Zorg er wel even voor dat je ruimte groot genoeg is voor de intro.
sander
Zorba
15.10.2008 15:09:15
Nou ik heb het allemaal geprobeerd. ik had het bijna voor elkaar tot ik er achter kwam dat op spoor 6 was verschoven. De rest zag er goed uit.
Ik ben er maar mee gestopt, want hoe meer ik er aan deed, hoe groter zooitje het werd 
Bij mijn volgende project voeg ik het intro vanaf het begin er al in, dan weet ik zeker dat het goed zal gaan. (hoop ik)
Duiker
15.10.2008 22:45:37
Klik daarom op CTRL + A om alles te selecteren voordat je gaat slepen.
om te zorgen dat niets verschuift kun je ook de objecten aan elkaar vergrendelen.
Zo kunnen ze niet onderling verschoven worden, maar alleen als geheel.
Dan moet het toch echt goed gaan...
Sander
Zorba
21.10.2008 13:26:08
QUOTE(Duiker @ 15.10.2008 22:45:37)

Klik daarom op CTRL + A om alles te selecteren voordat je gaat slepen.
om te zorgen dat niets verschuift kun je ook de objecten aan elkaar vergrendelen.
Zo kunnen ze niet onderling verschoven worden, maar alleen als geheel.
Dan moet het toch echt goed gaan...
Sander
Wat ik zo raar vind is dat de intro op onlogische sporen wordt geplaatst.
Normaa zou je denk ik op de mediapool kunnen zien dat je de intro vooraan geplaatst hebt, maar je ziet dus niets.
Ga je vervolgens naar de tijdlijnmodus, dan zie je dat de intro op onlogische plaatsen ingevoegd zijn.
@Duiker
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets ging goed en ik heb echt alles eraan gedaan.
Toch lukt het me niet.
Hoi Zorba,
De Intro's worden door VdL15 gepresenteerd als video-effecten en ook als zodanig behandeld. Dat betekent dat ze gekoppeld moeten worden aan een object. Dat verklaart ook het commentaar als je alle objecten selecteert.
In jouw geval zou je de eerste scene kunnen selecteren (klik) en dan de gewenste intro naar de scene slepen. De intro wordt nu inderdaad op lagere sporen gezet en speelt dan over de scene heen, je ziet het stuk scene dus niet meer. Hij is ook met de scene gegroepeerd.
Als je de intro vóóraf wilt laten spelen, moet je de zaak eerst degroeperen met Ctrl M. Daarna kun je de stukken van de intro selecteren en naar links slepen tot de eerste scene weer vrij is. Eventueel kun je ze ook naar een hoger spoor slepen, als je dat prettiger vindt, dat maakt allemaal niks uit.
groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.