Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 5.1 En 2.0
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jcdollekens@wanadoo.nl
Jawel daar is hij weer ik had een maand geleden de 2008 versie van vdl gekocht (baale nu is de nieuwe er maar het kon niet wachten).
en dan nu de vraag, is het mogelijk om zowel 2.0 als 5.1 geluid op de dvd te branden?
En dan de mogelijkheid voor de gebruiker om daar tussen te kiezen of wil ik nu weer te veel!!!
En nog iets het vald mij op dat het progamma VEEL zwaarder loopt ik heb een duwel core 1,8 met 2 gig geheugen en os is xp het prog loopt wel eens vast.
Is het wijs om het geheugen tot 4 gig uit te breiden? mellow.gif

FransS
Hoi Jdollekens,

Het maakt niet veel uit of je 2 of 4 Gig hebt een grotere schijf is veel belangrijker.
Als je toch over gaat naar 4 Gig intern dan hou je daar maar 3 Gig van over (uit ervaring bij anderen die dat gedaan hebben ) en kan de machine wel 4 Gig aan ?
En als de computer zwaar loopt is er wat anders aan de hand,welligt te vol zou ik zeggen maar dat kan jij beter beslissen.
Heb je wel genoeg vertueelgeheugen ingesteld?

Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(jcdollekens@wanadoo.nl @ 06.10.2008 21:35:13) *
... is het mogelijk om zowel 2.0 als 5.1 geluid op de dvd te branden?
En dan de mogelijkheid voor de gebruiker om daar tussen te kiezen of wil ik nu weer te veel!!!...

Ik vermoed dat dat niet gaat, maar waarom zou je dat willen? Als je het geluid als surround 5.1 brandt dan wordt het op een niet-surround systeem afgespeeld als 2-kanaals stereo. Zo staat het althans in de Help functie, zie onder Mixer/5.1 surround/Import en Export van Surround/Export.

groet,
Rijk
jcdollekens@wanadoo.nl
oke dan is het goed bedankt rijk, hoe bevald het teken pat je??
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE (FransS @ 06.10.2008 23:16:01) *
Hoi Jdollekens,

Het maakt niet veel uit of je 2 of 4 Gig hebt een grotere schijf is veel belangrijker.
Als je toch over gaat naar 4 Gig intern dan hou je daar maar 3 Gig van over (uit ervaring bij anderen die dat gedaan hebben ) en kan de machine wel 4 Gig aan ?
En als de computer zwaar loopt is er wat anders aan de hand,welligt te vol zou ik zeggen maar dat kan jij beter beslissen.
Heb je wel genoeg vertueelgeheugen ingesteld?

Groet Frans S. user.gif

het vertueelgeheugen staat op de max dus dat kan het niet zijn, hoe kan ik zien of mijn computer 4 gig aan kan?
Er zitten 4 plaatsen in voor geheugen banken (2 x zwarte en 2x geele om en om) 2 daarvan zijn bezet met ieder 1 gig
FransS
Hoi jcdollekens,

Als er 2 zwarten en 2 gele Slots in zitten dan zijn dat 2 verschilende Geheugen bankjes of verwar je ze niet met de slot voor andere mogelijkheden,want of de zwarten werken met elkaar of de gelen werken met elkaar,vraag dat eens na of kijk eens in je config. wat voor sloten het zijn .
Je kan niet zomaar alles er instekken pas daar mee op.
Kan je niet een foto maken van die slots dat ik kan zien waar ze zitten ?

Suc6 Frans S. user.gif
landrover
Windows XP kan - in de 32bits versie althans - niet meer dan 3 GB geheugen adresseren. Daarom heeft het plaatsen van meer dan 3 GB geen zin. VdL2008 heeft ruim voldoende aan 2 GB RAM-geheugen. Je schrijft dat het programma zwaarder loopt, maar met welke versie maak je dan de vergelijking?
Ik denk niet dat VdL2008 in staat is om meerdere audio-tracks op een DVD te zetten: daarvoor zul je met een professioneel authoring programma aan de slag moeten.

Als je het geluid als surround 5.1 brandt dan wordt het op een niet-surround systeem afgespeeld als 2-kanaals stereo.

Dan is het toch vreemd dat veel voorbespeelde DVD's wel voorzien zijn van een stereo-track én een surround-variant.
Duiker
Ik denk dat wanneer je 5.1 afspeeld op een stereoset je de achterste kanalen niet mee krijgt.
dus als je bepaalde geluiden ALLEEN op de achterste kanalen hebt, dan verdwijnen die in stereo.
Ik denk dat op de stereo track van een prof. dvd de surround kanalen gemixt zijn met het stereo signaal.
Zo hoor je nog wel alle geluiden, maar alleen uit twee speakers en uiteraard zonder surroundeffect.

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.