Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Overgangen Wijzigen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Marcel van Wijk
unsure.gif Ik wil na het verwerken van enkele filmpjes mijn overgangen nog eens wijzigen, omdat vaak alleen de harde overgangen standaard worden gezet.
Nu wil ik iedere keer proberen om toch die overgangen te veranderen. Maar dit lukt niet.

Op welke manier kan dit ontgrendeld worden? wacko.gif

Vr. groet Marcel van Wijk
FransS
QUOTE (Marcel van Wijk @ 06.10.2008 20:48:37) *
unsure.gif Ik wil na het verwerken van enkele filmpjes mijn overgangen nog eens wijzigen, omdat vaak alleen de harde overgangen standaard worden gezet.
Nu wil ik iedere keer proberen om toch die overgangen te veranderen. Maar dit lukt niet.

Op welke manier kan dit ontgrendeld worden? wacko.gif

Vr. groet Marcel van Wijk

Hoi Marcel,

Welkom op het forum.
Het ligt er aan als je de DVD al klaar hebt zal het niet gaan,maar als je het project in laad dan moet je de overgangen ook kunnen vervangen door een ander.
Vertel eens wat meer hier over hoe je te werk gaat welligt kunnen er anderen er ook een antwoord op geven.
Heb je b.v. de overgangen op het storybord ingevoerd, of op de tijdlijn ?

Groet Frans S. user.gif
Marcel van Wijk
Hallo Frans, goede avond.

Ik heb van een heel jaar, foto's en filmpjes van de oppas momenten van ons oudste kleinkind op de pc staan. Die heb ik in 44 mappen gedaan, en deze later verdeeld in +/- 15 hoofdstukken.
Tot dat moment was er steeds nog iets te veranderen. Nu heb ik de mappen per groepje bij elkaar gezet met toevoegen.

Met mijn computermaatje, een man die iedere 14 daag een avond komt om mij te helpen de pc op orde te houden, heb ik geprobeerd om het te veranderen.
Dit veranderen van de overgang doe ik meestal in de storybord.

Maar dat kan ik daarin niet veranderen maar ook niet in de tijdlijn zoals mijn pc-maatje probeerde.

Dus komt het omdat ik dat nu al gekoppeld heb, of moet ik het op een andere manier gedaan worden.

Groetjes Marcel.
FransS
Hoi Marcel,

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met in Mappen plaatsen,als ik foto's en film met elkaar ga mengen ga ik als volgd te werk .
Aller eerst zet ik alles in een mediapool de filmpjes die ik capture geef ik een nummer of datum ,ook de foto's geef ik een datum zodat ik kan zien waar ik ze kan plaatsen.
Dit alles is dan met pictogrammen te zien in de mediapool en van daar uit ga ik dan staps gewijs invoeren met drag & drop in de tijdlijn en niet op het stotybord vind ik onoverzichttelijk,in de tijdlijn kun je dan iederekeer van lijn veranderen met een overgang er tussen de foto's maak ik dan 6 sec lang met dan aan beide zijde 2 sec overlapping,ik kan je daar eventueel een screanprint van laten zien.
Als je nu alles nog hebt probeer het dan nog eens over en brand het geheel dan op een DVD-RW deze kun je altijd gebruiken en als je deze goed vind kun je hem kopieren naar een DVD-R .

Suc6 Frans S. user.gif
redarmy
Hi Marcel:

Ik maak veel onderwateropnames (video en foto). Voor mij is een chronologische volgorde niet echt van belang dus ik ga als volgt te werk:

1 foto's op harde schijf downloaden
2 film via magix capturen zodat deze in de mediapool verschijnt.
3 via storyboard een ruwe volgorde maken
4 via de tijdlijn de aanpassingen doen (aanpassen takes, kleurcorrecties, overgangen)
5 titels toevoegen
6 foto's toevoegen
7 muziek toevoegen
8 branden
9 genieten op tv

Ik heb nooit de methode van jou geprobeerd om overgangen in storyboardmode te doen, ik vind het overzichtelijker in de tijdlijnmode.

Hopelijk heb je hier iets aan.

succes

Rick
Marcel van Wijk
QUOTE (redarmy @ 07.10.2008 13:17:12) *
Hi Marcel:

Ik maak veel onderwateropnames (video en foto). Voor mij is een chronologische volgorde niet echt van belang dus ik ga als volgt te werk:

1 foto's op harde schijf downloaden
2 film via magix capturen zodat deze in de mediapool verschijnt.
3 via storyboard een ruwe volgorde maken
4 via de tijdlijn de aanpassingen doen (aanpassen takes, kleurcorrecties, overgangen)
5 titels toevoegen
6 foto's toevoegen
7 muziek toevoegen
8 branden
9 genieten op tv

Ik heb nooit de methode van jou geprobeerd om overgangen in storyboardmode te doen, ik vind het overzichtelijker in de tijdlijnmode.

Hopelijk heb je hier iets aan.

succes

Rick

Hoi Rick,

Ik heb met videodeluxe 2005 ook de samenstelling gedaan in de storyboard. Dat ging toen prima, en nu ook met videodeluxe 2008, tot op het moment dat we 3 of 4 gedeeltes hadden samengevoegd.
Ik kan niet zien of het geblokkeerd wordt, het pictogrammetje in de lijst blijft het zelfde.

is er een duidelijker uitleg hoe je dat dan in de tijdlijn moet doen. Daarin staat bij mij alles op 1 regel en de muziek en tekst in een andere.

Tot zover.

Groetjes Marcel.

Rijk
QUOTE(Marcel van Wijk @ 10.10.2008 21:40:50) *
is er een duidelijker uitleg hoe je dat dan in de tijdlijn moet doen.

Kijk hier maar eens:
http://www.studio9plus.nl/lessen%20wim%20zadel/index.htm

groet,
Rijk
Marcel van Wijk
QUOTE (Rijk @ 11.10.2008 10:31:46) *

Rijk dat is een goed hint die je geeft. Ik heb deze direct bij m'n favorieten gezet, en wil op een rustig moment kijken in welke les de voor mij makkelijke methode staat.
Je hebt er trouwens en mooie website laten zien.

Ik ga kijken of ik er iets kan vinden.

Groetjes Marcel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.