Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jumpen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Duiker
Hallo forumgenoten,

Na het eind van een montage loop ik altijd even de overgangen tussen de diverse scene's langs.
Ik zoom dan meestal in tot enkele frames om zo een "american cut" te maken.
(dit is een crossfade van twee frames die er uit ziet als een harde las, maar dan wat netter)
Nu heb ik geen zin om na elke bewerking weer uit te zoomen en naar de volgende overgang te gaan,
om daar vervolgens weer in te zoomen.
is er in de tijdlijn bewerking ook een "sneltoets" die er voor zorgt dat de cursor direct naar de
volgende overgang springt??
dat zou namelijk een stuk schelen.

(p.s. een voorgeprogrammeerde crossfade die ik op de overgang sleep werkt niet omdat ik de fragmenten moet uitrekken i.p.v. verschuiven. anders is namelijk de rest van mijn project niet meer synchroom.)

sander
Rijk
Hoi Sander,

Een directe sneltoets hiervoor zou ik ook zo niet weten. Je kunt wel een klein omweggetje maken:
Als je je American cut hebt gemaakt, toets je N (opent de lastrimmer). Dan klik je daarin op het schaartje rechts onder om naar de volgende las te springen. Via de Escape toets (of klik Exit) verlaat je de trimmer en kun je de volgende American cut doen. Ik geef toe: 2 toetsen + een klik, maar je hoeft niet meer te zoomen.

Maar misschien komt er wel iemand met een briljant idee..

groet,
Rijk
Duiker
Bedankt voor de tip Rijk,
ik ga het eens uitproberen.
Ondertussen w8 ik ook nog even op de briljante tip! wink.gif

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 07.09.2008 07:30:31) *
Ondertussen w8 ik ook nog even op de briljante tip! wink.gif

die komt hier: Ctrl 0 (cijfer nul, dus niet de letter O): springt naar volgende objectrand.

Dit is te vinden via Bestand / Sneltoets bewerken en dan in de lijst onder het hoofdstuk Bewerken / Weergave bewegen.

groet,
Rijk
Rijk
Aanvulling: Het kan nog simpeler: Je kunt zelf de sneltoets aanpassen, b.v. naar slechts 1 toets (dus zonder Ctrl etc). Als proefje heb ik voor deze aktie ("spring naar volgende objectrand") de toets . (punt) ingesteld. In de Helpfunctie staat precies beschreven hoe dat moet, zie Help/Sneltoetsen/Sneltoets bewerken.
Simpel genoeg?

groet,
Rijk

PS: zo ontdekken we samen toch steeds weer nieuwe (en soms verrassende) mogelijkheden in VdL rolleyes.gif
Duiker
Rijk,,, je bent geweldig!!! luxhello.gif winner.gif
mijn dank is groot!!!

Sander

(voor de mensen die het willen weten;
Via Bestand->sneltoetsen bewerken, kun je de voorkeuren van alle sneltoetsfunkties aanpassen)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.