Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Beeldoverzicht Verdwijnt Op Monitor
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Brainstick
Hallo videobewerkers!

Sinds kort heb ik VDL2008 en ik ben er uiterst tevreden over,maar toch stuit ik op een probleem wat ik eerder met de proefversie ook mee maakte en mij uitermate irriteert.

Wanneer ik op de tijdslijn met scene's bezig ben,verdwijnt regelmatig de scene op de monitor waar ik op dat moment mee bezig ben. Het bestand blijft wel staan,ik heb ook geluid....maar dus geen beeld op de monitor! Dat wordt dus lastig bewerken.
Meestal gebeurt dit na het gebruik van een effect of overgang. Wanneer ik de laatst gedane aktie ongedaan maak,krijg ik nog steeds geen beeld terug. Meestal kan ik het wel verhelpen door het filmbestand opnieuw te laden,maar ja,dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Wellicht doe ik wat verkeerd?

Voor de goede orde; ik gebruik een Pentium 4 CPU 3 GHz,met Nvidea G73 graf.kaart.
Alvast bedankt!
FransS
Hoi Brainstick,
Welkom op het forum.
Er staat me iets van bij dat ik dit een keer bij een van mijn kennissen heb mee gemaakt.we hebben toen de resolutie van het scherm en monitor aan gepast en toen was dit euvel verholpen dus kijk eens naar de resolutie van je scherm VdL zelf geeft aan 1024 x 768 maar je kan het ook met 1440 x 900 en dan heb je nog de monitor van VdL zelf kijk daar eens deze kan staan op HD 1080i maar het best als je geen hd monteerd staan op 4:3 of 16:9.
Suc 6 Frans S. user.gif
Brainstick
QUOTE(FransS @ 04.09.2008 20:53:03) *
Hoi Brainstick,
Welkom op het forum.
Er staat me iets van bij dat ik dit een keer bij een van mijn kennissen heb mee gemaakt.we hebben toen de resolutie van het scherm en monitor aan gepast en toen was dit euvel verholpen dus kijk eens naar de resolutie van je scherm VdL zelf geeft aan 1024 x 768 maar je kan het ook met 1440 x 900 en dan heb je nog de monitor van VdL zelf kijk daar eens deze kan staan op HD 1080i maar het best als je geen hd monteerd staan op 4:3 of 16:9.
Suc 6 Frans S. user.gif

Hoi Frans,
bedankt voor je tip,ik denk dat er deels wel mee te maken heeft,maar niet alles,anders zou ik dat bij elke scene moeten ondervinden denk ik,het gekke is dat het meestal gebeurt na het invoegen van een effect of overgang.
Toch heb ik even naar de resolutie gekeken van de VDL monitor en die staat op 4:3 zoals ik het ook wilde,ik heb tenslotte AVCHD bestanden omgezet naar Mpeg2 dus de beeldverhouding wordt dan 4:3.
Echter,als ik bij elke losse scène naar de eigenschappen kijk,staan die nog gewoon op 16:9 verhouding,terwijl ik aan het begin van bewerken duidelijk aangegeven heb dat ik alles in 4:3 verhouding wil,zou dat het probleem kunnen zijn?
FransS
Dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn omdat de overgang waarschijnlijk ook niet aangepast word
en er dan een zwart stuk optreed,het is natuurlijk wel zo als je 16:9 filmt zou ik ook zo monteren .

Suc6 Frans S. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.