Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schokkerig Beeld In Magix Video Deluxe 2008 Plus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jdeboer
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik magix video deluxe 2008 plus.

Als ik mijn video's bewerk, en dan een DVD brand. Dan heb ik bij het afspelen schokkerig beeld. Dit is vooral goed te zien bij opnames met daarin voorbij rijdende auto's.

Als ik de onbewerkte video (bestand dat magix maakt als ik video van bandje naar computer kopier) bekijk via windows media player, dan is het beeld niet schokkerig.

Tevens heb ik een andere probleem. Als ik magix afsluit en dan het videoproject opnieuw open, dan heb ik sommige videobeelden in de verkeerde volgorde staan. En de audio staat wel gewoon goed. Dus verkeerde beelden bij het geluid.

Ik durf nu magix niet af te sluiten, omdat dan al het werk voor niks is geweest.

Bovenstaande ondervond ik op mijn oude pc (waar de 2006 en 2008 versie waren geinstalleerd). Maar ik heb nu een nieuwe pc gekocht en daar gebeurd bovenstaande ook weer op.

De nieuwe pc draait op vista. De oude op xp. De nieuwe pc heeft 4gb intern gehouden en een intel quad core processor en 2 harde schijven van 320 gb.
Op de nieuwe pc staat alleen versie 2008.

Kan iemand mij helpen?
Sylvana
Ik kan je niet helpen, heb hetzelfde probleem, het schokkerig beeld na de mixdown....:-(
FransS
Hoi ,

Dat schokkerigbeeld is dit op de computers of op een DVD-speler.
En hoe snel brand je een DVD want te snel is niet zo aan te raden meestal is de snelheid om te branden 2,4 / 4 x althans zo brand ik mijn DVD's.

Groet Frans S. user.gif
landrover
...vooral goed te zien bij opnames met daarin voorbij rijdende auto's.

Het kan zijn wat Frans aangeeft, maar je kunt ook een interlace-probleem hebben, waarbij de field volgorde per abuis omgewisseld is. Zoek in dit forum maar eens op interlacing.
jdeboer
Bedankt voor de reacties.

Het beeld is ook schokkerig als ik het filmpje op de pc afspeel.
De beeldkwaliteit is dan ook niet echt goed. Soort blokjes om afrondingen.

Had ook een mp4 gemaakt. Ook dan is het beeld schokkerig.

Heeft iemand ook enig idee hoe het kan dat de volgorde van beelden veranderd?
Heb net een filmproject geopend dat ik vorige week heb gemaakt. Het enige wat nog klopt is het geluid. Maar de beelden staan in de verkeerde volgorde. Dit gebeurd als ik Magix afsluit.

In principe komt het er op neer dat de beelden achter lopen op de audio. Maar er zit dan echt een groot verschil in van soms minuten.

In het ruwe materiaal zitten geen fouten. Dus door magix opgenomen DV avi.

Heb beide problemen die ik ondervind ook gemaild naar Magix, maar daar nog geen reactie van ontvangen.
jdeboer
De videocamera die ik heb is een Panasonic NV-GS 500.

Ik neem altijd op in breedbeeld en bewerk dan ook in breedbeeld.
FransS
Hoi JdeBoer,

ik heb een vermoeden en weet haast wel zeker dat het ligt aan de aanskuiting met de computer want Vd Lux kan niet overweg met USB Hi-Speed,en nu zag ik in de specificatie van het toestel dat het geen andere mogelijk heeft .

Groet Frans S. user.gif
jdeboer
QUOTE (FransS @ 18.08.2008 00:03:00) *
Hoi JdeBoer,

ik heb een vermoeden en weet haast wel zeker dat het ligt aan de aanskuiting met de computer want Vd Lux kan niet overweg met USB Hi-Speed,en nu zag ik in de specificatie van het toestel dat het geen andere mogelijk heeft .

Groet Frans S. user.gif

Nee daar ligt het niet aan.
De camera heeft ook firewire.
Ik gebruik altijd firewire.

En de problemen had ik niet bij video deluxe 2006.

Ik kan wel eens proberen als ik bijvoorbeeld met windows moviemaker de video op de harde schijf zet, en dan het dv avi bestand importeer in magix
landrover
Je schrijft dat je oorspronkelijke clip niet schokkerig is. Dan vrees ik dat het ook weinig zin heeft om via MovieMaker te capturen. Dit is duidelijk een probleem van VdL. Ik weet niet hoe je je systeem hebt ingericht, maar heb je nog genoeg schijfruimte (m.n. op de schijf waar VdL allerlei montagedata naartoe schrijft)?
jdeboer
QUOTE (landrover @ 18.08.2008 16:43:24) *
Je schrijft dat je oorspronkelijke clip niet schokkerig is. Dan vrees ik dat het ook weinig zin heeft om via MovieMaker te capturen. Dit is duidelijk een probleem van VdL. Ik weet niet hoe je je systeem hebt ingericht, maar heb je nog genoeg schijfruimte (m.n. op de schijf waar VdL allerlei montagedata naartoe schrijft)?

Bedankt voor je reactie.
Ik heb genoeg vrije schijfruimte.
Heb Twee harde schijven van 320 gb per stuk. Met in totaal 4 partities.

Op 1 partitie staat alleen de software van Magix en dan heb ik 1 partitie waar alleen de dv-avi's staan.

landrover
Lastig hoor. Kun je in het kort uitleggen hoe je te werk gaat en wat je zoal aan bewerkingen op het video loslaat? Ook ben ik benieuwd wat voor soort schokkerigheid het is, vooral of het regelmatig is of juist niet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.