Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Importeren Dvd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
RvdB
Hallo allemaal,
Ik probeer films te importeren vanuit een DVD, dit is een DVD met video8 films die door de HEMA geconverteerd zijn van Video8 naar DVD
Eigenlijk verloopt alles zoals het zou moeten, echter zodra het (automatische) kopieerproces is afgelopen krijg ik in magix de foutmelding dat hij de VOBS niet herkend.
Open ik daarna handmatig de afzonderlijke VOBS (het waren er in totaal 3) blijkt dat de eerste niet herkend wordt, de volgende vobs worden maar tendele herkend.
van 1 GB vob wordt maar 2 minuten film herkend

Importeer ik echter de DVD met Pinnacle dan wordt heel netjes de hele DVD gesplitst op index geimporteerd. De resulterende mpegs kan ik dan "onderwater" naar een andere directory
kopieren en vervolgens bewerken met magix.

Gebruikt Magix hier een andere codec om de VOBS op te halen? zo ja, kan ik hier volgorde van codecs aangeven?

Het "aparte" van deze DVD is dat er geen geluid bij de DVD is, dit daar de video8 bron natuurlijk geen geluid had

Heeft iemand tips hoe ik alsnog deze films kan importeren?
Als jullie aanvullende informatie nodig hebben, hoor ik graag wat jullie nodig hebben om dit probleem beter te kunnen analyseren.

Uiteindelijk zullen er vele van deze DVD's geimporteerd worden en de gebruiker die volledig bekend is met Magix (en tevreden) wil het hele proces natuurlijk in Magix uitvoeren
Antoon
Hallo RvdB

Is jouw probleem intussen opgelost? Ik heb hetzelfde ondervonden, maar heb geen Pinnacle. Ik heb het wel kunnen oplossen door DVDShrink te gebruiken (en dan zonder compressie) maar het zou toch wel handig zijn om het gewoon in VdL te kunnen inlezen.

Groeten
Antoon
FransS
QUOTE (RvdB @ 21.07.2008 09:11:24) *
Hallo allemaal,
Ik probeer films te importeren vanuit een DVD, dit is een DVD met video8 films die door de HEMA geconverteerd zijn van Video8 naar DVD
Eigenlijk verloopt alles zoals het zou moeten, echter zodra het (automatische) kopieerproces is afgelopen krijg ik in magix de foutmelding dat hij de VOBS niet herkend.
Open ik daarna handmatig de afzonderlijke VOBS (het waren er in totaal 3) blijkt dat de eerste niet herkend wordt, de volgende vobs worden maar tendele herkend.
van 1 GB vob wordt maar 2 minuten film herkend

Importeer ik echter de DVD met Pinnacle dan wordt heel netjes de hele DVD gesplitst op index geimporteerd. De resulterende mpegs kan ik dan "onderwater" naar een andere directory
kopieren en vervolgens bewerken met magix.

Gebruikt Magix hier een andere codec om de VOBS op te halen? zo ja, kan ik hier volgorde van codecs aangeven?

Het "aparte" van deze DVD is dat er geen geluid bij de DVD is, dit daar de video8 bron natuurlijk geen geluid had

Heeft iemand tips hoe ik alsnog deze films kan importeren?
Als jullie aanvullende informatie nodig hebben, hoor ik graag wat jullie nodig hebben om dit probleem beter te kunnen analyseren.

Uiteindelijk zullen er vele van deze DVD's geimporteerd worden en de gebruiker die volledig bekend is met Magix (en tevreden) wil het hele proces natuurlijk in Magix uitvoeren

Hoi RvdB,

Welkom op het Forum.

Welke Versie van VdLux gebruik je, en vertel eens wat over je Computer Configuratie.

Groet Frans S. :use:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.