Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avi Geeft Geen Beeld
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gerben
Ik probeer avi filmpjes van mijn canon ixus 75 in te laden in magix, maar deze worden niet weergegeven op de videomonitor. Alleen eerste beeld geeft hij weer en daarna gaat de monitor op zwart. Het geluid loopt wel mee.

Als ik de filmjes afspeel op windows media player levert dit geen problemen op.

Wie kan mij hier mee helpen?
henkkelly
Hi Gerben, ik herken het probleem. Heb ook een canon ixus (800). Filmpjes worden pcm gecodeerd oid. Tot voor kort was dit geen probleem, maar sinds gisteravond heb ik bij die video-fragmenten inderdaad ook geen beeld en wel geluid. Video-fragmenten van een andere camera (niet pcm) blijven wel zichtbaar. Heb al een supportvraag bij magix neer gelegd. Ben benieuwd
landrover
Voor zover ik weet maken Canon (foto) camera's gebruik van M-JPEG compressie om video's vast te leggen. Het installeren van een M-JPEG codec zou in dat geval het probleem moeten oplossen. Ik heb zelf een Powershot A720 IS en ga kijken wat er gebeurt als ik daarvan een filmpje in VdL2008+ importeer.
FransS
Hoi ,Gerben

Dat je geen beeld hebt in Magix dat ligt meestal aan het coderen wat het fototoestel doet,ik zelf heb een fuji en nu is het ook zo dat het gros van de toestelen filmpjes opnemen met 30 fr.pr.sec(NTSC) en daar bij kan nog eens een codec zitten die nu weer net niet in Magix zit ,ook niet ieder toestel kun je filmpjes inporteren in Magix.

Groet Frans S. user.gif
landrover
Follow up:

Ik heb een filmpje van mijn Canon Powershot geïmporteerd in VdL2008+, zonder enig probleem. Het is me alleen wel opgevallen dat VdL hiervoor de DV-importmodule gebruikt. Wat de codec betreft: bij het bekijken van de eigenschappen van het filmpje (m.b.v. Windows Verkenner of Windows Media Player) staat helemaal geen codec genoemd. Dit betekent dat het waarschijnlijk om een DirectShow AVI gaat en niet om een VfW AVI.

@Henkkelly en Gerben:

Als je het filmpje importeert, vraagt VdL of je de resolutie van de hele film wilt aanpassen aan het zojuist geïmporteerde bestand. Wat heb je toen gedaan?

@FransS:

Het formaat wat de meeste fotocamera's hanteren voor filmpjes is inderdaad 30 FPS, maar de resolutie is 640x480. Dat is geen DV-resolutie, dus een echte NTSC DV-avi is het ook weer niet.
landrover
Update:

Het filmpje dat ik met succes heb geïmporteerd, heeft inderdaad een MJPEG compressie en kan worden gedecodeerd door DirectShow. De dll die dat voor zijn rekening zou moeten nemen, is quartz.dll. Kijk bij problemen of die dll op je systeem gevonden kan worden. Zo niet, dan kun je hem downloaden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.