Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Verschillende Sporen Na Overgang Ongelijk
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Marcelve
Omdat de achtergrondmuziek bij de opname slecht is, vervang ik deze door een mp3 op een ander spoor bij te mengen.
Heel wat gepiel om het synchroon te krijgen (Gelukkig hebben achtergrond en de mp3 dezelfde BPM en is een niet sneller dan de ander). Geluid valt netje overeen en klinkt uitstekend.
Vervolgens ben ik niet helemaal blij met een stukje eerder in de film dus ik knip wat weg om vervolgens de twee overgebleven stukken middels een cross-fade te laten overgaan.

Niets mis mee zou je denken ware het niet het volgende:

Mijn ingevoegde mp3 is niet meer synchroon met het achtergrond geluid. Wat er gebeurt door de crossfade wordt het stukje film iets naar voren getrokken om de overlap te krijgen. Het spoor met de mp3 wordt niet meegetrokken en blijft lekker op de tijdlijn staan waar ie stond. Dit terwijl ik het stukje film met mp3 had gegroepeerd.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik baal een beetje dat ieder keer als ik voor in de film iets wijzig, de verschuiving achterin niet wordt meegenomen.

Thanks

Rijk
Mijn voorstel: Delete het originele geluidsspoor (als je dat al niet gedaan had), wel eerst Beeld en Geluid ontkoppelen met Ctrl M.
Zet nu je MP3 geluid direct onder het videospoor (misschien niet persé nodig, maar wel overzichtelijk), zorg dat het synchroon loopt (als het al synchroon liep en je wilt het alleen vertikaal verplaatsen, houd dan de Shift-toets ingedrukt terwijl je het met de muis verschuift, dan ben je zeker dat je niet per ongeluk horizontaal verschuift).
Klik met ingedrukte Ctrl toets in het videospoor en daarna in het MP3 spoor: ze worden beide rood.
Toets nu Ctrl M om beeld en geluid te koppelen (groeperen).
Nu zal het geluidsspoor meelopen met je video als je dat verplaatst etc.

groet,
Rijk
GerardR
Sorry Rijk, maar groeperen doe je met Ctrl-L en niet met Ctrl-M.

Gerard
Marcelve
Het probleem is dat ik het originele geluidspoor ook wil behouden. Het originele geluidspoor bevat nog wat andere geluiden. Het gaat meer om het dubben van de muziek. Blijf dus beide sporen nodig hebben (of zou ze extern moeten samenvoegen met een wave-editor)
Rijk
QUOTE(Marcelve @ 27.06.2008 07:43:07) *
Het probleem is dat ik het originele geluidspoor ook wil behouden. Het originele geluidspoor bevat nog wat andere geluiden. Het gaat meer om het dubben van de muziek. Blijf dus beide sporen nodig hebben (of zou ze extern moeten samenvoegen met een wave-editor)

Met Ctrl L (dank voor de correctie, Gerard!) kun je ook 3 (of meer) sporen groeperen

groet,
Rijk
Marcelve
hoe je moet groeperen weet ik, maar toch shuift spoor 3 en verder niet mee bij het plaatsen van overgangen (zie de orginele vraag)
Rijk
QUOTE(Marcelve @ 27.06.2008 13:28:31) *
hoe je moet groeperen weet ik, maar toch shuift spoor 3 en verder niet mee bij het plaatsen van overgangen (zie de orginele vraag)

Je hebt me aan het twijfelen gebracht en daarom heb ik even een proefje gedaan met een stukje film en 3 geluidssporen: het originele geluid, een stukje van een CD en nog een stukje MP3 geluid. Alles gegroepeerd met Ctrl L. De film daarna in twee stukken verdeeld.
Een crossfade aangebracht: alle geluidsporen schuiven netjes mee met de video.
Het werkt ook als ik de geluidssporen verschillende lengte geef.
Het maakt ook niet uit op welke sporen het geluid staat (er mogen lege sporen tussen liggen).
Dus begin ik er toch aan te twijfelen of je wel écht gegroepeerd hebt. Als je in het videospoor klikt, worden dan spoor 3 en verder ook netjes rood?

groet,
Rijk
Marcelve
Alles wordt gewoon rood alsof gegroepeerd. Misschien klopt er iets niet in mijn installatie. Ik kan bv ook niet opnemen naar mpeg vanaf dv waar anderen dat wel kunnen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een dergelijke simpele handeling niet goed geprogrammerd zal zijn.

Ik installeer de boel eens opnieuw.

In ieder geval bedankt voor alle input!!!
jan
Het genoemde probleem ontstaat ook als het geluidsspoor vergrendelt is. (Dan is het kleine slotje aan het begin van het spoor rood.)
Groetjes, jan. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.