QUOTE(polleke007 @ 25.06.2008 21:33:42)

Ik heb sinds kort een sony harde schijf video camera. Ik zet de bestanden op mijn harde schijf en voer ze dan in met magix, met bestand toevoegen. De computer maakt er MPEG van ik kan niet terug zien
of dit 2 of 4 is. Nadat ik de bestanden heb ingevoerd is het geluid niet
synchroom aan het beeld. Terwijl dat in windows media player wel is. Ik
heb MPEG 4 e.d geactiveerd, ik heb het programma gedownload wat jullie bij
de oplossingen aangeven. Helaas snap ik hier niet veel van, moet ik dit
openen in magix of het bestand scannen. Helaas is mijn duits er slecht. Ik vind
het erg vervelend als ik voor 99 euro software koop en het geluid blijft
ongelijk, eerst dacht ik nog dat dit aan de versie lag. Zit er iets
fout aan mijn instellingen of is het een ander probleem.
Nu moet ik steeds al mijn bestanden omzetten naar een magix file wat ik doe in programma's
voor onderweg, hier neemt de kwaliteit af.
Als actieve YouTube gebruiker heb ik bij Amerikaanse registraties van pianomuziek via een Sony Camera die DVD's produceerde hetzelfde zien gebeuren. Oplopende asynchroniteit op de AVHCD-gecodeerde gegevens. AVHCD is een speciale op MPEG4 gebaseerde verpakkingsmethode voor audio en video van Sony en Panasonic samen. Mijn suggestie ALLE DVD-gegevens tegelijk te importeren en niet de afzondelijke videofiles bleek daar te werken. (MAGIX kent men daar niet, maar Pinnacle gaf soortgelijke problemen en het door Sony meegeleverde programma voldeed niet).
Zelf gebruik ik VdL 2007+, die doet met die door jou genoemde uitbreiding wel MPEG4-, maar geen AVHCD-import, de vraag is of jouw versie 2008 dat wel doet. Alleen MPEG4 is m.i. niet voldoende. Ik zou een supportvraag bij MAGIX indienen op die AVHCD-import, mijn ervaring is dat men altijd reageert, ook op Nederlandse vragen. In die import moet synchroniteit behouden blijven net als dat al jaren het geval is met DV-tapes en import over firewire.
Veel succes, Don
NB Dit is een van de redenen waarom sommige tijdschriften over video tot voor kort aangaven DV-systemen met hun al lang bekende standaarden te prefereren boven Harddisk en DVD-camera's met die nieuwere, afwijkende formaten.