Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid En Beeld Niet Synchroom
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
polleke007
Ik heb sinds kort een sony harde schijf video camera. Ik zet de bestanden op mijn harde schijf en voer ze dan in met magix, met bestand toevoegen. De computer maakt er MPEG van ik kan niet terug zien
of dit 2 of 4 is. Nadat ik de bestanden heb ingevoerd is het geluid niet
synchroom aan het beeld. Terwijl dat in windows media player wel is. Ik
heb MPEG 4 e.d geactiveerd, ik heb het programma gedownload wat jullie bij
de oplossingen aangeven. Helaas snap ik hier niet veel van, moet ik dit
openen in magix of het bestand scannen. Helaas is mijn duits er slecht. Ik vind
het erg vervelend als ik voor 99 euro software koop en het geluid blijft
ongelijk, eerst dacht ik nog dat dit aan de versie lag. Zit er iets
fout aan mijn instellingen of is het een ander probleem.
Nu moet ik steeds al mijn bestanden omzetten naar een magix file wat ik doe in programma's
voor onderweg, hier neemt de kwaliteit af.
donthuis
QUOTE(polleke007 @ 25.06.2008 21:33:42) *
Ik heb sinds kort een sony harde schijf video camera. Ik zet de bestanden op mijn harde schijf en voer ze dan in met magix, met bestand toevoegen. De computer maakt er MPEG van ik kan niet terug zien
of dit 2 of 4 is. Nadat ik de bestanden heb ingevoerd is het geluid niet
synchroom aan het beeld. Terwijl dat in windows media player wel is. Ik
heb MPEG 4 e.d geactiveerd, ik heb het programma gedownload wat jullie bij
de oplossingen aangeven. Helaas snap ik hier niet veel van, moet ik dit
openen in magix of het bestand scannen. Helaas is mijn duits er slecht. Ik vind
het erg vervelend als ik voor 99 euro software koop en het geluid blijft
ongelijk, eerst dacht ik nog dat dit aan de versie lag. Zit er iets
fout aan mijn instellingen of is het een ander probleem.
Nu moet ik steeds al mijn bestanden omzetten naar een magix file wat ik doe in programma's
voor onderweg, hier neemt de kwaliteit af.

Als actieve YouTube gebruiker heb ik bij Amerikaanse registraties van pianomuziek via een Sony Camera die DVD's produceerde hetzelfde zien gebeuren. Oplopende asynchroniteit op de AVHCD-gecodeerde gegevens. AVHCD is een speciale op MPEG4 gebaseerde verpakkingsmethode voor audio en video van Sony en Panasonic samen. Mijn suggestie ALLE DVD-gegevens tegelijk te importeren en niet de afzondelijke videofiles bleek daar te werken. (MAGIX kent men daar niet, maar Pinnacle gaf soortgelijke problemen en het door Sony meegeleverde programma voldeed niet).

Zelf gebruik ik VdL 2007+, die doet met die door jou genoemde uitbreiding wel MPEG4-, maar geen AVHCD-import, de vraag is of jouw versie 2008 dat wel doet. Alleen MPEG4 is m.i. niet voldoende. Ik zou een supportvraag bij MAGIX indienen op die AVHCD-import, mijn ervaring is dat men altijd reageert, ook op Nederlandse vragen. In die import moet synchroniteit behouden blijven net als dat al jaren het geval is met DV-tapes en import over firewire.

Veel succes, Don

NB Dit is een van de redenen waarom sommige tijdschriften over video tot voor kort aangaven DV-systemen met hun al lang bekende standaarden te prefereren boven Harddisk en DVD-camera's met die nieuwere, afwijkende formaten.
polleke007
Bedankt, ik heb de vraag ook al bij magix neer gelegd. Maar heb zelf nu gevonden dat je in magix ook de film weer kunt exporteren in een DV avi file, lekker weer als vroeger en dit doet ie tot heden goed, goed beeld en zo. twee nadelen het is extra werk en ten tweede hij maakt er een bestand van, niet fijn om te monteren.
jan
QUOTE(polleke007 @ 25.06.2008 20:33:42) *
Helaas is mijn duits er slecht.

Hoi Polleke:
Hierbij de link naar de Nederlandstalige support website van Magix: http://www.magix.com/nl/support/support/productsupport/
Zelf ben ik in het verleden via (kosteloze) e-mails goed geholpen.
Groet, Jan. smile.gif
landrover
...en ten tweede hij maakt er een bestand van, niet fijn om te monteren

Die begrijp ik niet helemaal. Niets monteert fijner dan een DV-bestand, dus wat is er dan niet fijn?
SabineO
Volgens mij herken ik hier mijn probleem ook .Sinds gisteren heb ik Video deLuxe geinstalleerd op mijn pc.
Zelf heb ik een Sony camera welke opneemt op de harde schijf.
Nu importeer ik een bestand naar de Magix toe inderdaad ook een mpeg bestand.
Zodra ik het filmpje af wil spelen heb ik geen geluid. Zodra ik er een muziekbestand achter hang vanuit de magix bibliotheek dan speelt hij wel het geluid af.
Ik kom er niet uit..ben dan ook een leek hoor! Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groetjes Sabine
Rijk
Hoi Sabine,

welkom op het forum.

QUOTE(SabineO @ 15.07.2008 09:55:37) *
Nu importeer ik een bestand naar de Magix toe inderdaad ook een mpeg bestand.

Hoe importeer je (met welke commando's)?

groet,
Rijk
polleke007
Hallo Sabine en de andere,

Ik heb ondertussen antwoord gekregen van Magix zelf. Deze geven de volgende mogelijkheid tot de oplossing.

1.porteer het videobestand (liefs vanaf de harddisk nadat u dat zelf eerst even naar de harddisk van de PC dgecopieerd heeft mbv Windows Verkenner)

2. Degroepeer het video en audiospoor. Selecteer daartoe het video object in de tijdlijn (links klik op het videospoor) en toets dan CTRL-M.
3. Probeer nu het einde van het video object naar echts te trekken. Doe dit dmv het met de muis slepen van het kleine vierkantje rechts onder in het videospoor. Wanneer dit lukt kunt u dit ook met het audio spoor proberen.
4. Probeer de frametable opnieuw aan te maken voor het video object. Klik rechts in het videospoor en kies dan "Frame table nieuw aanmaken".
5. Open een nieuwe film (CTRL-N) en importeer het betreffende bestand nog een keer. Het zou nu opgelost moeten zijn.

Dit heb ik gedaan en inderdaad het werkte, geluid en beeld lopen daarna gelijk. Je zit eigenlijk niks gebeuren als je stap 3 doet, het vierkantje verplaatsen maar het werkt toch. Ik zet mijn betsanden wel op de harde schijf werkt sneller. Dus ik hoef nu niks meer om te zetten naar magix bestandsformaat of avi formaat. Alleen alles even goed trekken en het werkt.

Nog even voor Sabine, helaas ben ik ook niet zo techneut. Maar als je Magix video 2008 hebt, je gebruikt het voor het eerts moet je MPEG 2 en de dolby digital activeren, dit is gratis. Ga naar hulp in je menu balk extrta functie activeren. Daar staan ze en dan via de magix site krijg je codes via de mail. Volgens mij moet je dan wel geactiveerd zijn bij Magix. Maar weet dit niet zeker.

Hopelijk lukt het
Polleke
hoekie2
QUOTE (polleke007 @ 16.07.2008 11:40:54) *

Je moest is weten hoe gelukkig je mij met deze info hebt gemaakt Polleke. Heb nu dus ook een sony hdd maar had een paar dagen geleden een jvc hdd die met pod bestanden werken. Toen ik er achter kwam dat je daar niks mee kon meteen ingeruild voor een sony, die dus weer dit probleem had met vdl. Was zwaar radeloos tot ik jou oplossing las. Helemaal geweldig!!!!
Sylvana
Hallo iedereen,

Na anderhalve maand al mailen met support, en ik kreeg hetzelfde antwoord als Polleke vandaag. (zeer slechte ervaringen met support afdeling, zeer slecht)

Maar mijn vraag was net iets anders :

Ik sleep audio en video naar geluids spoor, knip uit het midden een stukje film (met T) gooi het weg

Zet vervolgens de twee delen tegen elkaar en dan begint het....het geluid niet meer synchroom

Wie kan mij helpen ?

groetjes Sylvana
Sylvana
Iemand please ?
Duiker
Zitten beeld en geluid wel aan elkaar gekoppeld als je gaat schuiven?

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.