Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zwarte Preview
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
RvLS
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd gebruik ik VdL Plus 2008 op mijn Vista computer. Met enige regelmaat wordt het preview venster zwart als ik een film aan het bekijken ben en opsplits in scenes. Soms is het preview venster al zwart na het invoegen van de film. Dit kan zijn Mpeg, Avi, maar ook dvd. De audio blijft wel altijd hoorbaar, maar ja, als je geen beeld ziet, kan je het ook niet bewerken wacko.gif
Mijn videokaart is een ATI Radeon HD 3870, waarvan de drivers geupdated zijn.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.
landrover
Hallo en welkom op het forum.

Een lastig probleem. Zelf ben ik niet thuis in Vista, maar ik weet wel dat Microsoft nogal wat veranderd heeft aan de onderliggende techniek om videobeelden op het computerscherm te krijgen. Ondanks de recente drivers kan er dus nog steeds een incompatibiliteit zitten tussen VdL2008 en de drivers voor de ATI-kaart. Heb je trouwens ook een scherm aangesloten via de TV-out? In dat geval zou je kunnen controleren of ook daar het beeld wegvalt.
VdL ondersteunt verschillende technieken voor het aansturen van het preview-scherm, waarvan DirectDraw - onder WinXP althans - de meest gangbare is. Probeer eens met de verschillende opties te experimenteren. Je kunt het vinden onder Programma-instellingen - Weergave.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.