Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hoe Werkt Invoegen ?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
TRzes
Beste forumleden,

Sinds enige tijd ben ik eigenaar van het VdL2008e pakket. Inmiddels heb ik mijn vakantiefilm de-edit en op DVD gezet. Twee keer drie kwartier. Had eigenlijk één film moeten worden maar twee films samenvoegen is me niet gelukt. Na wat rondgesnuffeld te hebben op dit forum denk ik de oplossing te hebben.

Een ander vraag waar ik nog wel mee zit is; hoe voeg je een scene in op de tijdlijn die gecreerd is door twee keer de scene-split funktie te gebruiken die onder de monitor zit. Als ik dit probeer gaat de scene over een bestaande scene heen maar voegt zich niet in. Het stuk sluiten waar die scene uitgekomen is lukt me ook niet.

Een andere vraag die ik nog heb betreft teksten. Teksten komen in bestaande scenes. Ik wil echter ook teksten met hun eigen achtergrond bv. gewoon zwart of wit. Ik heb het gevoel dat dit probleem een relatie heeft met het invoegprobleem.

Wie kan me helpen?

Groeten, TRzes.
jan
QUOTE(TRzes @ 26.05.2008 14:36:30) *
hoe voeg je een scene in op de tijdlijn die gecreerd is door twee keer de scene-split funktie te gebruiken die onder de monitor zit. Als ik dit probeer gaat de scene over een bestaande scene heen maar voegt zich niet in. Het stuk sluiten waar die scene uitgekomen is lukt me ook niet.
.......
Ik wil echter ook teksten met hun eigen achtergrond bv. gewoon zwart of wit.

Hoi TR:
Als ik weet waar ik een bepaalde scene wil invoegen, dan selecteer ik alles wat achter die plaats staat en schuif dat naar rechts, zodat er een lege ruimte komt om de nieuwe scene in te plaatsen. Daarna selecteer ik weer alles rechts van de nieuw ingevoegde scene en schuif dit terug tot het netjes op volgorde staat. Wel is het oppassen met muziek, teksten e.d. in de andere (onderliggende) sporen, dat die ook meeschuiven. (of juist niet)

Als ik tekst op een zwarte, witte of andere achtergrond wil hebben, dan maak ik daar weer ruimte voor, zoals boven beschreven (schuif dus weer na alles te selecteren het geheel weg, en later weer terug) en voeg daar een eigen afbeelding in, evt. met een kleurtje o.i.d. Deze afbeeldidng, achtergrond, rek ik dan op tot hij de gewenste lengte heeft. De tekst komt eronder. Als je zwart hebt, kun je w.s. het bovenliggende spoor gewoon leeg laten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes, Jan. wink.gif
TRzes
QUOTE(jan @ 26.05.2008 18:58:33) *
Hoi TR:
Als ik weet waar ik een bepaalde scene wil invoegen, dan selecteer ik alles wat achter die plaats staat en schuif dat naar rechts, zodat er een lege ruimte komt om de nieuwe scene in te plaatsen. Daarna selecteer ik weer alles rechts van de nieuw ingevoegde scene en schuif dit terug tot het netjes op volgorde staat. Wel is het oppassen met muziek, teksten e.d. in de andere (onderliggende) sporen, dat die ook meeschuiven. (of juist niet)

Als ik tekst op een zwarte, witte of andere achtergrond wil hebben, dan maak ik daar weer ruimte voor, zoals boven beschreven (schuif dus weer na alles te selecteren het geheel weg, en later weer terug) en voeg daar een eigen afbeelding in, evt. met een kleurtje o.i.d. Deze afbeeldidng, achtergrond, rek ik dan op tot hij de gewenste lengte heeft. De tekst komt eronder. Als je zwart hebt, kun je w.s. het bovenliggende spoor gewoon leeg laten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes, Jan. wink.gif

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat het invoegproces een handmatig proces is. Ik had verwacht dat het een automatisch proces zou zijn, min of meer zoals je ook teksten invoegt maar zo werkt het dus niet. In ieder geval is mij nu duidelijk hoe het proces wel verloopt. Ik ga hiermee aan de gang en ook het teksten verhaal is duidelijk, op dezelfde wijze scenes of plaatjes invoegen.
Nogmaals bedankt, groeten TRzes.
Duiker
Invoegen is in dusverre automatisch dat er verschillende opname mogelijkheden zijn.
Deze opnames komen direct op de tijdlijn te staan voor bewerking.
Alle overige bestanden (bijvoorbeeld van ee dvd) die je in de film wil voegen sleep je vanuit de mediapool
naar de tijdlijn. Eenmaal op de tijdlijn kun je alles naar je eigen hand zetten en
bewerken zoals jij dat wilt.
Effecten toevoegen, inkorten, slowmotion, muziek toevoegen en evt. bewerken etc. etc.
Verder lijkt het me verstandig om eens de handleiding door te nemen over de verschillende
"gereedschappen" (tools) van dit programma gebruikt worden. Ze kunnen je verder helpen
met een aantal basisstappen van VDL.

Sander

(p.s. er is eens in dit forum een link geplaatst naar een site die vrij eenvoudig het gebruik van VDL
behandelde, ik kan hem alleen even niet meer vinden, misschien weten andere forumgebruikers nog
welke ik bedoel...???)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.