Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Exporten In Mpeg Formaat
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
deliasik
Beste Mensen,

Ik wil graag een stukje van mijn gemaakte film exporteren in een mpeg formaat. Het is een korte film van 10 sec.
Maar wanneer ik het exporteer en het file open via windows media player dan krijg ik de volgende foutmelding:

Er is een onbekende fout opgetreden. Dit kan gebeuren wanneer een ander programma of een onderdeel van het besturingssysteem een fout aantreft en vervolgens geen informatie over de aard van het probleem doorgeeft aan Windows Media Player.

Als ik de video via vdl bekijk, dan krijg ik niks te horen. Wat gaat er mis of doe ik iets te kort?
Duiker
kun je wat meer vertellen over je werkwijze en de gebruikte instellingen?

Sander
deliasik
QUOTE (Duiker @ 11.05.2008 18:12:23) *
kun je wat meer vertellen over je werkwijze en de gebruikte instellingen?

Sander

Ik gebruik gewoon de standaard instellingen ervoor. Film >> exporteren >> exporteren in MPEG. Ik heb ook reeds verschillende instellingen uitgeprobeerd. Is er iets mis met de mpeg encoder of moet ik iets aparts instellen om een werkend mpeg bestand?

videofred2
QUOTE(deliasik @ 11.05.2008 23:23:31) *
Ik gebruik gewoon de standaard instellingen ervoor. Film >> exporteren >> exporteren in MPEG. Ik heb ook reeds verschillende instellingen uitgeprobeerd. Is er iets mis met de mpeg encoder of moet ik iets aparts instellen om een werkend mpeg bestand?

Er is iets mis met de Mpeg2 instellingen van je computer. In Windows is dit een ramp. Windows mediaplayer is tevens de kampioen van de onbegrijpbare foutmeldingen. Probeer eerst eens of je die bestanden kunt bekijken met een andere Player. MediaPlayer Classic heeft een eigen Mpeg2 encoder aan boord...

Normaal gezien zou Magix de eigen Mainconcept Mpeg2 decoder/encoder op uw systeem moeten hebben geïnstalleerd. Er is een Windows tooltje: "Video Decoder Checkup Utility". Dit tooltje toon u de geïnstalleerde Mpeg2 codecs op uw systeem en laat u toe er één uit te kiezen als standaard encoder.

Kun je DVD's spelen op je computer, Deliasik?

Fred.
deliasik
QUOTE (videofred2 @ 13.05.2008 13:58:53) *
Er is iets mis met de Mpeg2 instellingen van je computer. In Windows is dit een ramp. Windows mediaplayer is tevens de kampioen van de onbegrijpbare foutmeldingen. Probeer eerst eens of je die bestanden kunt bekijken met een andere Player. MediaPlayer Classic heeft een eigen Mpeg2 encoder aan boord...

Normaal gezien zou Magix de eigen Mainconcept Mpeg2 decoder/encoder op uw systeem moeten hebben geïnstalleerd. Er is een Windows tooltje: "Video Decoder Checkup Utility". Dit tooltje toon u de geïnstalleerde Mpeg2 codecs op uw systeem en laat u toe er één uit te kiezen als standaard encoder.

Kun je DVD's spelen op je computer, Deliasik?

Fred.

Vreemd, met de mediaplayer classic werkt het wel. Ik kan met media player 10 geen dvd draaien, maar wel met mediaplayer classic. Waardoor komt dit?
deliasik
Wanneer ik een mpeg file wil toevoegen in de programma Nero Vision dan krijg ik een foutmelding. "Kan D:\MAGIX\Video_deluxe_2007_PLUS\My Audio Video\test_10san5.mpg niet invoegen".
Waarom kan ik het niet toevoegen? Het is een mpeg formaat dus blink.gif
videofred2
QUOTE(deliasik @ 16.05.2008 19:23:59) *
Vreemd, met de mediaplayer classic werkt het wel. Ik kan met media player 10 geen dvd draaien, maar wel met mediaplayer classic. Waardoor komt dit?

Omdat MediaPlayer Classic een eigen ingebouwde Mpeg2 encoder gebruikt.
Dit bevestigt mijn vermoeden dat er iets mis is met de Mpeg codecs op je computer.
Kun je het met Magix gemaakte Mpeg bestand met MPlayer Classic afspelen?

Fred.
deliasik
QUOTE (videofred2 @ 19.05.2008 07:16:35) *
Omdat MediaPlayer Classic een eigen ingebouwde Mpeg2 encoder gebruikt.
Dit bevestigt mijn vermoeden dat er iets mis is met de Mpeg codecs op je computer.
Kun je het met Magix gemaakte Mpeg bestand met MPlayer Classic afspelen?

Fred.

Antwoord: Ja,

Via Mplayer Classic kan ik het afspelen. Hoe kan mijn Mpeg codecs vernieuwen of herstellen?
Dick Kloosterman
Op http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm kun je de laatste codecs allemaal in één keer installeren. Mijn ervaring is dat je dan niet gauw meer voor verrassingen komt te staan!

Succes,
Dick
landrover
QUOTE(Dick Kloosterman @ 25.05.2008 17:48:22) *
Op http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm kun je de laatste codecs allemaal in één keer installeren. Mijn ervaring is dat je dan niet gauw meer voor verrassingen komt te staan!

Succes,
Dick

Zit daar ook een MPEG-2 codec in dan? De beste MPEG-2 codecs zijn (vanwege licentiekwesties) alleen tegen betaling verkrijgbaar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.